poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3306 .



lumea intr-un bob de strugure
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ancushka ]

2002-03-28  |     | 



lumea intr-un bob de strugure...asa isi povesteste Eliade una din amintirile cele mai dragi ale copilariei..fiecare dintre noi traieste in propria lui boaba de strugure; vedem viata in irizatii verzui, sau galbene, sau poate rosii singerii - doar sint atitea soiuri de struguri, nu? vita mea este din aceea parfumata, cu struguri rosii cu reflexe negre, tamioasa?! - si-atunci, lumea mea capata in lumina soarelui culorile curcubeului...

primavara - oamenii din jur, miscarea lor cu tenta molesita, ochii tai verzi, virtejul din creierul meu, toate prind o culoare verde-aurie, rece dar mustind a viata proaspata, a arome noi de flori de cires, de zambile si frezii cu culorile lor nerusinat de pure, de adrenalina care mi-o torni in singe cind ma stringi lipita de corpul tau sub patura, de ochii tai dimineata, un pic rosii si cu sclipirea care tocmai li se aprinde sub pupila, de aerul proaspat al strazii inca necotropita de pasii fara forma al figurilor cenusii, de bucuria care o simt la gindul ca seara voi fi iar in bratele tale...

si vara - vara, cind soarele isi elibereaza din chingi omuletii de foc si incepe infruntarea lumilor lor fierbinti- iti amintesti, arcurile de lumina rosie de pe suprafata planetei arzinde, cum se rupeau plingind de ea si plecau sa incalzeasca alte lumi - vara, atunci viata mea verzuie capata reflexe galbui-aurii; stau, ca un copil ascuns sub masa, si asteapt ploile, lacrimile divine sa ma spele de pacate, sa te regasesc si sa te iau cu mine in palatul verde de clestar, plini de oglinzi diforme si de coridoare intunecate si fara capat..sa ne pitim intr--un cotlon si sa asteptam sa adoarma monstrii cei rai..

dar culoarea sublima care imi cuprinde pielea, parul, ochii, dragostea, dorul de tine, culoarea aceea fierbinte apare doar toamna, cind casa mea din strugure isi poleiaza acoperisul si ferestrele si gradina plina de flori si fluturi in rosu cu reflexe negre... ma simt ca un miez de lumina care explodeaza si te-nvaluie ca un abur fierbinte, mingiindu-te cu stropii ei puri, calzi, radiindu-ti dragoste si iubindu-te violent, violet, singeriu...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!