poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2396 .



Pe strune de chitară
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [deagublues ]

2016-12-12  |     | 





În apartamentul lui Geo, mare adunare de prieteni, cu muzică de pe magnetofon. Unii dansează, alții stau de vorbă. Cel mai înflăcărat, desigur, gazda. Deja a dansat cu toate vecinele, aci, de față și, pantalonii de trening, cu greu îi mai ascund erecția.
-Ia, să cânte și chitara, zice cineva.
-Hai, Mituț!
Mitu, puțin emoționat, își ia instrumentul și se dă în colțul camerei.
-O să stau în picioare, că altfel nu m-ajută plămânii...Sunteți cam aproape. Să știți că eu cânt tare, să nu vă speriați. Deranjăm lumea, dar, asta e.
Un cântec, două... Unii s-au cam lămurit, nu-i mai acordă atenție. Însă, dintre tinerele dame, câteva îl sorb din ochi pe solist. Programul de voce și chitară se cam lungeste.
-Hai, bă, gata, ca deja, de emoție, fetele au început să meargă cam des la WC.

Afară se lasă înserarea, înăuntru se aprind lămpi roz. Lumea a mai plecat.Au rămas câteva perechi. Magnetofonul trage din greu. Se dansează în semiîntuneric. Mitu are parteneră de dans pe Driana, soția lui Geo, frumoasă, slăbuță și înaltă. Corpurile se lipesc. Când-și -când, pulpele lungi ale Drianei apasă locul întărit...
Au dansat împreună toată noaptea, până spre dimineață. La un moment femeia îi șoptește:
-Treci mâine pe la mine, vreau sa vorbim ceva.

La terminare, Geo îi zice lui Mitu:
-Te rog s-o conduci tu pe vecina, nu că ar sta departe dar așa e frumos.
-Hai să mergem, dacă spuneți că stați aproape.

Din ușă vecina îl poftește înăuntru:
-Să vă fac o cafea.
-Soțul e acasă?
-E schimbul trei. Sunt singură.
Intrară.
Drace, iși zice în gând Mitu. După o așa noapte ne-ar prinde bine la amândoi o partidă de amor.
Sunt încă în hol, față în față. Întinde mâna, palma aluneca pe umăr, mai departe, pe sub părul femeii. Ea se lipește de el. Amândoi tremură. Deodată, Mitu se întoarce, pune mâna pe clanță și iese.

Nu știu ce mi-a venit, gândește bărbatul, grăbindu-se spre casă. Nu e prima dată când mi se întâmplă. Parcă mă ia cineva de umeri și mă aruncă într-o parte: "pleacă, bă, dracu', d-aci" O fi îngerul meu păzitor. Dar ăsta nu are altă treabă?...

***
A doua zi:
-Ei...Vroiai sa vorbim... Geo pe la cât ajunge?
Dintr-o dată fața Drianei se schimbă.
-Azi vine târziu, are de lucru în primărie. Ascultă, nu credeam să cânți atât de frumos...
Mitu se așază pe genunchi, lăngă fotoliul. Îi ia mâinile în palme și, așa, de jos în sus, privește adânc în ochii ei negri.
-Ești atât de frumoasă, atât de delicată.
-Stii că am amant?
-Ai amant?
- Pe Geo, oricum, nu-l iubesc și nici celălalt nu mă înțelege.
O ascultă mângâindu-i degetele lungi, le aduce pe buzele lui. Îi sărută brațele goale, umerii, gâtul...
-Hei, nu pentru asta te-am chemat.
-Așa îmi place să ascult, mângâindu-te.
-Promite ca o sa fii cuminte, altfel, mă ridic.
-Promit.

Are sâni micuți, rotunzi. Mituț îi numără cu buzele și nu se mai satură.
Întinși pe canapea, el încordat ca un arc, ea, luată puțin prin surprindere geme:
- Te iubesc! Ah.. Ai grijă...
Bărbatul se retrage, rămâne cu capul pe pieptul ei.
-De n-aș rămâne gravidă.
Au rămas așa mult timp, îmbrățișați, mângâidu-se si sărutându-se.

Când a intrat soțul Drianei, sorbeau din cafele și fumau.
-Mituț, dragule, nu știi câtă nevoie am de tine, zise Geo în loc de salut.
-La ordin, Măria Ta...
-Serios, cu retrocedările astea am de lucru de turbez. O să mă ajuți că altfel mor... Mâncăm ceva și, dacă ești de acord, ne apucăm de treabă.
Au mâncat și, până la urmă au hotărât să lucreze, Mituț cât o putea și, după miezul nopții să fie trezit Geo...

La masa de lucru, doar cu lampa de birou aprisă Mitu calculează procente, completează registre, când, în sufragerie intră Driana:
-Ãsta vrea să se culce cu mine... L-am lăsat singur în dormitor. O să dorm aici, pe canapea.

Este trecut cu mult de miezul noptii. Mitu încearcă să-l trezească pe Geo:
-Măi omule, ridică-te si termină-ți treaba că eu trebuie să plec.
Geo, lemn... Cu fața în sus, sforăie cu gura cascată. Mitu mai face o încercare și renunță.
Plec, oricum, își zice. Intră din nou în sufragerie să-și ia rămas bun de la Driana. Se apropie de urechea ei și îi șoptește:
-Drinuța...
Ea se întoarce, îi pune brațul pe după cap.
-Geo?
-Doarme-tun! N-am putut să-l trezesc...

Binecuvântat fie numele Domnului că a facut femeia. Cea mai frumoasă rugăciune ești tu, Drinuța, își spune în gând Mitu, în timp ce o sufocă în sărutări. Ea geme sub trupul lui, unduindu-se ca o trestie în vânt.

Într-o săptămână însă, odată cu mutarea lui Geo și a Drianei, din localitate, avea să se termine totul.

***

Peste ani și ani:
-Alo, Driana? Sunt Mituț...Cu greu am făcut rost de numărul vostru de telefon...
-Alooo, cine?! Stai să mut că nu prea aud bine cu urechea dreaptă...Cine e?!
-Mituț, Mituț, fostul vostru prieten...Vă cântam cu chitara acu', hă, hă...
- Mituț?!... Nu stim, nu cunoaștem. Greșală! 'ceți-vă dracu' de vagabonzi...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!