poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3959 .



Din necazurile Filofteii (III)
proză [ ]
Scrisoare către guvernanți
Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Cafe ]

2010-05-13  |     | 



Stimate domnule guvern,


Mă numesc Sfântu Filofteia și vă trimit această scrisoare par avion, par mașină nu cred că ajungea, doar am văzut eu bine că toate drumurile duc în gropi și nicidecum la Roma, cum m-a amăgit pe mine un client, așa că tot cu paru’ puteți să-mi expediați și dumneavoastră răspunsul, la fel vă voi expedia și eu mulțumirile, poate cât vom fi noi în aer cu parii, or astupa și nesimțiții ăia de pensionari gropile, că și-așa pică din picioare ziua în amiaza mare și nu le mai ajunge niciodată banii, nici întregi, darămite cu reduceri, doar și eu sunt pensionată alimentar, pe caz de viol, deoarece m-am împotrivit împotriva violatorului cu toată ființa mea, dar fiind în serie, nu m-a lăsat nici prima oară, nici a doua, abia a treia oară m-a lăsat cu burta la gură, deși am ținut-o închisă și nu mă mai plâng atâta, ci vă rog doar să-mi spuneți dacă mi-o mai reduceți, și dacă da, cu cât?
Stigmate, pardon, stimate domnule guvern, vă mai aduc la cunoștință că sunt părinte unicat, neavând nici măcar un soț cu care să împart acest copil de pe capul meu, vorba instructorului meu de canto gâfâit, care mi-a zis, între două gâfâieli, că în țara asta majoritatea n-are altceva pe cap de locuitor, decât proprii plozi. Oricum, bine că mi-a ieșit numai unul, deși de intrat mi-au intrat mai multe, că nu știu ce m-aș fi făcut numai c-o pensie și aia doar alimentară, de parcă plozii numai ar mânca și n-ar bea nimic, ca de exemplu al meu, care de când a dat de beciul tatii, măcar își ia băutura gratuit, că tata-i gospodar și nu-i cere bani unui minor, mai ales că-i minoru’ meu și se trage din vie, că n-am avut și eu norocul s-ajung guvernantă, chit că-s blondă și-am făcut și ceva turism la viața mea, de trotuare nu mai spun, deci puteam s-ajung și la transporturi, mai ales navale, așa că m-am dus la vale cu plod cu tot, iar la deal e și mai greu cu boii slabi, că-n comuna noastră singurul mai gras e primarul, ba chiar e voinic ca un taur, de parcă nici nu i-ați fi redus bugetul!
Stimate domnule guvern, revenind la viol, aflați că degeaba mi-am pus și cenușă-n cap, chit că n-am vrut, c-o fi ea islandeză, da’ eu n-am mai auzit de ea, ceea ce înseamnă că n-are brand, să fi fost de la Paris sau de la Milano, m-aruncam în vulcan cu capul înainte! Între noi fie vorba, cred că și pe dumneavoastră v-a afectat vulcanul ăla, deoarece se vede că nu sunteți obișnuit cu prea multă substanță cenușie-n cap, cel puțin în fața noastră întotdeauna ați apărut cu capul gol, dar cu tolba plină de promisiuni, motiv pentru care sincer vă apreciez sinceritatea cu care ne luați de la gură totul, până și burta, că cine să mai facă plozi căcăcioși fără bani de pampersi pe vremurile astea? Bine c-a ieșit frunza de brusture, poate până la toamnă, când s-o usca, ieșim și noi din criza asta diareică…
În concluzie, în așteptarea răspunsului dumneavoastră păruit, vă doresc o ședere lungă și liniștită-n tron, cel puțin până s-or trezi și adormiții ăștia de români, să tragă apa!

A dumneavoastră,
Sfântu Filofteia

p.s. Mai era ceva, da’ între timp, s-o dus și asta…cu paru’ spre dumneavoastră.
Tot eu.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!