poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3553 .



(De ce) Mă mut la bloc
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [samantha ]

2005-04-21  |     | 




Știți ce are Australia reprezentativ, după prima lună de ședere? Ciorile, care au un croncănit aparte, de bebe fript la degete- Doamne, de câte ori nu mi-a-nghețat sufletu’ de spaimă în luna asta!-, papagalii, care-s exact ca două mahalagioaice, cu mâinile-n șolduri, bălăcărindu-și una alteia familia și neamul până la a 40-a spiță, în mijlocul drumului, musai, și...greierii.
Greierii ăștia, dom’ne, cel puțin p-aici, pe la mine, sună ca broaștele; primele două săptămâni tot căutam lacul prin zonă, bucuroasă că am unde da la pește și că voi putea reedita clipele de neuitat, de pe malul Oltului, cu tata și cu nea Gică-Dumnezeu să-l ierte!
Când colo-greieri! Ãștia de-aici sunt foarte prietenoși, socializează lejer când ți-e lumea mai dragă – a se citi „somnul mai dulce”- m-am certat o noapte-ntreagă cu unu’, în cameră: cum începea să cârâie-țârâie, mă dădeam la el; verbal, că nu era degăsit și p-ăștia, când încerci să-i localizezi, ai senzația că posezi un Dolby Surround System, dat la maxim. Zic: „ bă, să nu-ndrăznești!”. Și nu-ndrăznea, săracu’, vreo zece secunde, pe urmă, să te ții! Sonata Lunii în Re major!

Ciorile nu mă mai supără, că l-am învățat pe fiu-meu niște urlete particulare, sesizez imediat diferența. Papagalii sun suportabili, că nu-și încep bălăcăreala decât de la 7 dimineața.
Dar greierii, dom’ne, greierii ăștia cu gușă de broască râioasă, or să mă bage-n balamuc... Sau mă mut la bloc!
...Sau vin ACASÃ, unde cioara-i cioară și bebele-i bebe, unde papagalu-i papagal (și stă-n colivie) și mahalagioaica-i mahalagioacă (și stă, de regulă, fie deasupra ta, fie dedesupt, fie perete-n perete, ca să fie la zi cu informațiile despre viața ta erotică, când, cum, cât, eventual cu cine)...iar greierii-s greieri și te cheamă să dormi în fânar până crapă glazura de pe stele.
Cât despre broaște...tare-aș trage un pescuit cu tata, pe malu’ Oltului, în buricu’ nopții -mușcă mai bine- ...și cu nea Gică, Dumnezeu să-l ierte!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!