poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2993 .



Eseu despre mai multe zile - 2
proză [ ]
poem in proza

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Dragos Farmazon ]

2007-09-28  |     | 



Zboară-mă către lună. Sau către unde vrei tu; ori către altundeva chiar, dacă acolo este frumos. Am ascultat cu atenție portative prin difuzoare. Se aude că vara este mereu aici uneori. Atunci dincolo ce este? M-am întrebat; nu mi-am răspuns niciodata. Oricum cineva crede că totul este relativ. Iar eu știam asta dinainte ca el să o spună, ce dacă nici macar nu clipeam. Se prea poate să pară ciudat ce scriu. Este mai degrabă nuclear, aș spune. Exact ca o ciupercă.
Zboara-ma către lună și lasa-mă să mă joc printre stele, lasa-mă să văd cum este primăvara pe Jupiter și pe Marte. Elucubrez acum, tot ce se poate. Mereu pățesc asta după ce ascult jazz. Ori swing. Ori bossa nova.
Există o fată plimbăreață în Ipanema. Tot caut o ușă către lumea ei. Ferestre sunt multe... dar prin ele doar lumina are voie să intre. Poate și vântul, dar nu mereu. Nu știu ce-am să fac daca n-am să mai fiu prin preajmă. Poate am să vorbesc cu Exupery și-am să-l întreb cum de i-a venit ideea să bage un elefant într-un șarpe, credeam că doar la Disney se poate asta.
Tim... dum... dum; bring... gum... gum... Olha que coisa mais linda, mais cheia de graça, É ela menina que vem e que passa, nun doce balanço, caminho do mar... Moça do corpo dourado, do sol de Ipanema, O seu balançado é mais que un poema é a coisa mais Linda, que eu já vi passar... Saxofon, saxofon, este rândul saxofonului acum. Tim... dum... dum. Tim... dum... dum-duuum.
Zboara-mă, mi-am spus.
Să te zbor? tu n-ai ieșit niciodată din mine; niciodată n-ai fost singur nici măcar să cumperi o foaie de hartie, sau un creion. niciodată n-ai zburat fără mine.
Eu cumpăr cheia sol. tu nu faci asta. oricum, nici tu n-ai zburat fără mine.
Știu; să ne zbor pe-amândoi, atunci?
Sau pe toți trei, ori zece.
De când suntem mai mulți?
Cine știe, poate de mâine. am auzit că astăzi nu costă mare lucru să cumperi un om.
Atunci cumpără-ți fata.
Pe Helosa Pinheiro?
Nu știam că o cheamă așa pe Garota da Ipanema.
Se pare că muzicianul și scriitorul au aflat primii.
Care e diferența dintre un muzician și un poet?
Mai puțin important.
Tall, (and) tan, (and) young, (and) lovely, The girl from Ipanema goes walking, And when she passes, I smile - but she doesn't see (doesn't see), (She just doesn't see, she never sees me...).
Da, ai dreptate. poate o să mi-o cumpăr. mi-ar plăcea mai mult să mi se ofere gratis. o merit doar.
O meriti.
Mai este loc și pentru ea în pielea noastră?
Nu știu; am putea să încercăm măcar.
Am coborât două mâni și mi-am prins picioarele. Până la urmă, este mai important să mă conving de faptul că sunt încă al meu. Nu plec fără să-mi dau voie. Pe birou, o cutie de bere îmi spune că ar fi trebuit să beau vin. Un scrumieră plină, că sunt puțin obosit. Prea puțină gargară nu strică niciodată. Prea multă nu poate să fie în plus.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!