poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2685 .



Cent by cent reloaded
proză [ ]
După textul lui Daniel Bratu - "Viața cent cu cent"
Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Florinel ]

2011-02-18  |     | 



http://www.poezie.ro/index.php/prose/13971732/Via%C5%A3a,_cent_cu_cent_%28fragment%29

Din perspectiva altui personaj

- Auzi, dragă, ce mi s-a-ntâmplat astăzi!
- Ce ți s-a-ntâmplat, vrăbiuța mea?
- Să nu mă faci vrăbiuță!
- Dar cum, cintezoiul visurilor mele?
- Aaa! În nici un caz cintezoi, că are o rimă obscenă!
- Cormoran?
- Până vei găsi o zburătoare cu aiqiu mai ridicat, taci și-ascultă! Știi împrumutul acela pe care l-am făcut astă-vară?
- Ceee? Ai făcut împrumut? Mie de ce nu mi-ai spus?
- Cum nu ți-am spus? Fac eu ceva fără știrea ta?
- Când… mi-ai spus?
- În timp ce dormeai de erai bun să tai buturugi pe tine.
- Ce spui, dragă, tu nu ești în stare să tai o surcea!
- Mă rog…
- N-ai putea, înainte să te rogi, să-mi pui ceva de mâncare în față? Mi-e o foameee…
- Foame! Altceva mai știi? Eu am fost la un pas de-a fi violată, iar ție ți-e foame!
- Hă, hă! Violată! Cine-a fost dobitocul, vrăbi… asta… galinaceea mea?
- Dacă nu mă lași să spun… Cum ziceam, împrumutul…
- Te-a violat… împrumutul?
- Ãla să te violeze pe tine! Taci și-ascultă! Unu’ Bratu, de la Cent cu cent și care mă tot suna, că să-i dau bani.
- I-ai dat bani să te violeze???
- Nu, dragă! Taci! El mi-a dat bani mai întâi.
- Ceee? Păi asta nu se cheamă viol, ci prostituție!
- Închide gura și lasă-mă să spun! Deci, el mi-a dat un împrumut, ăla de ți-am zis când dormeai…
- De ce nu m-ai deșteptat?
- Mai deșteaptă-te și singur! Uite eu, merg la facultate. Așa… și în fiecare săptămână trebuie să-i restitui o sumă, înțelegi?
- Îhm!
- Ei, m-a sunat că a venit ziua. Dar eu, de când merg la facultate, nu mai pot să discut c-un agent oarecare, un ăla, care mă tratează ca pe-o coafeză.
- Păi nu ești coafeză?
- Și dacă sunt, ce? Vezi să nu te „coafez” acum să-ți meargă fulgii! Și-am cerut cu directorul, bineînțeles. Ãla m-a tratat ca pe o doamnă și mi-a promis că vine în persoana lui să-mi ia banii.
- M-am prins! Ãsta era peștele. Bratu cu violul și el cu banii.
- Te-ai prins pe naiba! Vezi-ți de zburătoarele tale și lasă peștii-n apa lor! Ascultă! Au ăștia, dragă, un talent! Lucrează cu tot soiul de metode submersibile.
- Subversive, cinte… asta… libelula mea!
- Þi-am mai spus să termini cu obscenitățile! Așa… vine la coafor… îmi ia banii… tot tacâmul. Mi-a făcut niște ochi dulci, de-am crezut că dau subit și instantaneu în diabet, nu alta. Când, ce crezi?
- Ai dat în gropi!
- Insensibilule! Eu… te judeci că i-am răspuns cu drăgălășenii la avansurile lui nerușinate, că deh! Nu-i bine să te pui rău cu directorii. Dar când să-și extragă moaca din coafor, aflu că, de fapt, nici urmă de ADN de director. Era agentul.
- Așa, și?
- Cum și, dragă, cum și? Păi așa o rușine să pățesc eu, viitoare licențiată, actualmente licențiată cu liceul și coafeză pe deasupra, să trimită ăla un coate goale să transvazeze afaceri cu mine?
- Tranzacționeze, guguștiuca mea!
- Și tu stai și faci pe ornitorincul cu mine!
- Ornitologul…
- Mă rog, tot una!
- Dar ce-ai vrea să fac? Pe veterinarul?
- Ce să faci! Să pui mâna pe telefon și să-l ameninți. Să nu îndrăznească să mă mai violeze în public din priviri, și cu banii luați.
- Dragă, n-ai vrea, mai bine, să mâncăm mai întâi? Mi-e cam…
- Pufuleți! Asta ai să mănânci toată săptămâna, dacă nu pui chiar acum mâna pe telefon. Uite numărul…
Pauză publicitară.
„Bă, să te pună dracu să te mai ții după nevastă-mea. Sau să-i mai dai vreun telefon. Te împușc, auzi? Ca pe un câine te împușc…”.
- A fost bine, înaripata mea?
- Se putea și mai bine… încornoratule!


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!