poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1402 .



Prizonier
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [mihai-athanasie ]

2006-04-11  |     | 



Prizonier

Off! Al naibii de ceas nenorocit! Iar mă scoate din pat … În fiecare dimineață același lucru, o să-l arunc eu odată și-odată! Ce să mai … hai jos! Ia te uită, a fost pană de curent azi-noapte, iar s-a oprit electronicul … A, e șase și treizeci și nouă. Mai stau un minut, să se facă și patruzeci. Al naibii, azi am multe de făcut. La nouă să fiu tocmai la … bine că am pus benzină de ieri, numai să pornească rășnița. Și patruzeci, hai. Unde mă-sa e papucu-ăla, lua-l-ar naiba ?! aoleo, să nu uit să mă bărbieresc. De, aseară n-am mai avut chef … da’ așa e mai bine, o să fiu mai freș la interviu.Mi se-nchid ochii de somn … naiba m-a pus să stau atâta la televizor ? Măcar dacă era ceva ca lumea, da’ am stat ca prostu la « Nașu’ ». Au, pe mă-ta de bou de ibric, că mereu mă ard. Miroase fain cafeaua asta, a avut dreptate ăla să iau « Melitta » … să văd dacă pot să ajung și pe la prefectură, poate mă-ntâlnesc cu ăla de la … numai să mă țină tărtăreața, că face ea ce face și … Am uitat să iau margarină, așa e când îți pleacă nevasta în delegație. Brânză, un fund de salam … hai, că mă descurc. Și cât, mă ? Că și ăștia de la radio, parcă au prune-n gură ! la mine e și douăzeci și două, de ce-or fi terminat ăștia știrile așa devreme ? Iar mi-a luat afterșeivul, că dacă zic vreo două se supără. Ba nu l-a luat, uite-l. fără douășcinci ? gata, am aînțeles, plec. Hai, că-i bună și o marjă de siguranță … să văd, am luat tot? unde-o fi buletinul? Permisul, talonul, am pus siviul? Apoi diploma, ziarul cu articolul, aha, le am pe toate. Naiba să vă ia de chei de Dacie, că mereu v-ascundeți. Las, că le iau pe astea. Să iau liftul, da’ ce să-l mai aștept, c-ajung pe scări mai repede. Da’ și opt etaje !... că dacă era ea acasă … oops, numai să nu mă-ntâlnesc cu boschetarul ăla de Bilă de la cinci, băga=l-aș în mă-sa de piază rea … că de câte ori îl văd … Ia uite, când și-o fi schimbat ăsta ușa, că parcă n-avea de fier ?! La cât am ajuns ? șase … Fi-ți-ar javra afurisită, iar m-am speriat. A naibii, mereu mă latră. Aoleo, Bilă! Uf, nu-I el. Așa e ce să caute el la șase, că doar stă la cin … Numai să nu vină după mine special, să-mi strice ziua. Mai bine luam liftul. Da, da’ era luat … Ce parcă el știe că e piază rea ?... Ce vină are el că am eu o fixație … Ia uite, am ajuns la patru. Și liftul stă degeaba aici ! Au, cheile de la mașină ! A, este. Dacă scap de patru … Băga-și-ar sârmă-n nas !
- Hai noroc, vecine !
- Să trăiești, nea Bilă !
… cât ți-oi spune eu ! De unde mă-sa a mai ieșit și ăsta ? de, dacă n-am fost atent … Cât e ceasul ? Fără opt ? E bine, am timp. Încă trei etaje. Ia uite, liftul e liber la trei, parcă era mai sus ?... I-auzi, iar urcă cineva … cine-o mai fi ?
- Hai noroc, vecine !
- Să trăiești, nea Bilă !
… da parcă l-am mai văzut azi. Înseamnă căera altcineva, treaba lui, îi bag în mă-sa pe toți. Fff … încă două … Ha, ha, ha, îmi vine să râd, ia uite liftul și-aici … Da’ ăsta nu e ?...
- Hai noroc, vecine !
- Să trăiești, nea Bilă !
… ce naiba, că doar nu m-am prostit ! m-am mai întâlnit de două ori cu el, și la patru și la trei … Dă, uite, ăștia de la unu și-au pus bec albastru pe palier … să fie mai interesanți. Parcă și la trei era albas … Uite, liftul s-a oprit și aici ! mai bine pe scări !
- Hai noroc, vecine !
- Să tră … nea Bilă ?!
… am înebunit, sau îl visez pe ăsta de frică ? mama lui de boschetar și aurolac ! m-am gândit tot timpul la Bilă și l-am văzut în orice om care urca scările. Că doar ăsta nici nu deschide ușa înainte de zece, d-apăi să vină d-afară la ora asta! Am ajuns la parter. A, mai e un etaj, ce înseamnă să visezi pe scări …
- Hai noroc, vecine !
- Noroc, vecine !
… și ăsta semăna cu Bilă. Trebuie să nu mă mai gândesc la el, e un fel de monomanie, sau ce ?... Cât e ora, fără trei ? Până descui mașina, se mai încălzește două minute … hai, la și cinci o iau din loc. O juma’ de oră cel mult, da’ mai bine ajung mai devreme, mă mai gândesc ce să le zic la ăia … În sfârșit, parterul, și-aici e bec albastru. Ba nu-i parter. Chiar m-am zăpăcit.
