poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3434 .



2084 (unu și doi)
proză [ Ştiinţifico-Fantastică ]
roman
Colecţia: science fiction

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Vix Est ]

2008-08-06  |     | 



unu.

Raport informativ de evaluare a sincerității convertirii subiectului XD 23009, București, Districtul Ortodox 1, Zona Ecumenică Pajura – Bucureștii Noi.

Extrasele ce urmează provin din transcrierea înregistrării de monitorizare din data 24.12.2024. Conform regulamentului, replicile infantului au nivel de securitate 3 și au fost cenzurate în această versiune destinată reunirii extinse a Consiliului, cu laici în plen. Transcrierea completă poate fi obținută de la Secretariatul de Veghe de pe lângă Patriarhie, număr de dosar XD 23009, înregistrarea 274/2024.

***…tată, jucăriile cu Power Rangers și Bionicle și … mă rog, toate invențiile alea diavolești … da, lasă ce spunem eu pe vremuri, nu vezi că lucrurile s-au schimbat… termină! vorbește mai încet, vrei să anunțe cretina de jos Consiliul Ecumenic Local? … cum de ce le-am dus, măi tată, toată lumea le ducea, eu nu mi-am dus cărțile? tablourile? Doamne cum erau rugurile, n-am crezut să trăiesc să văd așa ceva, o săptămână de flăcări, și cum explodau spray-urile, și sticluțe de parfum și cosmetice, și baterii uitate în jucării… iartă-mă, iartă-mă iubitu’, sunt prost rău, vino la mine-n brațe, nu plânge, te rog nu plânge, că uite, încep să plâng și eu și nu ne mai oprim, nu ne mai oprim…***

[***Plâng îmbrățișați 4 min, 38 sec, NOTA CENZORULUI***]

