poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3495 .



A 13-a carte, al 666-lea semn!
proză [ ]
-o analiza succinta a demonilor timpurilor noastre-

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Petre_Andrei ]

2005-12-17  |     | 



In cartile timpului, moartea si-a implantat adanc pumnalul insangerat. Umbra mortii s-a pogorat asupra oamenilor simpli, manati in razboaie inutile de "parintii" fanatici ai cultelor religioase.
Religia a lasat urme sangeroase pe mostenirea noastra comuna... Marile razboaie au avut de cele mai multe ori motivatii religioase... Inca de cand Zarathustra l-a introdus pe Angra Mainyu in peisaj, oamenii au cautat in jurul lor "intrupari" ale demonului malefic. Simplu, pentru crestini, ereziile au fost inspirate de diavol, pentru musulmani, crestinii sunt cei cazuti in pacatul demonic... Imagini terifiante, oameni arzand in cazanele cu smoala (sau diferite variatiuni pe aceasta tema, depinzand de imaginatia "profetilor") ale infernului bantuie toate credintele... In absolut toate formele de divinatie existente pe acest pamant, apare la un moment dat eternul conflict dintre bine si rau. In ciuda diferentelor evidente, esenta conflictului este aceeasi.
Cu toate astea, in nici un sistem religios nu se face o explicatie conceptuala clara. Niciodata, aceste concepte nu au fost elucidate cu adevarat. Fie ca este vorba de "pacatul originar", fie ca este vorba de "natura negativa intrinseca omului", raul este presupus din start. In religie, pentru rau exista un catalizator. Aceasta "fiinta", aflata in raport antitetic cu demiurgul, este polul negativ. Omul, in conceptia acestor "eruditi", se afla intr-o permanenta lupta impotriva acestor forte malefice care doresc sa-i infranga rezistenta si sa-l impinga spre pacat...
Insa nimeni nu mai defineste pacatul astazi... Si de aceea, definitiile decrepite ale timpului raman in picioare. Imaginea arzanda a Sodomei ramane un simbol al raului, al decadentei. Nimeni nu incearca sa priveasca din punctul de vedere medical aceste probleme... Persoanele care accepta (sau chiar o adopta) din ce in ce mai des homosexualitatea sunt hulite de niste oameni care pur si simplu nu vor sa-si inteleaga timpul. Vrajitoarele si misticii nu mai sunt arsi pe rug, sunt inchisi in spitale unde se incearca o "vindecare" completa... Atatia oameni au murit pentru ca stiau mai multe decat "mintile luminate" ale timpului lor... Iar scuza a fost mereu colaborarea cu Satan... Tapul ispasitor al acestei omeniri a fost aceasta fiinta inventata intocmai pentru aceasta.
Astazi, rockul este considerat purtatorul mesajului lui Satan. Niste tineri care se joaca cu simbolurile ar fi arsi pe rug daca asta inca ar mai fi permis. Aceasta este mentalitatea celor care nu vor sa asculte! Oamenii scuipa in san cand aud o denumire care pana la urma se reduce la un simbol. Iele, fantome, demoni, varcolaci, toate fantasme care insa seamana frica in inimile multor oameni. Cati dintre noi nu au simtit o strangere de inima trecand seara pe langa un cimitir... Si de ce simtim asta, cand ziua urmatoare putem spune cu siguranta ca nimic nu se putea intampla...? De ce ajungem sa credem in toate aceste idei scornite intr-un timp in care oamenii nu intelegeau, nu aveau cum sa inteleaga natura din jurul lor...
Daca pana la urma am inteles ca pamantul nu este plat, ce ne face sa credem ca nu trebuie sa intelegem si ca demonii nu exista decat in mintile noastre preocupate atat de mult de crearea monstrilor...!
Cateodata avem nevoie de monstrii! Asa noi aratam mai bine parca... Nu...?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!