poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5730 .



Rock si pornografie in biserica...
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Petre_Andrei ]

2005-09-20  |     | 



Asupra acestei lumi pluteste parca din ce in ce mai pregnant spectrul “divinitatii”… Nu mai are rost sa vorbim despre “duminicile sfinte” pe care le putem petrece in biserici alaturi de “calauzitorii nostri”, pentru ca astazi, intreaga lume a devenit parca o imensa biserica, “ticsita” de oameni care bat in lemn sau “isi scuipa in san” la fiecare semn “satanic” care apare…
Muzica a insemnat intotdeauna pasiune. Ea reprezinta o pasiune pentru cei care o realizeaza si ajunge de multe ori sa devina o obsesie pentru cei care o asculta. Sa nu confundam insa obsesia cu patologicul. Gradul de intensitate al obsesiei este mult mai redus decat cel al senzatiei patologice… Obsesia este actul repetat care ii aduce satisfactie individului. Aceasta satisfactie nu poate fi niciodata explicata cu adevarat, pentru ca foarte putini oameni isi inteleg obsesiile. Ele revin obsesiv tocmai pentru ca oamenii nu reusesc sa inteleaga natura transcedentala a fenomenului in sine. In momentul in care iti intelegi obsesia, vei reusi sa o controlezi.
Rock-ul si pornografia sunt principalele “obsesii” ale omului modern. Zilnic se ridica persoane revoltate si condamna aceste “manifestari ale diavolului”… Foarte putini insa le inteleg cu adevarat. Din aceasta crasa lipsa de intelegere izvorasc si cateva dintre tabu-urile “clasice” ale timpului nostru… Rock-ul inseamna automat satanic, sex, alcool si droguri. Pornografia inseamna automat abuzuri, violuri, pedofilie… Astfel sunt speriati toti cei care vor, atentie, nu sa adere, ci sa cunoasca fenomenele mai sus mentionate. De aceea, si rock-ul, si pornografia sunt “zone periculoase”, iar cei care se avanta in aceste zone (desi de exemplu, la nivel mondial, mai mult de trei sferturi din oameni au vizionat materiale pornografice) si admit acest lucru sunt blamati de o societate care nu vrea sa ii inteleaga.
Rock-ul este un mod de exprimare, rock-ul este un mod prin care poti contesta “aberatiile” dogmatice care exista in acest moment in cadrul “marelui templu ecleziastic”… Muzica nu poate fi oprita, iar ideile care sunt exprimate prin aceasta muzica vor avea impact in functie de calitatea lor. Asadar, oamenii nu trebuie sa se teama de aceasta muzica, oamenii nu trebuie sa se teama de ceea ce ei numesc “elemente culturale nocive”, pentru ca acestea nu iti pot inocula “cu forta” idei pe care tu le dezavuezi. Insa propria ta dezavuare nu iti permite sa condamni o intreaga categorie de oameni fara a avea cel mai elementar argument… In momentul in care “strigi lovind cu pumnul in masa”, nu faci decat sa scoti in evidenta precaritatea unei demonstratii bazate pe “forta pumnului”!
“Rock-ul corupe” ne spun ei… Insa privind inapoi, la istoria umanitatii, cate milioane de oameni au murit “pentru Dumnezeu”, cate milioane de oameni si-au dat viata pe taramuri straine pentru a lupta pentru un “vas pierdut” sau pentru a recupera niste cetati ruinate!? Ce sunt oare toate acestea? Acte de credinta? Sau demonstratii care vin in sprijinul teoriei schizofreniei generale?!
Tot ceea ce este nou inseamna schimbare, iar schimbarea ii sperie pe cei care detin in acest moment “puterea”… Poate ca veti zambi acum, insa realitatea este trista: biserica are cea mai mare autoritate in cadrul statului roman. Biserica detine, prin intermediul reprezentantilor ei, un monopol intelectual asupra romanilor. Evident, doar oamenii cu nivel intelectual mediocru pot fi indoctrinati astfel, insa ei reprezinta majoritatea! Ei sunt “turma” care merge in galop intins catre “prapastia divina”… Ei, sperand ca vor trece “tinandu-se de mana prin valea mortii”, sunt cei care asculta orbeste de “sfaturile oamenilor lui Dumnezeu…”!
Pornografia pe de alta parte s-a transformat intr-o industrie care aduce venituri colosale anual. Miile de filme produse anual aduc profit insa nu numai pentru producatori, ci si pentru tarile in care se filmeaza. Acestea primesc bani, sub forma de impozite. Un studiu realizat in America arata ca, in cazul unui colaps al industriei pornografice, circa 15 procente din capitalul mondial ar disparea. Deci, fie ca ne place sau nu, pornografia exista! Si, in afara de actiunile legale firesti care se iau impotriva celor care incalca legea, pornografia devine un fel de arta a secolului 21 pe care nu avem cum sa o oprim. De aceea, sa invatam sa acceptam, chiar daca poate nu suntem de acord. Nu ne obliga nimeni sa privim… Iar cat tine de prejudecata, cred ca am inteles cu totii ca raportul sexual este ceva firesc… De la raport sexual la “perversiune”, cum numesc ei tot ceea ce nu inteleg este doar un pas, insa acest poate fi facut fara a te gandi la faimosul exemplu al Gomorei… Nu ai nevoie de divinitate pentru a exista, la fel cum conceptul divinitatii nu ar fi existat in lipsa oamenilor. Asadar, sa renuntam la prejudecati si sa iesim din aceasta “mare biserica” care parca ne-a acaparat pe toti! Sa fim liberi, sa ne imbratisam si sa cantam:

“So glad for the madness!”


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!