***gata… gata cu plânsul, ce naiba, e Crăciunul, suflă nasul bine, așaaa… dăm cu apă rece pe față și ne calmăm… cum ne-a învățat mama? respirăm adânc, expirăm, inspirăm, ex… mama?... mama e bine, nu ți-am citit scrisoarea de la ea? nu, n-a mai venit alta de atunci, vrei s-o recitim împreună? bine, hai lângă mine…
Dragii mei dragi,
Har Domnului că se îndură de noi toți și se-ngrijește de noi, păcătoșii, să ne mântuiască întru Duhul Cel Adevărat și Nestricăcios. Eu sunt bine, și sănătoasă, cât pot fi după viața păcătoasă în care …
ți-am mai explicat că aici e cenzurat… e pentru binele nostru, fi-mi-ar viața… nu, sunt ok, continuăm. așa…
… și am aflat că și voi sunteți sănătoși, prin serviciul monahal „Vești despre cei dragi”. Am văzut poza de la școală, dragul mamii, ce mare te-ai făcut, și ai luat și „Cruciulița de Argint”! Să știi că mama e tare mândră de tine și te ține în brațe strâns-strâns-strâns cum făceam acasă când…
…nu tată, nu pot să văd ce scria! markerul de cenzură dizolvă complet cerneala inițială, degeaba ne uităm în lumină… nu sunt nervos, doar că… cred că mama se referea la momentele acelea când erai tu supărat rău-rău și plângeai cu sughițuri, și te strângea tare-tare la piept și adormeați îmbrățișați strâns de tot, de vă trezeați pe jumătate sufocați cu gurile căscate ca peștii pe uscat, mai ții minte? că v-am făcut și o poză, Doamne ce caraghioși erați… nu mai râde așa tare! e ora de rugăciune, știi că nu e voie… de fapt ar trebui să mergem și noi să ne facem rugăciunea de seară, e și Crăciunul, e păcat mare… după ce terminăm de citit scrisoarea, bine…
Curatoarea mea spune că merg spre bine, dar că lung e drumul curățirii și mântuirii… Lung într-adevăr, și îndeajuns! De mâine intru în post negru pentru purificare sufletească. Dumnezeu să aibă milă de mine! Dar și de voi, dragilor… Maica Soriana, bibliotecara și cenzora mănăstirii, e nemulțumită că vă iubesc atât de mult, spune că orice pasiune atât de puternică care nu năzuiește spre Domnul nu e lucru curat, e ispită de la Necuratul, și că noi ar trebui să fim miresele lui Isus. Maica Astarteea, curatoarea mea, spune că iubirea, în toate formele, vine de la Isus, și că trebuie să o udăm, ca pe o floare rară, nu să o plivim ca pe o buruiană. Și că apoi, noi, cei găzduiți, suntem aici pentru a ne mântui și apoi pentru a ne întoarce în lume să-l propovăduim pe Hristos cu talentul nostru. Dumnezeu să ne lumineze pe toți…
Săptămâna trecută am fost tare tulburată și m-am rugat la Fecioara Maria să mă păzească de cel rău. A fost la noi în mănăstire, sihastrul Eremia, de la Schitul Surpătura, să răspândească vestea despre noul canon de exorcizare, ce i s-a arătat într-un vis trimis de chiar Sfântul prooroc Ilie. Înfricoșată și tare plină de chin lucrare este, așa că unii posedați se duc la Domnul după ce sunt mântuiți, dar spune-se că fug dracii de pe stăpânirea omului drept la talpa iadului, doar că n-apucă, că-i ia de păr Preacuratul Eremia și-i vâră într-o desagă sfințită la Muntele Athos, de ne-a și arătat-o în curte. Pare-se că îndeosebi la ceata diavolilor poftitori e bun canonul, și se știe că cel mai adesea acest fel de diavoli ne muncesc pe noi, cei de aici. De aceea ni se și spune îndeobște „Jucătorii poftelor”. O săptămână a stat pustnicul Eremia pe capul stareței să ne-ncerce cu exorcizarea și tare teamă mi-a fost, nu că m-aș simți necurată, dar cine sunt eu să-mi cunosc sufletul…
… nu, dragule, mama n-are diavoli în ea!... atunci de ce?!... de ce, de ce!... în puii mei, nu știu de ce! …nu e înjurătură! … atunci în porumbeii mei, e mai bine?! în mieii mei, în berbecuții mei, în miorița mea, na! nu mai râde ca disperatul că ne-aud vecinii… așa, da, pagina a doua…
Stareța Filomena e un om blând și cu multă milă de noi, păcătoșii, și nu acceptă exorcizările în mănăstirea dumneaei. Așa că am speranțe că voi trece cu bine prin toate și că într-o bună și prealuminată de la Dumnezeu zi ne vom regăsi.
Altele n-am prea multe să vă spun, aici zilele trec senine, cu gândul spre Mântuitorul nostru și spre voi. Poate doar că s-a petrecut din lumea aceasta regizoarea Crenguța Oleg, prietena mea, pe care o știți amândoi. S-a stins la 33 de ani în post negru, din care n-a mai vrut să iasă, căci i se arătase Isus și i-a spus că are lucrare pentru dânsa sus în ceruri, să vină degrabă. Dacă așa îi plac lui Dumnezeu, vorba lui Creangă…
… fragezi, tată, fragezi îi plac lui Dumnezeu, Capra cu Trei Iezi, remember?... nu scrâșnesc din dinți, hai să terminăm de citit scrisoarea…
Atât de depărtată mi se pare viața mea de atunci…
cenzurat…
Acum sunt sigură că voi putea fi o mamă bună și o soție iubitoare, deși păcatele din trecut …
cenzurat… cenzurat, cenzurat, cenzurat…
Ai grijă de puiul meu și de tine, ursuzule. Vă iubesc mult și sper ca Dumnezeu să ne reunească cât mai curând. Mama.
… ce mă tot freci cu cenzura, astea nu-s întrebări pentru vârsta ta… ei, cine cenzurează, niște oameni… nu neapărat că-s răi, dar… auzi, noi trebuia să fim rugați și spălați de mult, și noi stăm să facem cazuistică… fi atent, dăm un cântecel, două, așa, de pregătire de culcare? … ok, o mai știi p-aia cu Suzana, mi-ai furat banana? știi melodia, da?... exact așa era, dar acuma improvizăm… să vezi ce-i facem noi, cădelnița ei de cenzură! un, doi, trei, și!
Cenzuuuură!
M-ai cusut la guuură!
Și ești mult prea duuură!
Nu mă mai joc, nu, nu, nuuu…
Mi-au făcut figuuura!
Poșta și cenzuuura
Nu mă mai joc, nu, nu, nuuu…***

