poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2259 .



Inocenta
proză [ ]
De craciun...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [anja winters ]

2006-10-16  |     | 



Ai venit să mă întrebi de ce plâng? Uită-te în jur și ai să vezi…
De fapt nici eu nu știu de ce plâng.Așa am simțit,că trebuie să plâng. Mă gândeam…mă gândeam că am doar 15 ani și mi-a mai rămas un singur strop de inocență. Iar cei mari - atotștiutori și atotputernici - vor să-mi fure și acest ultim stop de inocență…De ce?

-Mami, de Crăciun e frumos?
-Da, puiul mamei, așa trebuie să fie - frumos. Trebuie să fie frumos și noi trebuie să fim fericiți.
-Trebuie ? Îți amintești când pregăteam masa de Crăciun și "am tăiat" maioneza? Am început să râdem amândouă ca niște copile … Atunci era frumos … Ieri "am tăiat" iar maioneza. Eu am început să râd,dar tu…tu te-ai supărat și ai țipat la mine și m-ai certat.De ce? De ce n-ai mai vrut să râzi cu mine,mami?

M-au întrebat la școală ce este timpul.M-am speriat.Am văzut atunci că timpul trece… iar eu nu vreau să treacă.Vreau să rămână așa, Crăciun. Pentru că de Crăciun trebuie să fim fericiți. Pentru că dacă o să treacă, cei mari or să-mi fure stropul de inocență. Cei mari și timpul…

Anul trecut vroiam să merg cu colindul cu copiii.Tata nu m-a lăsat.
-De ce n-a vrut,mami,să mă lase tata cu colindul? Anul acesta nimeni nu vrea să mearga cu mine.Spun toti că sunt prea mare…
-Mami, nu-i așa că nu sunt prea mare?Am doar 15 ani și un strop de inocența…Cei mari sunt răi.Ei mi-au zis că Moș Crăciun nu există.Dar dacă nu există atunci cine aduce Crăciunul în fiecare an, și mie, și lor?
-Mami,nu-i așa că Moș Crăciun există?
-Există, puiul mamei, sigur că există. Hai, nu mai plânge… ascultă colindul îngerilor…ei cântă atât de frumos!
-N-am să mai plâng… am să merg să împodobesc bradul … Mami, de ce e bradul negru?
-Pentru că a ars, puiul mamei…
-Mami,tu ești un înger? Căci doar dacă ai fi un înger ai mai putea să vorbești cu mine…Sau,poate…am murit și eu?Și, dacă am murit, o să am mereu 15 ani?Și o să-mi pot păstra stropul de inocență?
-Da, puiul mamei, o să ai mereu 15 ani și nimeni…nimeni n-o să-ți fure stropul de inocență. O să mergi să colinzi cu îngerii și o să fie mereu Crăciun…O să fim fericiți pentru că de Crăciun e frumos…

Acum nu mai plang…Cum, ai venit să mă întrebi de ce nu mai plâng?… Uită-te în jur și ai să vezi…Aici e Crăciunul.






.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!