poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3588 .



20 de minute
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Alberto M. Popesco ]

2007-07-18  |     | 



Telefonul a rămas fără baterie. În 20 de minute se pot întâmpla multe. În dreapta e un container de mâncare expirată. Un român caută de zor. A intrat cu totul în containerul verde. Spaniolii îl privesc cu scârba. Vorbesc la telefon în română. Căutătorul prin gunoaie ciulește urechile. Vine spre mine.
-Cât e ceasul?
Asta urăsc cel mai mult. Un român impertinent.
-N-am ceas frate. Îmi pare rău. Tot să fie vreo 10 și ceva. Ai găsit ceva?
E modul meu de a-mi exprima indignarea. E jalnic să cauți prin gunoaie.
-Niște casolete de pui și vreo 3-4 cutii de coca-cola. Știi vreun loc de muncă?!
-Nu, nu știu. De ce? Vrei să muncești?
Uită-te la el, brusc l-a găsit hărnicia.
-Da. Sunt sărman, foarte sărman. Am 2 copii în România și femeia e gravidă în luna a 8-a. Muream de foame în țară.
-Asta e! Cine nu moare de foame în România?!
Își începe tirada, pensii mici, salarii mici, hoți peste tot etc-etc.
-Da’ unde ai muncit până să te dea afară?
-La un chioșc de ăsta non-stop. Era bine, mai făceam o șpagă, mai scoteam de-o pârleală, ca tot românu’, dacă nu curge-pică, știi și tu...
-Știu, cum să nu știu?! Și esti de mult pe aici?!
-Nu, de vreo 3 săptămâni.
-Aaa, puțin. Unde dormi?!
-Sub pod. Vreau să caut o părăseală, am auzit că la marginea orașului sunt multe case părăsite.
-Da, sunt.
-Tu ești de mult pe aici?
-Da, am ceva timp.
-Dai și tu o bere?!
-Cu cea mai mare plăcere, dar mă grăbesc...
-N-ai vreo 5 euroi să-mi dai și mie?! Haide frate, ajută-mă, sunt român ca și tine, ce naiba?!
De ce i-aș da căutătorului ăsta prin gunoaie 5 euro?! Caut rapid un motiv.
-Îmi pare rău, n-am mărunt.
Se uită cu greață la mine.
-Vai de nația noastră.
Pleacă vorbind singur despre românii care nu se ajută între ei și ce nație parșivă suntem.
-Hei, tu!
-Da?! Se întoarce spre mine.
-Vino puțin. Uite, ia numărul ăsta de telefon și sună aici. E un român care are o firmă de construcții și ia oameni la muncă. Tu ai habar de construcții, nu?!
Pariez că-mi va spune că da.
-Cum să nu?! Gresie, faință, plafoane false, sunt as, pe bune.
Minte cu nerușinare.
-Ok, te cred. Zâmbesc larg. Sună-l pe băiatul ăsta că te ia și mâine la muncă.
-Mulțumesc șefu. Da’ îmi dai un euro să-l sun pe patronul ăsta.
Îi dau. Patronul acela e un țigan mafiot care ia oameni la muncă fără contract. Plata o face de 2 ori pe an, când vrea și când își aduce aminte. De obicei nu prea vrea și stă foarte prost cu memoria.
Încă un român fericit.
-Auzi, da’ tu nu furi din magazine?!
-Ba da, am furat, da’ m-a prins. Furasem și eu o sticlă de coniac. M-am lăsat că mi-a zis un român că aici pe strada asta se scoate în fiecare zi dupa ora 5 mâncarea expirată din supermarket.
-Bine-bine. Hai că plec, sună-l pe băiatu’ ăsta, spune-i că ai numărul de la mine și că ești meseriaș. Îți garantez că mâine o să te duci la muncă.

Peste 2 zile l-a prins poliția pe acel mafiot cu multe neregularități. Căutătorul prin gunoaie a stat o săptămână prin beciurile poliției spaniole apoi a ajuns în România la fel de sărac cum a venit și fără pașaport. Nevasta avortase și apartamentul îi luase foc. S-a sinucis a 2-a zi, s-a spânzurat de nucul din fața blocului. A rămăs atârnat acolo 7 ore până și-a terminat poliția criminalistică investigația. Se pot întâmpla multe în 20 de minute.


N.B. Textul pare să fie real, dar nu e.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!