[***Continuă cu aceleași versuri 3 min, 17 sec. Melodia „Banana”, trupa „Valahia”, poziția RO 02084 din indexul melodiilor reținute de la difuzare. NOTA CENZORULUI***]

*** O zone… hai și cu O zone… aia cu sms-ul, s-a făcut! mai știi versurile că eu le-am uitat… că sunt bătrân și convertit, d-aia! zi! … ok, mi le-am adus aminte… și acuuum, dragi telespectatooori, urmeaaaază a-dap-ta-reaaa!... da, ne luăm și microfoane, adu’ lingurile de lemn din bucătărie… gata? … ok, go!
Mă trezesc cu tine-n gând,
Despre tine vreau să cânt,
Rugăciunea mea de dor,
Care place tuturor.
Nu răspunzi la SMS,
Eu mă rog atât de des,
Poate m-am purtat urât,
Dar să știi că cred în tineeee….
larolaraaarolei
… hai și partea aia care-mi place mie..
Mă trezesc pe crucea ta - larolaraaarolei,
Plânge lumea după ea - larolaraaarolei.
Ești un înger pe pământ,
Despre tine cânt,
Și zi și noapte… larooolei…***

[***Continuă cu aceleași versuri, mici variații blasfemice, 6 min, 05 sec. Melodia „Despre tine”, trupa „O-zone”, poziția RO 01151 din indexul melodiilor reținute de la difuzare. NOTA CENZORULUI***]