- Hai noroc, vecine !
- Hai …
… sictir, cine-oi fi tu , la fiecare etaj mă lovesc de câte unul care seamănă cu banditu-ăla ... fir-ar al nu știu cui. Hai mai repede, că … și ăștia au albastru, e o epidemie de la patru-n jos ? și trei minute ? Ay ay ay ! ce mama mă-sii, cât mai am până jos ?!
- Hai noroc, vecine !
… nu m-am gândit să ma uit ce etaj era. Adică, ce să fie, etaju-unu. Mai iute !
- Hai noroc, vecine !
… noroc, nenoroc, vorba e că s-a făcut și cinci, aproape că vine vara … Ce mă-sa mare ! Etajul patru ?!! Păi …
- Hai noroc, vecine !
… păi nici un păii, hai fuga, că poate cad naibii pe scări, ca prostu’ ! Uf ! Tot patru ?!
- Hai noroc, vecine !
… mai du-te-n … să fug pe scări, ca cascadorii ! Patru ?
- Hai noroc, vecine !
… ce noroc, bă ? Am obosit. Și zece!!! Iar patru.
- Hai noroc, vecine!
… ce ți-aș sparge eu puțin capul ! Băga-te-aș … pf … pff …
- Hai noroc, vecine !
… norocul mă-tii ! tot patru ! pff ..
- Hai noroc, vecine !
… îl omor ! Zău că-l omor ! ia ui … patru!
- Hai noroc, vecine!
… și douăzeci ! dacă … pornesc … în două – trei …
- Hai noroc, vecine !
… minute, ajung. Dacă nu …
- Hai noroc, vecine !
… nu mai ajung. Cum mă-sa de …
- Hai noroc, vecine !
… nu mai pot. Si jumate, s-a dus … da’ nu-nțeleg, ce s-a întâmplat ? Să mă odihnesc un pic … până să-l întâlnesc pe ăla, totul a mers bine. Am coborât … chiar, a apărut becul albastru, eu credeam că și-au pus toți … pe urmă am dat de ăla. Și am tot dat de el, de m-am săturat. Hai …
- Hai noroc, vecine !
… deci, cum cobor de la patru, dau de boschetaru lu pește prăjit. Și iar etajul patru. Oare dac-o iau în sus, scap de etajul ăsta ? Ia uite, cinci ! al naibii, trebuia să sar pe geam. Ia hai înapoi. Deci … patru …
- Hai noroc, vecine !
… să mă gândesc. O iau în jos, apare belea ăsta. O iau în sus, pot urca. A, dar nu m-am gândit să iau liftul. Ia uite, tot aici e. E, dar ușa e blocată, parcă e cineva înăuntru. Hei, cine e acolo ? Nu răspunde … Știu… mă duc la cinci și-l chem acolo, să văd, vine ? … Da’ cum să vină, dacă are clienți ?... ba … vine. Hai în jos, parter … de ce n-am … s-a oprit ?! e la patru. Și ușa nu se deschide … n-am făcut nici o afacere … s-a blocat. Poate o ia în sus, că așa am eu noroc … hai la cinci iar … merge ! Hai iar pe scări ! Așa, etajul patru … și …
- Hai noroc, vecine !
… trebuie să scap de ăsta ! sau mă omor eu, sau îl omor pe el ! că nu mai pot. Normal, etajul patru ! nu, că …
- Hai noroc, vecine !
- Să trăiți, domnu Bilă, cu respect !
… poate dacă-i vorbesc frumos, se îndură ! și acum ajung la etajul … tot patru..
- Hai noroc, vecine !
… nu mai pot ! da’ nu mai pot ! asta nu mai e obsesie, degeaba zice femeia ! e realitate. E realitate ! și realitatea se combate tot cu ceva real ! Mă opresc și vorbesc cu el. Așa. Deci, patru, și …
- Hai noroc, vecine!
- Domnu Bilă, nu ne-am mai văzut astăzi, parcă acum vreo două minute ?
- Nu vecine, că eu acum vin de afară, am fost cu soția la gară, cu un nepot. A plecat devreme, săracu, la șase, vrea să ajungă repede la mă-sa, s-a săturat de noi. Cât zici că s-a făcut ?
- Păi, acum e nouă și trei minute.
- Pe cuvânt ? ce trece vremea ! Hai, salut !
… salut, salut, ia să vedem … coborâm, coborâm la … patru …
- Hai noroc, vecine !
… ghinionul tău ! Na ! ooops ! a căzut pe scări, să nu dea cu ca… a dat ! dac-a murit, am dat de naiba ! Fuga ! Ha, trei ! Am scăpat de piaza rea ! repede, poate mă primește toituși ăla, la interviu.
- Neața, vecine !
- Săru-mâna, doamna Bilă !
… aoleo, dă de ăla mort ! să bag a cincea ! gata, ajung la etajul do … treiiiiiii …

………………………………………………………………………………...


- Eu tot nu pot să-nțeleg … mai spune-ți-mi o dată ! Amândoi sunteți loviți la cap destul de urât, dar tânărul e chiar rău !
- Nici eu nu prea-mi dau seama, dom’doctor … am auzit că ar fi stat pe scări mai bine de-o oră, ziceai că doarme de-ampicioarelea. Apoi l-a apucat graba tocmai când urcam eu, că l-am dus pe nepotu-meu la gară. A dat buzna-n mine, m-a trântit cât eram de lung, apoi s-a dezechilibrat ș-a căzut și el. Eu cred că nu-i prea întreg la minte. Dom’doctor, pe cuvânt !

MIHAI-ATHANASIE PETRESCU
28.03.2006




.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!