poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3733 .



jurnal spre lhasa
proză [ ]
mosaique din lhasa - jurnal

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [elavictorialuca ]

2006-06-16  |     | 



nu voi desprinde lotușii. nici nu mai aștern cercuri. las așa apele îndumnezeite, până la marginea trăibilului. nu dau luptătorului decât ce este al luptătorului, înțeleptului ce e al înțeleptului. când ținem la viață, deșirăm deșertăciunile. deși...

desiș de neputință. nu întâmplător scris repetitiv. rareori fac alegerile la întâmplare. neîntâmplate încă ne sunt.

azi am ales adevărul cel din jurul frunții. mâine îl voi înălța ușor spre creștet. voi lăsa pe un munte al gândului întunericul tău. să rămână fără tine, tu să treci mai departe, fără sentimentul grandios al idolatrilor. fără expansiunea inutilă.

nu simți uneori o liniște față de simetrie? ca și cum ceva-ul acesta din mâinile tale se prelungește nedefinit prin toate spațiile asimetrice? cine vede, atinge.

***

iluzia unei dreptăți, a unei culori, a unui cuvânt scris. iluzia. ne construim în noi labirinturi iluzorii. ispita magicului, ispita credinței, ispita de a alege altceva decât esența. omenescul se moștenește, tot din omenesc.

***

acum îmi amintesc, Ioan, 13, 34: "Poruncă nouă dau vouă, zice Domnul, să vă iubiți unul pe altul, Precum Eu v-am iubit pe voi, așa voi unul pe altul să vă iubiți."
pre(a)văzător este Domnul în evanghelia lui Ioan. trece de punctul în care dragostea de sine ("iubește-l pe aproapele tău ca pe tine însuți") este cerc închis. face o punte cu El. ("Precum Eu v-am iubit pe voi")

***

nu (mă) ierta, nu (mă) uita. iubește, așa cum El te iubește pe tine. e simplu când spui. e aproape imposibil în (ne)omenesc.

nu voi desprinde lotușii. le păstrez rădăcinile în okeanos, rădăcinile din care ne-am desprins, în Timpul fără timp. rei.


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!