*** … gata că ne dăm în petic deja… ia, parcă s-a auzit ușa de la intrare! o fi Moșul! repede, poate-l prindem! Moșule! Moșuleee! în bucătărie nu e, îl caut eu în dormitor și te uiți tu în sufragerie?... a venit? nu țipa că te-am auzit… mamă, ce cadouri!!!... nu e nici pe balcon, asta e, l-am scăpat, a plecat… poți să-mi spui mie poezia pentru el… acum trei ani era altceva… da, și eu aș vrea să mai stau de vorbă cu el, dar acum… acum sunt mult mai mulți copii cuminți ca înainte și are mult mai multă treabă, înțelegi?... păi și nu putem să-i scriem dorința secretă într-o scrisoare?... nu cred că cenzurează nimeni scrisorile copiilor către Moș Crăciun… n-am de un’ să știu, așa e, vino și spune-mi-o mie la ureche, dacă-i secretă… da, iubitu’, o să vină, o să vină acasă curând, n-ai văzut că se ține tare, cum îi plimbă, maică-ta e chiar super, mai știi că a luat premiu… iar faza cu Creangă a fost genială, până la urmă îi face și vine acasă… las’ că-ți explic altă dată faza din Capra cu trei Iezi, hai să ne uităm la jucării… maaamă! setul complet Ioan Gură de Aur! cu 100 de heruvimi și demoni! și Lego-Golgota! Moșu’ ăsta n-are deloc milă de mine, construim la asta o lună…și ia uite, ți-a adus și o poză cu mama, înrămată… are și un bilețel, ia să vedem ce scrie…
Dragul Moșului, primește această fotografie să-ți fie icoană de suflet. Pune-o în Colțișorul tău de Rugăciune și, după ce ai spus rugăciunile învățate la școală, spune și tu una, din sufletul tău. Isus aude toate rugăciunile copiilor cuminți, și va face după gândul Lui, nu după lucrarea oamenilor. Fiecare rugăciune de-a ta o aduce pe mama mai aproape. Moșul
… ete na, te-a mințit vreo dată Mosu? … băi, cât s-a făcut ceasul!... hai mă, că le desfaci mâine… bine, doar Ioan și Diavolul, da’ mai întâi rugăciunile, după aia ne spălăm pe dinți… da, o punem și pe mama în Colțișor, da’ nu pot să bat cuie la ora asta. scoate-l pe Teoctist, că nu s-o face gaură-n cer… ok, ce rugăciuni avem?... Tatăl nostru, ăsta știu că-l știi… Înger, îngerașul meu, ok, s-a marcat… și încă una??? ce-i inflația asta frate, ia adu-mi manualul de religie!... De Crăciun - Nașterea Domnului, ok, bagă!... ho! nu mai turui așa, că e rugăciune, nu rock’n roll… și rugăciunea pentru mama, corect… și cum vrei să facem?... bine, spun eu după tine…
Mama noastră, Carele ești la mănăstire, …
iubit e numele Tău, vie amintirea Ta, …
facă-se voia Lui Isus și nu a oamenilor răi…
Mama noastră ce-o iubim, …
dă-ne-O nouă astăzi…
Și ne iartă nouă tot plânsul …
precum și noi îi plângem pe alții…
Și nu ne duce pe noi în ispită, și ne izbăvește de lacrimi…
Că a Ta este fericirea și speranța și zâmbetul, …
a Mamei și a Fiului și a Sfântului Duh, …
acum și pururea și-n vecii vecilor. Amin…
… nu crezi că era mai bine cu a Tatălui și a … ok, e rugăciunea ta, ziceam și eu, just to be on the safe side… sigur că-ți spun o poveste… nu din cărți… nici chiar inventată de mine, da’ oricum, e o poveste pe care n-am apucat să ți-o spun și n-ai mai auzit-o… Făt-Frumos din lacrimă… freacă bine și în spate, pe măseluțe… da, de Eminescu, ai auzit de el de la grădiniță…pipi ai făcut? să nu te trezești peste noapte… mie mi-e cald, învelește-te tu… da, poimâine plecăm la munte… așaaa…
În vremea veche, pe când oamenii, cum sunt ei azi, nu erau decât în germenii viitorului, pe când Dumnezeu călca încă cu picioarele sale sfinte pietroasele pustii ale pământului…***

[***Memorie remarcabilă, XD 23009 spune cuvânt cu cuvânt povestea, 12 min, 47 sec. Textul „Făt-Frumos din lacrimă”, autor „Mihai Eminescu”, poziția RO 00084 din indexul textelor reținute de la popularizare (scris/oral/electronic). NOTA CENZORULUI***]

***…gata tată, e târziu, restul mâine seară… și mie-mi place… în cărțile de-acum nu mai sunt, poveștile au fugit departe… da’ asta-i altă poveste, o să ți-o spun altă dată… ții minte ce-ți zic în fiecare seară, da? tu trebuie să fii prudent, să ai grijă ce și cu cine vorbești… și să te faci mare.. și să nu uiți, să nu uiți nimic!... și-atunci … când o să fii tu mare, poate-o să vină alte timpuri… atunci… sigur o să vină! hai, somn ușor, închide ochișorii!***

[***Sfârșitul înregistrării audio. După ce infantul a adormit, XD 23009 s-a ridicat din pat și a scris până la ora 2 și 18 min. Echipa de percheziție programată pentru 28.12.2024, ora 4 AM. NOTA CENZORULUI***]

