poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3227 .



Dialoguri cu infra sau supratereștrii
proză [ Ştiinţifico-Fantastică ]
Prima parte...și ultima.
Colecţia: science fiction

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [gyuriland ]

2010-12-12  |     | 



Viitorul e aici. Stă la un chat cu extratereștrii într-o cafenea virtuală. Și ei îl întreabă:
- Ce reprezintă de fapt amuleta aceea căreia îi spuneți cruce și pe care majoritatea o purtați?
- Dincolo de ideea de simbol religios suprem, la origini a fost un instrument de tortură. Are un destin interesant dacă te gîndești că drăcia asta barbară a ajuns simbol de referință pentru cultură și civilizație.
- Să înțelegem că sunteți o specie masochist-autodestructivă și care își zeifică propria maladie?
- Aproximativ da, cu singura scuză că prin acest accesoriu ne și recunoaștem păcatul, fiind în consecință pasibili de iertare.
- Deci aroganța voastră ca specie ține pînă la cruce și de acolo începe umilința, iertarea și smerenia?
- Conform ipocriziei noastre dumnezeiești da, așa este: punem cruce sfidării și ”ne vine mintea la cap”. Ba chiar se crede că ne schimbăm în bine.
- Dar victoria asta se pare că vă scapă mereu printre degete și boala revine...
- Din nefericire da, nu am găsit încă un panaceu universal pentru blestemul ăsta care transformă peste noapte eroii în tîlhari. Și invers.
- De ce nu renunțați atunci la simulacrul ăsta de vindecare pe care îl numiți cruce sau religie? Doar pentru că spiritul comunitar are nevoie de drogul lui ieftin?
- Probabil că da, suntem o specie tînără și ignorantă, încă. Una în care se pretinde că ”vox populi” e ”vox dei”, că legea e strîmbă dar e sfîntă.
- Mulțimea l-a pus pe cruce pe Fiul Zeului și tot ea ”l-a înviat”. Principiul care guvernează aici e kitch-ul acela politic numit și democrație. Dar chiar prin faptele biblice se dovedește că nu se poate avea încredere în așa ceva.
- E derizoriu desigur, la asta se reduce oricum libertatea noastră: la pîinea religiei și circul democrației. Să fim sătui și veseli. Să ne invidieze și Dumnezeu.
- Concluzia noastră e că nu vă purtați crucea ci simbolul prostiei bădărane a mulțimii.
Asta ca să știți mereu de unde plecați și ca să fiți mai înțelepți în fața unui rău incurabil.
- Tot ce-i posibil: în lumea noastră nu există bine sau rău definitive. Nu se pierde și nu se cîștigă nimic. Nici măcar Cristos nu-i bătut în cuie. Totul curge și singurul păcat e acela că ne pierdem vremea cu alte nimicuri, timpul o zbunghește și ne pune cruce, așa, pe negîndite.
- Știm, sunteți niște fragili efemeri care se amăgesc că s-ar putea să dureze.
- Normal, doar suntem disperant de plini de speranțe. Și cel mai bun lucru care ni se poate întîmpla nu e a Doua Venire a Cuiva pe Pămînt ci noi să ajungem realmente într-o altă lume. Una în care nu mai e nevoie de vise. În care totul se realizează mai repede decît îți poți imagina!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!