poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2899 .



Amintire
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Sextus Empiricus ]

2007-09-04  |     | 



Am intrat într-o cârciumă. De fapt, un bar. Undeva la subsol. După o zi plictisitoare. O orgă de lumini amețitoare. Din cele care se rotesc constant. Cu diverse culori și nuanțe. Fleșuri care te aiuresc. M-am așezat chiar la bar. Am cerut ceva. O vodcă, un wisky, o tequila…Nu mai știu ce. Vream să mă amețesc de-a binelea. Să văd altfel lucrurile. Și ele, chiar, au început, încet, încet, să devină "altfel"… Lângă mine, un oarecare. Cam anost. Oricum, părea decripit. Și în vârstă. Să fi avut 70? Nu, mai mult, bătea spre 80. Haine mototolite. Niște ochelari cu lentile groase, extrem de groase. Cum poartă unii care, la următoarea schimbare de dioptrii (inutilă) de fapt n-o mai fac. Restul înfățișării n-o mai văd, acum, decât ca prin ceață. Mi-a spus, cu o voce obosită, șoptită, ceva. Parcă un nume. Să fi fost al său? Eu nu întrebasem nimic. Un nume care începea cu …C. Ba nu, cu A. În orice caz, nu cu A…Sigur, cu B. Ba.., Bu…, nu, Bo…. Când mi-a șoptit numele, prin ochelarii cu dioptrii imense, fixa, hipnotic, alătuturi de un pahar înalt, cu o băutură răcoritoare probabil, o monedă. Într-un echilibru ciudat, încremenită pe cant. Fleșurile se reflectau la fel de ciudat și hipnotic în cele două fețe ale monedei, sub rotirea luminilor care nu înceta. M-am concentrat asupra monedei. Ceva și mai ciudat se întâmpla. Ei bine, avea amândouă fețele identice. Și totuși… și totuși una sclipea stins, vetust, ca argintul vechi care prinsese un strat de o anumită cocleală, lăsând unele părți, intacte. Ca și când ar fi fost curățate recent. Cealaltă părea nouă, puternic strălucitoare, atunci turnată. Când și-a luat privirea de la ea, s-a culcat cu un mic zornăit, pe una din fețe. Mi-a întins-o fără nici un cuvânt. Am băgat-o în buzunar.

Acum mă uit la ea. Este o monedă obișnuită de cinzeci de bani (noi, RON). Cu fața și reversul diferite. Nici vorbă să fie de argint.

Fac un efort. Încerc să-mi amintesc numele. Era Boris, nu Boian, poate Borg….Ba nu, precis Borges.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!