Biroul operativ „Focul Sacru”, Secția Nr. 15, Comisia de supraveghere convertiri condiționate:
Propunem luarea de măsuri cel mai devreme după sfârșitul sărbătorii Crăciunului, optim după Anul Nou, pentru a minimiza impactul asupra infantului.
Se recomandă separarea de urgență a infantului și internarea în Seminarul de reeducare de la Cluj.
A se vedea și dosarul mamei infantului, AI 8805, actualmente găzduită pe termen neprecizat de Măicuțele Preafericitei Tăceri în așezământul de la Sovata, Colonia de actori. Am făcut o sesizare asupra ineficienței cenzurii din așezământ.
Propunem ca XD 23009 să fie declarat oficial „Părintele stricat” de gradul II. Conform procedurii, urmează a fi decăzut din relația de filiație cu infantul și integrat în programul de primenire prin muncă binecuvântată - Eden 5, Oltenița.



doi.

Extras din „Interviuri cu Viermele”, Ediția a III-a, Antipedia, 2073
„Biografie Andrei Delacriș: 1981 – 2042.
Scriitor de origine română, european. Ultimul „Mare Ateu”, „Viermele” după numele dat de biserică. Premiul Nobel pentru literatură cu „Blestemul Christic” în 2023.

Excomunicat de Biserica Ortodoxă în 2025.
Trecut la Indexul demonic în 2032.
Declarat „suflet damnat” în 2037.
Condamnat la ardere în plasmă în 2038, după reintroducerea purificării prin foc. În urma unui scandal internațional sentința este comutată în expulzare de pe „Tărâmul Grației Divine”.
Datorită Pactului Ecumenic Interconfesional (semnat și de Islam în 2036) toate țări în afara Chinei refuză să-l primească. Petrece 21 de luni pe aeroporturi, în zona liberă, cu alimente și haine cumpărate din duty free. Adepții îi strecoară bani cu riscul excomunicării. Scrie ultima lui carte – „Pelerinajul Aeroportului” – cu ajutorul micro-dictafonului inteligent trimis de admiratorul său, Omega Ghandi, ultimul președinte al Indiei (demis în 2035).
În noiembrie 2041 este arestat pe aeroportul din Shanghai de autoritățile chineze care intră în zona liberă. Timp de trei ani nu se mai știe nimic de el. În aprilie 2044 China anunță că a fost judecat și executat în 2042 pentru „propagandă capitalistă, anti comunism și anti umanism”.

În ciuda percheziției și anchetei minuțioase de la arestare dictafonul nu este găsit. În ianuarie 2042 Pelerinajul este publicat pe internet. În ciuda eforturilor disperate ale Pactului Ecumenic Interconfesional de a șterge de pe toate serverele copiile existente, în decembrie 2042 se înregistrau 4,5 miliarde de download-uri. De atunci numărul de download-uri a continuat să crească, cu o rată estimată de 1 miliard anual. Excepție face anul 2044 când s-au înregistrat 6,2 miliarde de download-uri în 12 luni, marea majoritate după anunțarea execuției.

Cărți scrise:
În România:
„Crede și nu cerceta” – 2011
„Sfinți găunoși” – 2017
„Ucide-l pe Celălalt” – 2021
„Blestemul Christic” – 2023
În exil:
„Sinucigași întru credință” - 2032
„Un rug pentru Adam” – 2037 (cu titlul alternativ „Dezbatere asupra purificării prin foc”)
„Pelerinajul Aeroportului” – 2042

Extrasele din interviuri care sunt reproduse în ediția de față au fost realizate în perioada Pelerinajului (2039 – 2041) de jurnalista Carla J. Robinson, înainte de deportarea ei în Coloniile de ispășire de pe Marte. Pentru versiunea completă și necenzurată a interviurilor vezi www.antipedia.gone , search „Viermele”, pe unul dintre mirror site-urile mobile.
(NB. Pentru accesarea site-urilor laice independente vă trebuie un software de deghizare tip 2sexy4god sau free_blessing)”

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!