poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1842 .



Aud cum picură, în dialoguri, plictisul
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [danrec ]

2010-06-19  |     | 



- De ce dracu' a trebuit să adopți o pisică vagaboandă? Îți aduceam eu, dacă spuneai, o siberiană albastră! o trînti pe nepusă masă Marian, izbind la propriu cu fundul sticlei de bere în lemnul soios al mesei.
O muscă gravidă bîzîi dezaprobator, încîlcită între arabescurile prăfuite ale perdelei. O coțofană decolă, miniatural deltaplan alb-negru, de pe acoperișul ros de soare.
- Te-ntreb eu de ce bei toată ziua vodcă cu fanta de portocale...fi-ț'ar Vladivostoku tău de bețiv!
Vocea Lianei rupse tăcerea cu sunetul unui crac sfîșiat de ciorap-chilot din relon autohton.
-Întreabă-mă dacă vrei...de sete și fiindcă mă doare în cur de cînd am forat prin Takla-Maklan după petrol și diamante.Ce știi tu, toanto, pe Amur curvele aveau toate chiloți din mătase, manciurienele păpau icre roșii cu polonicul și făcea baie în șampanie...
Mîța maidaneză, rasă impură central-europeană, cu spinarea sură și coada năpîrlită, făcu slalom printre picioarele scaunelor și se piti în dosul stîlpului mesei, ca să evite o lovitură de picior.
Ea tăcu. Îi trînti farfuria cu spagheti reci, mîzgălite cu sos de roșii dinainte și îngenunche lîngă dulăpiorul cu veselă, căutînd o farfurioară în care să-i dea de mîncare pisicii.
-Poate are scabie, limbrici sau pureci și tu o iei în brațe...
Sosul sleit avea gust de roșie putredă, macaroanele cleioase îi lăsau un iz de scrobeală în gură.
După ce îi puse animalului înainte carnea trandafirie scoasă din conserva de ton, îi răspunse scurt aruncînd silabele peste umăr cu scîrbă:
- Și pe tine te-am luat în brațe și poate ai sifilis, sida, ebola...
Fără să se înfurie, Marian se ridică și goli conținutul farfuriei în chiuvetă.
- Unde mai pui că halește mai bine ca mine!
Dincolo de ferestre, doi nori grei, cenușii de ploaie rîdeau cu rotunde și întreite buci răsturnate în sus. Pisica lingea tacticoasă resturile uleioase de ton. Bărbatul se așeză pe-o canapea, pe vremuri verde viu, înaintea televizorului. Un arc îl împunse în fund, își mută dosul și goli resturile sălcii de bere din sticlă.
- Mămicule, mai avem bere în frigider? întrebă cu o candoare pitită în glas.
-Nu te aud ce zici, strigă femeia, sunt în budă!
- Lilișor, mîine îmi cumperi două beri? Spăl eu vasele la cină, dacă-mi cumperi...
Pisica ciuli urechile tresărind cînd niagara wc-ului vui brusc.
Liana își strînse halatul decolorat și destrămat în jurul șoldurilor și se plantă înaintea ecranului tăind pe jumătate cu silueta-i slabă fața imobilă a lui Keanu Reaves.
- Ce ziceai bețivule?
- Hai, stai lîngă mine, Lilica, să ne uităm împreună la film! mîna lui îi cuprinse delicat șoldul trăgînd-o spre canapea.
Femeia se lăsă moale pe genunchii lui. Cealaltă mînă începu să-i pipăie coapsele pe sub poalele halatului.
-Te bărbierești? îl întrebă trecîndu-și dosul palmei peste obrazul lui.
- După ce-i gata filmul, chinezoaica mea...
-Nu! Acuma, repede...și-ți pui și-un prezervativ, nu ca data trecută!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!