poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3875 .



Pornostarul Vasile și Sataniștii
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Uiuiu ]

2007-01-31  |     | 





Pornostarul Vasile și Sataniștii





Am obținut fondurile necesare de la Societatea Europeană de Educație Alternativă în cadrul unui program ce viza constituirea tinerilor în macrogrupuri cu preocupări complementare celor școlare, instituționale. N-a fost dificil: completarea formularelor de solicitare, scrisorile de parteneriat, cele ale contribuțiilor din sponsorizări... A fost ceva birocrație dar am fost de-a dreptul entuziasmat cînd am primit scrisoarea de confirmare și am aflat că banii necesari desfășurării acțiunii fuseseră deja transferați în contul asociației noastre „Lebăda”.
Despre ce vorbesc…?! Despre Tabăra de Vară a Sataniștilor de la Colibița, bineînțeles. Da, un proiect inedit care s-a născut din dorința de a-i vedea pe toți acești tineri - șaizeci și șase la număr - împreună, în verde, pe malul lacului montan, mîncînd grătare, hîrjonindu-se, scăldîndu-se…
Miercuri am făcut convocarea. Joi eram în drum spre lac cu două autocare. Compartimentul de bagaje era plin de corturi, rucsace, trepiede, apă minerală, coca-cola de la sponsori și biscuiți de la parteneri.
Adevărul este că biscuiți aveam o grămadă pentru că am mers pe mîna unei fabrici falimentare care-și lichida stocul. Oferta lor a fost supergeneroasă deoarece își scădeau valoarea oferită ca sponsorizare din datoria către bancă. Lucrul dracului! Biscuiți cu cremă, simpli, umpluți, dulci, sărați…de toate felurile. Mă rog…Da, am uitat, erau si biscuiti sub forma de animăluțe și sub forma de litere…saci întregi. Am calculat că aveam biscuiti pe vreo trei săptămîni pentru toată trupa însă noi aveam să mîncăm și altceva și să stăm doar zece zile. Atîta prevedea proiectul Veselia umplea autocarul. Tinerii cîntau la tot felul de instrumente ciudate, multe dintre ele improvizate și discutau cîte și mai cîte. Despre muzică, despre filme, despre viață, despre moarte…Sigur, sigur și despre modă și sport…discutau despre toate cele ale tinereții și ne simțeam minunat cînd, deodată, am văzut în mijlocul drumului un ins care mergea înspre lac strivit de greutatea unui rucsac. Mie mi s-a făcut milă și l-am rugat pe șofer să oprească să-l luăm autocar, deși proiectul nu prevedea așa ceva. A urcat, ne-a mulțumit foarte respectuos și curînd, din discutiile avute, am aflat că este pornostar. Ne-am bucurat toți pentru că venea - profesional vorbind - dintr-un domeniu fascinant și puțin cunoscut și ne-am împrietenit imediat. Tinerii s-au bucurat de așa prilej de a afla lucruri despre un domeniu nou și l-au invitat să-și pună cortul în tabăra noastră după ajungerea la Colibița. Pornostarul ne-a facut onoarea de a accepta.
Șederea în tabără a fost agreabilă, instructivă și a servit sădirii multor sentimente pozitive, ba chiar patriotice. Pentru a reda atmosfera și gîndurile ce au animat tineretul am să fac o selecție a paginilor de jurnal care mi-au fost înmînate, conform proiectului, pentru acțiunea de evaluare .



*
Diana:
Mă simt în stare să omor un om. Nu știu dacă este un semn de maturitate sau unul că îmi pot deja deschide propriul meu magazin. Tata zicea mereu că în economia de piață românească și în special în comerț, crima este subînțeleasă. Asta este: sunt pregătită să-l omor cu sînge rece deși poate, după aceea, mi-ar fi rușine de colegii de clasă și mai ales de dirigu’ care-i un tip a-ntîia, poate singurul care mă înțelege.
Mi se pare extraordinar aici, am cunoscut atîția sataniști… și sunt veniți din toată țara. Am făcut schimburi de ilustrate cu cîțiva. M-au interesat castelele vechi din Sighișoara și Brașov și am dat pe ele poze cu Hotelul Dracula. Mi se pare că am făcut o afacere bună.

