poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4767 .



Dizolvarea Curtii
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2005-07-08  |     | 



- Atentie! Piu! Atentiune! Piu! Piu! S-a dizolvat Curtea pasarilor!
- Bei, Gat Golas! Ce tipi asa? Ga! Ga!
- Doamna Gasca, ascultati ce spun. A plecat Pescarusul, s-a suparat. Si-a strans aripile si fal-fal a zburat peste zari! Piu!
- De parca ar fi prima oara cand zboara. Ga! El pleaca in fiecare iarna la Mamaia. Ga!
- Are dreptate doamna Gasca. Are dreptate! Pescarusul pleaca, iar noi tremuram cand ninge in ograda.
- Ai vazut, bei, Gat Golas? Si Bibilica imi da dreptate. Ga!
- Doamna, onorata audienta, totusi Curtea pasarilor a fost dizolvata!
- De unde stii tu, Fazanule?
- Priviti la domnul Curcan. Tocmai pleaca din ograda, iese pe ulita sa numeasca noi reprezentanti din curtile vecine. Priviti ce salba rosie are la gat! Si ce infoiat este.
- Faptul c-a iesit cu Rata si Barza nu inseamna nimic, domnule Fazan. Ga! Ga! Hai mai bine sa tragem o scalda.

- Atentie! Piu! Atentiune! Piu! Piu! Domnul Curcan a numit deja alte pasari in Consiliul Curtii!
- Extraordinar! Ga! Ga! De unde le scoti pe toate, Gat Golas?
- Priviti pe ulita! Piu! Tocmai intra in ograda cu doamnele Cioara, Rata, Barza si Randunica. Piu! Piu!
- Dar ce?! Ga! Face consiliu feminist, doar din pasarici? Unde sunt pasaroii de altadata? Cei ce schimbau lumea cu un singur falfait de aripa! Voinicii din trecut? Aici, in ograda, ne trebuie o pana de fier, nu o curte feminista! Ga! Ga!
- Si Pescarusul tot n-a aparut, piu!
- Asta-i tradare! Curtea trebuie aleasa constitutional! Alegeri libere!
- Nu mai zbiera, Bibilica! Ga! Sa ne strangem cu totii la Km 0, sub nuc, si sa ne cerem drepturile! Ga! Ga! Ga!
- Vrem alegeri libere!
- Vrem libertate!
- Libertate sau moarte!
- Jos Curcanul!
- Jos regimul pasaricilor!
- Nu vrem apa si valuta, Pescarusul sa conduca!

- Onorata audienta! Glu! Glu! Faceti putina liniste, hm! Va amintiti desigur, ca eu, Curcanul, am fondat aceasta Curte inca de la inceputuri. Eu am ridicat primul stalp de gard, eu am dat nastere acestei frumoase ograde. Glu! Va cer, deci, putin respect!
- Noi te respectam, ga! ga! dar de ce ai dizolvat Curtea?
- Gasca, intotdeauna comentezi. Ca sa fiu pe intelesul tuturor: Curtea a fost dizolvata deoarece Pescarusul nu mai era convingator, zbura prea mult si recita doar versuri cu iz de vapor. Il mancau aripile sa se intoarca pe mare. Glu! Glu! Glu!
- Da’ cu doamnele care te inconjoara, ce e?
- Dupa cugetari profunde am concluzionat ca mai bine conduc frumoasele doamne. Ele sunt gospodine agile, organizate. Stiu sa gateasca, sa spele putina, sunt ordonate si iau mereu pozitie!
- Ce pozitie? Ce pozitie?
- Pozitie, Fazanule, e doar o metafora! Adica stau contra curentului. Glu! Glu! Prin urmare, am decis ca doamna Cioara, aici de fata, sa fie presedinta curtii, doamna Barza - secretara, doamna Rata - purtatoare de cuvant si doamna Randunica – prim-ministru.
- Dar doamnele Cioara, Barza si Randunica nu fac parte din consiliul Ograzilor!
- Si ce daca, Bibilica? Glu! Doamna Rata, care incontestabil locuieste in ograda, este purtatoarea de cuvant a Curtii. Glu! Pai, ce sa facem? In toata ograda asta nu-i capabil nimeni sa conduca. Trebuia apelat de urgenta la strainatate. Sa vina ei, Glu! Glu!, sa ne invete democratia! Sa ne conduca spre progres!
- GA!! Asta-i tradare!
- Doamna Cioara, intrati-va in drepturi! Chemati ciorile sa taie gasca asta proasta! Glu!

- Atentie! Piu! Atentiune! Piu! Piu! A revenit Pescarusul! Priviti! Tocmai intra pe poarta cu un stol mare de pasari albe! Piu! S-a intors Pescarusul!
- Traiasca democratia! Glu! Glu! Traiasca Pescarusul!
- Cra!! Altete, ce bucurie c-ai revenit in fruntea Curtii!
- Iubite conducator! Ce ingrijorata am fost, mac! mac! Ograda fara tine era pustie!
- Sa ne traiesti, iubite Pescarus! Cirip! Cip! Cip!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!