poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 570 .



Moartea Siminei
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [DarkAngelina ]

2006-07-24  |     | 



Zi frumoasa de vara in satul Popesti, era o zi mare pentru sateni.Simina lu’Gogu urma sa se marite cu Ion al lui Nicu.
Nunta traditionala, multi invitati, lautari sarmale si toate cele dar mireasa nu venea.Au asteptat toti, a trecut si noaptea nuntii, s-a crapat de ziua si Simina tot nu a aparut.
Nuntasii au inceput sa se agite.
Gogu a zis:
-Ce dracu se intampla cu fata aia de nu veni la nunta.
-A dracu o sa o rup in bataie cand o sa o gasesc.
-Daca nu vrea sa fie in randul lumii atunci ce dracu vrea.
O fi patit ceva, raspunde Maria, mama fetei.
-Taci muiere, striga Gogu.
-Trebuie sa trimitem pe cineva sa o caute,raspunde femeia printre lacrimi.
-Ma duc eu, zice Vasile, unul dintre baietii din sat.
Vasile s-a dus prin sat si s-a intalnit cu un om care venea de la carciuma.Desi era beat mort taranul i-a spus ca a vazut-o pe Simina in rochie de mireasa, fugind spre Chilii, acolo unde e si lacul Beica.
Vasile s-a dus acolo.Cand a ajuns in Chilii, zona folosita doar pentru pascutul animalelor si cultivarea vitei de vie, acesta a auzit o femeie batrana care tot striga:
Aoleu!
Doamne ia-ma!
Nenorocitul!
Ce o fi avut cu biata fata?
Dupa ce a trecut de padurea de langa lac, Vasile a gasit batrana urland langa lac si cadavrul Siminei plutind In apa rosie de sange a lacului.Rochia de mireasa era plina de sange si intestinele fetei pluteau pe apa.
Vasile s-a dus la baba si a intrebat-o:
-Cine ii facu asta?
-Nu stiu maica dar oricine ar fi Dumnezeu o sa-l pedepseasca sa moara si el in chinuri, cum a murit fatuca asta.
Vasile s-a dus la nuntasi si i-a anuntat ca Simina a fost ucisa.
Toti nuntasii s-au dus acolo.Multi dintre ei nu au putut sa se duca prea aproape de lac pentru ca durerea ii strivea.
Maria plangea si era distrusa.A facut si un preinfarct.Putea sa moara si ea de durere.
Dupa un timp a sosit si politia.Cadavrul a fost ridicat si dus la IML-ul din judet.In urma autopsiei s-a onstatat ca decesul a survenit in urma hemoragiei produse prin sectionarea abdomenului si a arterei femurale.
Cutitul cu care abdomenul fetei a fost despicat a fost gasit dupa doua zile de cautari pe fundul lacului.
Primul suspect a fost Dan, un baiat din sat care la fiecare hora incerca sa joace cu fata dar aceasta il refuza.
Aproape toti satenii il banuiau de crima si ieseau cu parul dupa el cand il vedeau.Intr-o zi Gogu s-a intalnit cu el si orbit de furie l-a lovit cu sapa de mai multe ori.
In timp ce lovea urla:
-Mi-ai omorat fata nenorocitule!
-Lasa ca vezi tu pe dracu!
Printre lacrimi Dan se implora de Gogu sa-l crute si zicea:
-Nu am omorat-o eu.
Gogu nu areusit sa il omoare dar l-a bagat in spital.De pe patul patul de spiatal, dan a spus:
-Nu aveam cum sa o omor.Nici nu o cunosteam bine.Ne-am intalnit doar de cateva ori la hora dar ea niciodata nu a vrut sa joace cu mine.De cate ori incercam sa vorbesc cu ea, ea ma evita.Eu mi-am gasit alta mandra si niciodata nu mi-a umblat gandul dupa altcineva in afara de ea.
Dupa un timp s-a dovedit ca in noaptea in care a murit Simina, Dan era plecat cu tatal si fratele lui la padure dupa lemne, nu la Beica.
Al doilea suspect a fost Ghita, betivul satului, un om parasit de sotie si de copii care nu putea sa stea nici macar o zi fara bautura.Nu-i mai pasa de gospodaria lui paraginita, de hainele lui murdare si de pamantul plin de buruieni.In fiecare zi de dimineata pana noaptea tarziu statea in carciuma infecta din sat si isi ineca amarul in bautura.
S-a dovedit ca nici el nu era vinovat pentru ca in acea noapte era la carciuma.
Si totusi cine era criminalul?
Foarte multi sateni au fost banuiti dar nimeni nu a putut aduce nici-o dovada.
Pana la urma a fost gasit vinovat Petrica, un baiat care nici macar nu o cunostea pe Simina.
Petrica era un baiat foarte retras si multi sateni il considerau prost sau nebun.
El nu se ducea niciodata la hora si nu umbla dupa mandre.
Petrica a fost condamnat doar pe baza marturiei mincinoase a Elenei, o fata la care acesta nici nu se uita.
Petrica a fost inchis chiar daca nu era vinovat.
Dupa un timp Ana, una dintre fetele din sat s-a dus sa pasca vacile pe Chilii.Dupa un timp Joiana, vaca preferata a Anei a bagat botul intr-o gramada de iarba si a scos un obiect ciudat de acolo.Parea sa fie un jurnal.Ana a luat imediat jurnalul din gura vacii si s-a uitat in el.
In acel jurnal scria:
“Am 17 ani si nu ma pot indragosti de nici-un baiat.
Simt ca nu sunt ca celelalte fete si se intampla ceva foarte ciudat cu mine.
Mama mereu ma intreaba:
-Fata mea, de ce nu vrei sa te mariti si tu?
Maritisul este cel mai mare cosmar al meu.Este un lucru pe care sunt obligata sa il fac ca sa fiu si eu in randul lumii.
Eu mereu cand ma duceam la hora ma duceam cu inima stransa si chiar daca eram considerata cea mai frumoasa fata din sat nu imi facea nici-o placere sa ma duc acolo.Ma duceam la hora doar pentru ca asa imi cerea traditia satului.
Ma simteam groaznic cand baietii incercau sa ma cheme la joc.
Multi baieti au incecat sa vorbeasca cu mine dar prezenta lor nu imi facea nici-o placere.
Niciodata nu mi-au placut baietii si nu m-am simtit bine langa ei.
Ma sperie faptul ca va trebui sa imi traiesc toata viata langa un barbat.Mai bine mor.
Maine va trebui sa ma marit cu Ion al lui Nicu dar nu il iubesc si nu l-am iubit niciodata asa cum nu am iubit nicidata nici-un baiat.
Decat sa ajung sotia lui si sa fiu obligata sa sufar toata viata langa el mai bine in noaptea asta iau un cutit fug de acasa, ma duc la Beica imi despic burta cu cutitul si ma srunc in lac.Decat la nunta cu Ion mai bine la inmormantare.Decat in casa lui Ion mai bine la cimitir.”
Jurnalul a fost dus ca proba in proces si Petrica a fost eliberat.
S-a descoperit ca Simina a fugit de maritis si a ales singura ei alternativa, moartea.Ea si-a despicat abdomenul si si-a taiat artera femrala cu un cutit dupa care s-a aruncat in lac.Dupa un timp Elena a luat jurnalul acesteia si l-a ascuns in gramada de iarba pentru a inscena crima comisa de Petrica.





.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!