poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2497 .



Legenda unui Saruman
proză [ ]
funesta PROveste continua

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Petre_Andrei ]

2005-12-03  |     | 



Realitatea reprezinta pentru multi dintre noi o iluzie. A transcede in permanenta o stare inseamna a ii conferi acesteia caracter iluzoriu, negandu-i insasi capacitatea de fundamentare. De multe ori banalul, cotidianul, nu iti ofera posibilitatile de extrapolare, de multe ori simti cum o generalizare este practic imposibila. Filosofia vietii se bazeaza pe viata, pe mundanul din jurul nostru. Insa prin acest mundan de multe ori nu putem sa exprimam intreaga conceptie metafizica care rezida intr-un anumit principiu.
Si astfel, omul a creat simbolistica, pentru a reusi sa prezinte amplu, detaliat, in toata complexitatea ei, o anumita teorie. Simbolul poate lua multe forme, iar ideile care se ascund in spatele lui pot reprezenta multe. De aceea, trebuie sa intelegem ca religia in ansamblul ei este un simbol, cu diferitele aspecte, incepand cu crestinismul, si terminand cu satanismul. Toate sunt simboluri. De asemenea, filmele, cartile, poeziile, ideile sunt exprimari mai mult sau mai putin criptice create pe baza simbolurilor. Trebuie sa invatam sa facem diferenta intre simbol si realitate, trebuie sa invatam sa nu mai cautam refugiul intr-o lume iluzorie...
Insa cati dintre voi nu au facut macar o data acest lucru? Cati dintre voi nu au deschis televizorul pierzandu-se printre tenebrele acestuia! Poate cineva sa spuna sincer ca el nu s-a lasat niciodata antrenat de o poveste, poate cineva sa spuna sincer ca nu a dorit ca pentru cateva momente si el sa poata fi el cel care detine puterea de a schimba din temelii lumea aceasta!?
Suntem toti niste personaje de basm, insa basmul in care traim este de multe ori prea sublim pentru a il sesiza... Viata devine un val imperceptibil si ne cufundam in realitatea virtuala incercand sa scapam de problemele reale...
Iar televiziunile speculeaza acest lucru... Noi suntem niste cobai pe care se fac experimente monstruase... O poveste funesta continua, iar cei care ridica paharele aplaudand sunt cei care nu inteleg ca sunt manipulati... Nu toti avem capacitatea de a intelege ce inseamna manipularea! Intelegeti asta si meditati asupra conditiei de telespectator... Pentru ca, astazi oamenii si-au pierdut calitatea intrinseca de fiinte nobile. Ei au devenit: telespectatori, cumparatori, abonati, angajati...
Poate cineva sa afirme sigur pe el ca in timp, aceste "ipostaze" diverse nu vor ajunge sa acapareze indivizii, indepartandu-i de natura lor fireasca, indepartandu-i de mundan!?
Intrebarile sunt singurele care ne mai pot salva...

Iar eu, un biet dwarf din Kazha-dum va intreb tulburat: Care este solutia, o voi maretilor elfi din Rivendell?



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!