poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3732 .



Povestea unui om risipitor
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Pericle ]

2008-10-20  |     | 



„A fost un călător care aduna de peste tot ceea ce intuia că-i va folosi cândva, Și a călătorit întreaga viață cu gândul la acel moment, la acel loc în care se va opri și-și va pune ordine în lucruri, Numeroși erau aceia care se minunau de cutreierările sale, puțini cei care nu-i dădeau ceva de păstrat, dar era silit să-i refuze cinstit dacă ceea ce primea era banal, Strânsese în desagii săi, păstrați pe spinarea asinilor lui răbdători o mulțime de lucruri, gesturi și gânduri, Iar ultimul dar a fost chiar o palmă de pământ pe care un țăran sărman, aflat pe patul de moarte i l-a dăruit și el l-a primit cu mare bucurie, Până atunci nimeni nu se gândise la statornicirea sa într-un loc, nimeni nu-și imaginase că el ar fi putut să se oprească, Înțelepciunea sa, de care chiar el însuși râdea, era evidentă, Acum își descărcase din boccele toate cele primite și începuse să le ordoneze, A fost silit să arunce alte și alte lucruri pe care la vremea călătoriilor lui le considerase semnificative, La marginea pământului său oricine găsea orice dorea, fiecare se oprea și lua ceva după care tânjise vreme îndelungată, Nimeni nu pleca fără să găsească ce căuta, chiar nimeni niciodată nu a plecat cu mâna goală, El a continuat să-și selecteze nenumăratele poveri cărate în lungi caravane de asinii săi, de cai și vitele de povară și a continuat să arunce din ele la marginea dealului unde era ridicată o căsuță mică, Și alți călători de departe venind, treceau pe aici, vestea despre el ducându-se peste mări și țări și luau fără lăcomie ceea ce sufletul lor le ceruse întotdeauna, Într-un final, îmbătrânit de vreme și de efort, s-a dus el însuși și s-a așezat pe pământul gol al malului râului ce-și curgea apele pe aici, Și-a venit Cineva de undeva și l-a luat, Pentru că tânjea de o veșnicie după el”



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!