poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2299 .



Sărbători cu bine!
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Dorneanu ]

2013-12-28  |     | 



SÃRBÃTORI CU BINE !
Dragi prieteni,
vine 2014! Abia în al 12-lea ceas al nopții, dar…vine! Nu vă fac urări de bine. An de an, toate urările pe care le-am rostit-primit, nu s-au împlinit! E clar, anul 2014 va fi mai bun. Mai bun ca 2015! Și tot așa…
Această “carte poștală” se vrea o șarjă amicală, spre delectare, la final de an, de la al umorului “amiral”
Iată REVELIONUL TRECUT (de mine “petrecut”): Febră mare, ceaiuri, două pahare; injecții, frecții, cât încape (trei prosoape); de băgat în gură...doar termometru. Temperatură! Friptură? Ce fripturi? Picături. Băutură? Clorură. În loc de cozonac, diclofenac; în loc de prăjituri, hidrocarburi; pe post de piftie, alifie; în loc de sarmale, fasconale; pe post de vin, ceai de pelin. Plus invocarea spiritului divin: ”Doamne, dacă-ți pasă, lasă-mă și nu mă lasă! Ană, zorile se lasă” Final după asemenea „potol”, tramadol și două borcane de carmol. În loc de tort, la baie efort și total disconfort. Am fost aproape mort! Anul acesta, fraților, nu mai suport! Nu mă las, nici mort! Dacă nu fac aprovizionarea de la farmacie, o să fac revelionul în... contumacie! Și-mi va suna la poartă sirena, „Farmacia inimii Catena!” Dar iată, pentru sărbători, câteva...
REGULI DE IMPOLITEÞE Nu numai de sărbători sunt necesare aceste reguli, pentru că viața ne oferă cele mai variate ocazii de încălcare a regulilor de politețe. De-aici “urgența” de a ști câteva reguli de impolitețe:
Vizitele neanunțate sunt cele mai plăcute, pentru că elimină calvarul așteptării și-al pregătirilor!
Înaintea așezării la masă, gazda va citi câteva paragrafe din Codul bunelor maniere.
La masă, pentru a confirma cât de bune sunt bucatele, se va umple bine gura și se va rosti „Excelente, excelente!” Eventualele bucățele care sar pe rochia vecinei, se vor servi tot cu furculița.
Feliile se vor unge cu icre, miere sau unt și pe parte și pe cealaltă, pentru a evita consumul excesiv de pâine.
Din pâinea care nu-i bine coaptă, se vor face statuete, ca amintiri de neuitat pt gazdă.
Sarmalele care nu încap complet în gură, se vor pune înapoi în farfurie, cu furie.
Când suflați în ciorbă, puneți mâna la gură.
Lămâile se servesc fără strâmbături, mai ales dacă priviți atunci la vreun superior.
Stoarcerea lor (a lămâilor) se va face cu ambele mâini, icnind stil jiu-jitzu.
Vinurile se vor turna la un deget de marginea paharului, cu măsurare prin interior.
Final, pentru gazde, rostiți „A fost o masă, jos pălăria!” și scoateți pălăria de pe cap.
Cât gazda spală vasele, dumneavoastră spălați putina.
O ultimă regulă: în restaurant primul intră bărbatul. Soția intră după el, cu puțin timp înainte de închidere, pentru a-l aduce acasă. ..
PLUGULEÞ GLUMEÞ
Aho, aho, / Guvernanților, alo! / Stați puțin și nu plecați / Plugulețul ne-ascultați! / Dar voi nu vă dați plecați / Și nici nu ne ascultați! / Iarna-i grea, omătul mare / Ciuciu cald, cucu mâncare / Bate vântu-n buzunare / Semne bune anul...n-are! / Semne bune de belciug / Băga-mi-aș gâtul sub plug! / Iar stricați și vă-mpăiați / Când pe-aiurea colindați / Apoi ne impozitați / Și din pensii ne tăiați / Mânați (sunteți), măi! / Hăăăăăăăăăăăi! / De Crăciun, porci, domnilor / Vedem la televizor / În ograda dumnealor / Porcii lor! Trageți roată și-ntrebați: / Cu cât ne mai indexați? De prin lunci și de prin văi / Îmbuibați-vă, călăi / Hăăi!
S-a sculat, mai an / Bietul nostru cetățean / Și s-a uitat pe fereastră / Și-a zis „Vai de viața noastră!”
Situația-i albastră / Asta-i politica voastră! / De nu ieșim la liman / Punem mâna-n noul an / Pe seceră și ciocan! / Ia strigați și-i înjurați / Mama voastră de gealați! / Mânați (de-aici), hăndrălăi / Că mă ia cu năbădăi / Și dăi! Și dăi! / Hăi, hăi! / În final de plugușor / Vă facem urări de spor / La cădere, domnilor! / Ce domni, vite, porci și boi / Ce-ați furat, să dați ‘napoi / La anul, scăpăm de voi! / La anul și la mulți ani!
(Duși cu)...SORCOVA
Sorcova, vesela / La anul iar vom vota / Pentru-un măr / Pentru-un văr / Ne iese votul prin păr!
(Ãsta-i purul adevăr) / Să trăiți, să ne mințiți / C-așa fac cei nesimțiți / Tare ca piatra (nu vom fi)
Iute ca săgeata (vom fugi) / În Schengen de ne-or primi! / Tare...ne vor amăgi / Iute...s-or îmbogăți
Și treaba se va-mpuți... / Sorcova, vesela / În Noul An noi vom sta / Și adânc vom cugeta Apoi așa vom ura: / Bine să trăiți, să întineriți / Să mâncați, să chefuiți / Însă…să mai și munciți / Să se termine calvarul
Să nu mai crească dolarul / Să nu se umple paharul / În care-necați amarul / Să vă fie precum parul
Mădu…va oaselor! / Să fiți mari și să fiți tari / S-ajungeți miliardari / Tari să fiți precum e piatra
Iuți în gând, precum săgeata / Tari să fiți, așa, ca fierul / Oțeliți, cum e…oțelul! / Sănătate, pace, bani
La anul și…LA MULÞI ANI ! (respectiv…2014!)
A-ncercat o clipă de zâmbet pentru dumneavoastră, al dvs, ANANIE GAGNIUC

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!