*
Pornostarul Vasile:

În sfîrșit cîteva zile de vacanță…Mă simt minunat. Am întîlnit un grup de sataniști cu care stau. Au o mulțime de activități interesante iar mie mi-au propus să le țin conferințe despre cu totul altceva decît meseria mea.Cred că o să le vorbesc pentru început despre politica românească. Sunt fete foarte frumoase aici. Poate o s-o pot face din nou de plăcere…

*
Diana:
Ca o slăninuță m-am plimbat prin tabără sub o căldură apăsătoare transpirînd încontinuu. Mi-am spus: ori mă topesc de tot și dispar, ori sunt o adevărată și le rup la toți gura. A fost foarte cald astăzi în tabără.Caniculă...
Am intrat puțin în pădure să mă răcoresc. E frumoasă pădurea de brazi…Am sărit un izvoraș, am înconjurat un buștean și încet-încet, fără să-mi dau seama m-am afundat în ea. Îmi dădea atît de mult, din ce în ce mai mult…M-am retras sub o stîncă și m-am întins pe covorul de mușchi. Am închis ochii și…și dintr-o dată am auzit pe cineva rîzînd deasupra mea. Era Pornostarul Vasile care mînca mure pe stîncă. L-am întrebat ce face și el mi-a zis că a strîns ceva mure și o mănîncă pe stîncă. Am urcat lîngă el și m-am apucat și eu. Era acrișoară și răcoritoare. Nu știu ce m-a apucat că deodată m-am aplecat și i-am luat toată murea din podul palmei. Eram cu gura plină ca un hamster și cînd i-am văzut fața mirată am pufnit în rîs de mi-a sărit murea din gură în toate părțile. Ca într-o poezie…!
A fost cea mai frumoasă întîmplare de pînă acum.

*
Gigel:

Astăzi a murit Neluțu. L-am înmormîntat alături de cea mai dragă carte a lui: „ Jurnalul fericirii!” pentru că a fost fericit toată viața!Să sperăm că așa va fi și toată moartea. Mare păcat că i s-a rupt faxul, că a rămas fără semnal, că a trecut pe comoară, că a dat colțul, că a mirlit-o, că s-a dus... a fost așa un băiat de treabă…Nici măcar nu a strigat ; se pare că nu l-a durut!



*
Roxana:

L-am văzut de aproape pe Pornostarul Vasile, pescuind. M-am furișat printre tufele de lîngă mal și m-am apropiat suficient pentru a-l urmări cu atenție pentru că simțeam că n-o să am altceva mai bun de scris pe ziua de azi în jurnal. Cred că dădea la păstrăv...avea și o rîmă...Nu mă prea pricep!
Parcă mi s-a golit capul: am zis că o să umplu caiete întregi de însemnări și cînd iau jurnalul nu pot decît să desenez tot felul de tîmpenii: ba buchețele de flori de cîmp ba capete de morți, ba cîte-o inimioară cu săgeți prin ea...
Pornostarul m-a impresionat. Era foarte sigur de el, în tot ce făcea, în fiecare mișcare. Mi-aș dori să ajung și eu cîndva așa, să se termine cu confuziile din căpșorul meu. N-am să-i pot uita degrabă încordarea mușchilor, arcuirea, zvîcnirea, trupul contractat. Am avut dreptate: a prins un păstrăv mare cu rîma aia a lui. Deseară o să fiu pe lîngă cortul lui fiindcă sigur o să-l prăjească. Vreau să-i simt gustul, să-mi umplu inima și gura de arome, să mă umplu toată pe dinăuntru.
Închei nota de jurnal pentru că iar îmi vine să desenez. De fapt, de ce nu…?! Poate, pîna la urma, dau la arte, deși n-as vrea să ajung ca tata. În fond aș putea încerca o altă secție decît cea de istorie și teorie a artei…Da, poate chiar la pictură…!


