poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3117 .



Veto!
proză [ ]
Umor la... Gura Humorului
Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Casiopeea2008 ]

2010-07-05  |     | 



Veta e bunica. Bunicul a cunoscut-o pe când îi venise vremea de însurătoare, adică la momentul nepotrivit. N-a părăsit-o la timp, așa că va sărbători, în curând, patru decenii de la acea zi ... blestemată!
O vreme a încercat să stea în inima ei, dar, fiind înghesuială mare, s-a retras. A rămas, totuși, în viața conjugală, să conjuge împreună verbul „a se certa”, la toate modurile și timpurile. Ultima dată s-au certat din cauza locului de veci. Că bunicul alesese un loc mlăștinos, or bunica are probleme cu reumatismul.
-Măcar reumatism să ai și tu, Veto, că romantismul nu te-a chinuit niciodată!
A fost o femeie cu trecere; s-a trecut mult prea devreme. Din cauza ei, bunicul a renunțat la multe bucurii, trăind toată viața o veritabilă bătrânețe. În tinerețe a făcut cuvinte încrucișate, dar a renunțat când bunicii i s-a părut că se uită cruciș la ea. Apoi, a început să-și încrucișeze pașii, de la făgădău, spre casă.
-Mă mir că ai știut pe care din cele trei cărări să apuci! îl ia bunica în primire, când ajunge acasă, aghesmuit.
-Lasă, Veto, că doctorul care mi-a interzis să beau a ieșit la pensie!
Când e bolnav și zace, bunica îl ia la rost:
-Ce dormi ziua-n amiaza mare, te crezi în Parlament?
Săracul de el, cât e de bolnav, îi vine s-o ia la sănătoasa, numai să n-o mai audă!
Dar bunica are și calități. Este specialistă în arta culinară. Ne face pe toți cu ou și cu oțet, iar bunicului, de-ar putea, i-ar pune pielea la saramură. Uneori e tăcută și atunci bunicul nu îndrăznește s-o întrerupă, pentru nimic în lume. Odată pornită, nu se mai oprește!
Când a suferit o operație complicată, ne-am rugat cu toții să se întâmple o minune. Contrar rugilor noastre fierbinți, totul a decurs normal, nici o pană de curent, nimic…
Cum o doare ceva, începe să se vaite:
- Moooor!
- Faci tu asta pentru mine? o întreabă bunicul.
Normal că sunt iluzii. Tot o iluzie e și noua preocupare a bunicului. De câțiva ani, a devenit internaut. Când bunica nu-i pe fază, își ia inima în dinții de acrilat și vorbește pe messenger cu vreo fată. Ea jură că-i fată mare, el bravează că încă-i viril.
Așa mai uită de cicălelile bunicii. Dar nu uită, din când în când, să o strige, cu glas mieros, „Veto!”. Nu că i-ar fi dragă, dar așa simte că are și el… drept de veto.



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!