poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2518 .



Unde-o să fac revelionul?
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Dorneanu ]

2013-11-11  |     | 




UNDE-O SÃ FAC REVELIONUL ?
În afară de Dubai, Shanghai și peninsula Sinai, poate-n Dorohoi sau Băicoi...Dar mai bine acasă la noi! Vedea-voi. Soția n-are rochie de revelion, pantofii să-i dau, de unde să-i iau?, pensia mi-ar ajunge doar dac-ar fi să mă refer la ceaiuri și pilule (destule!). Anul trecut am petrecut revelionul la o vecină, măcar să nu fim nevoiți să primim colindători. Nu că n-aveam ce le da, dar de ani și ani vin cu aceleași eterne baliverne: bunăstare și belșug (de sub brazda de la plug), sănătate, prosperitate și mult spor în toate (cred că se referă la spori, precum și alte infecțioase…). Sau că, vezi Doamne, semne bune anul are, că vom avea de beut și de mâncare, pe mese alese bucate și…de toate. Hai, sictir!
Am putea face revelionul cu “e-vanghelionul”, am putea merge la munte. Anul trecut, soața s-a făcut luntre-punte și-am mers la cabana trei brazi. Când m-am trezit, dimineața, nu era lângă mine decât unul… Sau poate mergem în străinătate: Bălți, Soci, Târgul de Floci, Chișinău, Mirăslău. Nu, ăsta nu, că încă-i la noi…Alte țări nu ne permitem, Shenghen-ul mamei lor de occidentali și orientali orientați!
Apar acum oferte clare, care mai de care: Baleare (sau Ponoare), insulele Canare (Brăila, Insula Mare), Abu Dhabi (Cotu Ciorii), Maroc (ori la mine-n bloc), Cancun (dar mai bine-într-un cătun), Rio (aici, adio!) sau însorita Havană (Roșia Montană?)
Ar mai fi o variantă, deloc tentantă, oarecum șocantă, de care a avut parte, anul trecut, vecinelu’ Pârpâr Nelu, zis Cocârț. Între Crăciun și Anul Nou a băut între 25 și 31…kile de vin. I-a fost rău, a ridicat ochii spre cer și-a rostit: “Doamne, ce mă fac?” Și-a auzit o voce de sus: “Fă-te-ncoa!” Dumnezeu să-l ierte!...
Așadar, pentru cine mă mai întreabă unde o să fac revelionul, răspunsul meu este ferm, sigur și categoric: Nu știu!
Ananie GAGNIUC

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!