*
Nicu:

Pornostarul Vasile ne-a ținut o conferință pe care am urmărit-o cu atentie la recomandarea coordonatorului taberei. Nu aveam de pierdut nimic pentru că era soare și știam că măcar o să mă bronzez. Ne-a vorbit despre cele șapte găuri ale trupului adult: două în nas, două în urechi, două mai la vale și în sfîrșit despre gaura din gură.A spus ceva și despre igiena și întreținerea lor și in mod paradoxal despre orgasm.. Tipul are ceva cu cifra șapte și asta mi-a plăcut, deși ar putea să meargă pe șase, cifra mea preferată dacă, pur și simplu, ar renunța la o gaură. O să-i spun asta în particular, mi-a fost jenă să-i spun dintre toți...
Ne-a vorbit și despre orgasmul în gură și ajuns aici ne-a prezentat o grămadă de rețete de mîncăruri bazate pe fructe de pădure, ciuperci și alte chestii simple care ne sunt la îndemînă aici, la munte. Toate fetele l-au ascultat cu gurile căscate…Adevărul e că tipu’ are darul de a explica tot și că își merită succesul.
N-am prea înțeles de ce a dat-o la un moment dat cu Bucureștiul și a cam luat partea capitalei, ca și cum viața în provincie ...Mie mi-e clar că Bucureștiul este cel mai mare oraș din țară ! Mă rog, cu ăștia umblați pe acolo nu-i bine să te pui…


*
Gigel:

A murit Gheorghiță. Nu s-a chinuit deloc, mai ales ca a avut lîngă el legume culese din grădina Muzeului. Asta și-a dorit, asta a avut. I-am cîntat pînă în pragul Marii Treceri un cîntec care-i plăcea lui foarte mult despre o căsuță pe malul unei ape, unde fac fetele șezătoare și unde sunt multe multe fete care așteaptă să vină feciorii ca să aibă cu cine dansa…S-a dus zîmbind, după cum un zîmbet i-a fost toată viața.



*
Diana:

De dimineață am văzut trei crocodili în lac, dar cînd m-am apropiat mai mult mi-am dat seama că de fapt erau trei oameni. Sunt foarte simpatici oamenii care au cabane aici pentru că sunt plini de bani.



*
Gigel:

Aseară a ars pînă în temelii cabana procurorului Boiangiu, de la ea s-a aprins și vila doctorului Chilug și de la astea două s-a aprins și vila părintelui deputat Pestovreiu. Așa bate un vînt aici…! Odihnească-se în pace ! Ah, da, am uitat să notez că au murit toți trei.


*
Pornostarul Vasile:


Mi-am făcut un obicei din a pescui dimineața doua-trei ore. Astăzi, o satanistă splendidă, Diana, s-a arătat interesată să-mi bage rîma în cîrlig. Am pescuit împreună, în tăcere și ne-am lăsat legănați de barcă printre ierburile înalte ale malului. Nu am prins nimic, dar tăcerea aceea dintre noi doi, legătura tainică a minților noastre vor rămîne de neuitat. Din nou, din nou, sper, nădăjduiesc că o s-o fac iar din plăcere (era să scriu „din picioare”- deprins cum sunt cu scrierea în grabă a scenariilor).


*
Diana:
Pornostarul Vasile mi-a atins mîinile cînd m-a învatat să-i bag rîma în cîrlig. Am simțit furnicături în tot brațul și o emoție pură și adevărată mi-a inundat ființuca pînă-n sandale. Are degete lungi și fine, deprinse cu a face tot felul de lucruri. Mi-a spus că știe inclusiv să croșeteze și că și-a facut el însuși plasa de pus peștii și alte chestii. Ce om…! Ce OM ! Da , în sfîrșit, cunosc și eu un OM !


