poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1990 .



Zidul racilor
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [coculeana ]

2006-06-24  |     | 











În insula Bornaca s-au întâlnit racii din cele patru puncte cardinale ale insulei. Cei din nord sunt reprezentați de racul copil Remonis, cei din Sud de racul adolescent Coronis. Tânărul rac Valencis îi reprezintă pe racii din Vestul insulei iar bătrânul Boronso pe racii din estul acestei splendide insule. Făcând parte din aceiași familie însă având vârste diferite, să vedem care sunt doleanțele acestor raci. Copilul rac fiind și cel mai mic și mai nerăbdător, se apucă să vorbească din tot sufletul lui nevinovat. El le relată celor prezenți la această adunare o parte din gândurile ce-l măcinau: Zodia asta a racului este bunișoară chiar de uneori umbli hai-hui și aiurea minte-ți zboară. Sunt emotiv câteodată, necazuri nu prea vă fac, viața-mi este prea întortocheată pentru că sunt un mic rac. Nu sunt violent, sunt ascultător, cănd am să mă fac mare de aici am să plec, am să zbor. Cine se poartă urât cu mine, mă supăr pe el foc, sunt credincios ca un câine, am inovații-n creier stoc. Toată adunare îl aplaudă pe micul rac Remonis care pleacă-n ropot de aplauze și vine să le vorbească adolescentul Coronis. Acesta se șterge pe frunte de emoție și le vorbește puțin agitat:Am un plan pentru neamul nostru de raci însă nu pot să-l expun aici. Nu e liniște deloc, vă agitați și este gălăgie-n bloc. Planul meu este pacifist, zodiile au să zică: mulțumesc, însă dacă nu este interes, să-l ascultați pâna-n final, eu am să plec, aici este doar carnaval. Plecă furios și veni la tribună tânărul rac Valencis.Acesta afișând un aer de superioritate incepu să vorbească tare: Este un plan pentru un veac la toate zodiile din an. Pe lume nu ai să găsești leac, dacă-n buzunar nu ai bani.Racul tânâr e frumos, idei geniale are-n minte.
Poate fi pe lume boss, gândește la cele sfinte.Unii aplaudară iar alții incepură să fluiere. În gălăgia care se iscase apăru încovoiat racul din estul insulei bătrânul Boronso care meticulos incepu astfel cuvântarea lui: Copii, fiți mai cu atenție! Bătrânețea dacă vine, nu vine prin agenție, te adulmecă, vezi bine. Nimeni nu rămâne tânăr, nici aici și nicăieri.Nu mai ai același păr î-ți lipsesc ceva primăveri. Bătrânul rac la apus, se ține tot băț, că-i rac. Este tot ce am de spus, am avut se pare trac.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!