poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 991 .



Din viaţa detectivului Hogeac
proză [ ]
Amintiri din copilărie

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Colombo ]

2019-02-08  |     | 



Ieri, pe la prânz, pe când mă linişteam pe o bancă în parc, ascultând trilurile păsărelelor şi foşnetul ierbii proaspete, văd că răsar ca de nicăieri doi puştani, unul blond şi unul brunet, cam pe la vreo 8 ani, aşa. C-au apărut atât de abrupt în viaţa mea, n-ar fi fost nimic, dar se şi certau în gura mare.
-Ce-aveţi, măi de ţipaţi aşa unul la altul? am simţit eu nevoia să intervin. Fiţi atenţi, că sunt detectiv şi pe copiii obraznici îi duc numaidecât la poliţie!
-Da nene, dar ăsta mă enervează, se plânge blondul. Îl apără pe bunicul lui care a fost un puturos!
-Ba n-a fost puturos, intervine şi brunetul. Ce, dacă s-a lăsat purtat în braţe până la cinci ani, asta înseamnă că a fost puturos? Eu cred că a fost isteţ, nu prost ca bunicul lui care a mers de la un an.
Ascultam divergenţele ţâncilor şi nu-mi venea a crede ce-mi auzeau urechile.
-Ei, aşa ceva este inadmisibil! am răbufnit. Încetaţi imediat cu astfel de cuvinte care nu vă fac cinste. Ia, daţi-vă mâna şi împăcaţi-vă, că de nu, vă arestez pe loc, aţi înţeles?
Pledoaria mea a vut efect, întrucât puştanii au tresărit, au făcut ochii mari şi şi-au dat mâna, aşa cum le-am impus eu.
-Aşa, acum să-mi spuneţi cu cine sunteţi în parc.
-Cu bunicii noştri, dar au rămas în urmă, au spus ei într-un glas.
-Bun, mergeţi înapoi la ei şi nu vă mai depărtaţi pentru că în ziua de azi sunt foarte multe pericole.
Deoarece am fost ascultat, m-am relaxat. M-am ridicat mulţumit de mine de pe bancă şi am plecat agale în sens opus.
Seara, la una dintre televiziunile locale, am urmărit emisiunea de ştiri. La un moment dat am rămas blocat când o reporteră a prezentat următoarea ştire:
„Astăzi, după prânz, la Spitalul Judeţean Constanţa, au ajuns de urgenţă doi bătrâni în vârstă de 74, respectiv 76 de ani care arătau ca doi boxeri după o luptă îndelungată în ring. Se pare că altercaţia ar fi pornit de la unele amintiri din copilăria lor.”

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!