poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2244 .



Trecutul pulsatil
proză [ ]
Din căutările lui Yalchin(II)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Aileen ]

2007-07-05  |     | 



Îi era atât de drag propriul trecut încât ani de zile a căutat cele mai eficiente moduri de comprimare și depozitare a lui în magma structurilor cerebrale. Nu îi plăcea dezordinea pe care a făcea timpul în rafturile lui de amintiri. “Eul meu poate fi întreg doar dacă îmi înglobez în mine propriul trecut. Drumul meu către viitor se poate face cu un eu mustind de amintiri suculente”, își spunea Yalchin. Dar cum să păstreze acuratețea trăirilor, detaliile vieții trăite deja?
A consultat zeci de neurologi, de psihologi, a testat sute de metode , a încercat să resusciteze fragmente de trecut, să însiropeze cu senzații zeci de amintiri. Dar era ceva, un ceva care nu îi permitea să se bucure de substanța amintirii : culorile erau șterse, mirosurile ofilite, sunetele hodorogite, gusturile nichelate. Și el, Yalchin, avea o nevoie vitală de expandarea lui în trecut, de integrarea lui cel de demult în el cel de acum. “Nu pot trăi punctiform, le spunea el prietenilor uimiți de căutările lui. Eu vreau să pășesc viu către viitor, cu un trecut pulsând încă”.
Frunzărea un tratat de neurologie și sorbea tacticos o cafea neagră dintr-o ceașcă albă de porțelan. Nările îi erau pline de aroma lichidului vitalizant, când brusc, a prins detaliile unei amintiri. În creierul lui, într-o plenitudine de detalii, cu culori vii și atingeri blânde, s-a revărat cea mai vie dintre amintirile amintite vreodată. Și cum simțea eul lui întregindu-se, umplându-se de el, cel învechit...Era copleșit de forța acelei trăiri. Tratatul i-a căzut din mână, s-a rostogolit pe covor..S-a aplecat încet, cu o mișcare descompusă în mai multe cadre, a atins cartea...Analizatorul olfactiv...Titlul mare, tronând în susul unei pagini i-a atras atenția...”singurul analizator care nu are neuroni intermediari...informația e depozitată direct pe scoarță...” Yalchin era fascinat...singurul analizator fără cărăuși, fără stații intermediare...acum știa, trebuia să își depoziteze toate amintirile în mirosuri...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!