poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2223 .



Viața, pe repede înainte...
proză [ ]
Clișee, instantanee...
Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Dorneanu ]

2015-05-12  |     | 



VIAÞA, PE REPEDE ÎNAINTE
(clișee, instantanee)
NAȘTEREA: sat – țipat – palmă la fund dat – “E băiat!”
ALIMENTAÞIA: țâță – griș cu tărâță – lapte – răcnete-n noapte –ies dinți – înnebunesc părinții! – ceai - mălai – apoi, suc – mai târziu, vin de butuc – pulpane - friptane - chiolhane – belele - cafele – vărsături – murături – iaurt – luat din scurt – câte-un borș acruț – ceiuț – din nou sugar – proteza-n pahar – și toate-l dor – „Nevastă, mor!”
ÞINUTA: puța goală – pe oală – la părinți, rugi - blugi – persing – dressing - geacă de piele – inele – scurtă – burtă – ciorap - fes pe cap – izmene – Somn pe la gene – șoșoni – mortăciune-n pantaloni!
SEXUL: puța-n țărână - vână - bârnă - atârnă...
PASIUNI: suzetă – trotinetă – maimuțe - mașinuțe – biciclete – brichete – fete – dansante ceaiuri – fut...bol – precum curtezanii – tocat banii – orgii dansante – amante – cu timpul, lecuit – pescuit – table în parc – nepoți înțarc – „Hai, hai, bunelu’!” - plimbat cățelu’ – la fund, iar ud – „Babo, n-aud!” – sictir! – cimitir...
SÃNÃTATEA: lăptos – murdar la dos - mucos – forțos – sănătos - mațu' gros – burtos – pântecos – apoi...mers anevoios - găunos - bolnăvicios – greu de scos - numai piele și os! – din nou, pișăcios – grele toamne – popa: „Dă, Doamne!” – pomană cu vin – amin!
EVOLUÞIA: micuț – pătuț – o fâță - țâță – apoi, țâță de mâță! – puritan - băitan – vlăjgan - golan – un Don Juan - tare- bulan! - ginerică – soacră mică – soață – piață – tăvăleală – călăreală - Lugu-Lugu - Ceac-Pac! – Trei copii fac – Apoi... bunic – Ãl mic, mai nimic – Putință, din părți – Scriem cărți!
EU, CA EPIGRAMIST (sau “Ce caut eu în viața mea?")
(scurtă biografie – într-o veselie!)
CA LITERAT: de scris, nici habar! – abecedar – balonașe – bastonașe – „Ana are mere” – (are pe naiba, că mamele-s șomere!) – scădere – adunare – clasele primare – liceu – un pic derbedeu – nerozii – primele poezii – iubește total – o încercare de madrigal – gașcă, antren – primul catren – legare de mamă – șarjă, epigramă – aritmie – Agonie – pistă spre prima revistă – drame – volum de epigrame – rătăciri pedestre – „Maestre!” – prins în jurii – injurii – vorbit în colțul gurii – organismul...praf! – epitaf...
EPILOG: necrolog – „Un moment de reculegere, vă rog!” - „Ați aflat?” – „A plecat!” - „Bietul de el, dragu’!” – „Ce mare a fost Gagu!”...
Ananie GAGNIUC

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!