*
Gigel:
L-am întîlnit în pădure pe primarul comunei dar nu am avut timp să…


*
Roxana:

A venit în sfîrșit și prima menstruație! Nu m-am speriat deloc pentru că am povestit înainte mult, mult despre asta cu Gigel… Sînge, sînge, mult sînge care-mi aluneca, îmi scăpa, fugea din mine. Am rîs mult la gluma lui Neluțu: „Cum să ai încredere într-un animal care sîngerează cinci zile și nu moare ?” Simpatic!
E minunat să dormi în cort și chiar sub cerul liber. O să încerc asta și acasă chiar dacă ar fi să dorm pe bloc. Aș vrea să povestesc cu cineva despre lucrurile astea pe care le gîndesc, cu sforăitul și nepăsarea lu’ tata ca fond sonor.
El crede că banii sunt totul în viață. Îl și văd cu două monede pe ochi, zîmbind fericit, privind stelele prin ele…



*
Nicu:

Eu le-am spus că luna roșie și plină… Mi-aș da sufletul printr-un contract semnat cu sînge ca să împiedic haosul să se răspîndească…
Culegeam fraguțe pe o rîpă și i-am spus Roxanei că aș vrea să mergem numai noi doi la lac, să înnotăm în oglinda roșie a lunii… Parcă le-a furat Pornostarul ăsta la toți mințile: mi-a răspuns că așa ceva nu se poate pentru că la noapte o să fie o conferință despre a opta gaură și că este foarte interesată de asta. Care să fie a opta gaură a omului? E sinistru. Pornostarul ăsta cu slip Adidas și lanternă Philips ne-a luat la toți fața. Poate că totuși Roxana o să-și dea seama, măcar după conferința asta că-i un papagal.


*
Gigel:

Eu zic că sfîrșitul lumii va avea loc pe cinșpe…Bine, bine, cel puțin pentru o parte dintre cei curioși să-l prindă.
Astăzi o babă din sat mi-a zis că ea a trăit pînă în anul două mii numai ca să prindă sfîrșitul lumii și învierea morților, ca să nu mai aibă de murit și de înviat, să învie direct, o dată cu toți ceilalți…Mi-a plăcut teoria ei și aș fi cerut-o de nevastă, dar nu mai avea părinți. Baba era trecută de o sută de ani…
Aș vrea să o punem Președintă de Onoare la Universitatea de Apocalipsă pe care vrem să o înființăm.
Am vizitat astăzi barajul lacului. Pare foarte rezistent. Repet, pare.


*
Diana:

Am ieșit zilnic la pescuit cu Pornostarul Vasile. Am dat cu de toate ... La un moment dat am înmuiat cîrligul pur și simplu în ulei de plajă și am dat așa. A fost tare, cool, fan…am rîs de s-a cutremurat barca . Nu știu ce am că atunci cînd sunt cu el rîd din orice de parcă aș fi beată.


*
Pornostarul Vasile:

Acum îmi aduc aminte clar cum era cînd o făceam din plăcere. Chiuiam încontinuu, chiuiam de zbîrnîiau geamurile, de speriam trecătorii. Infuzia de puritate, naivitate și adevăr a sataniștilor m-a ajutat să redescopăr în memorie această stare care de mult ce n-am mai avut-o, care a devenit uitare. Da ăsta eram eu: chiuiam încontinuu!
În seara asta voi ține o conferință despre metodele de pescuit. La crapul fitofag, firește!


*
Roxana:

Colecționez insecte cu coarne. Îmi plac așa de mult că îmi vine să le mănînc. Am o rădașcă de aproape juma de kil. Bineînțeles că exagerez, e doar foarte mare ... Astă noapte nu am putut dormi de fel. M-am plimbat prin pădure și am aprins mici focuri din loc în loc. Spre dimineață m-a prins așa de tare somnul că nu am mai reușit să ajung la cort. Am dormit cu capul pe o cioată și mă cam doare gîtul.


*
Gigel:

Mîine plecăm la vale. A fost frumos dar prea puțin .Mi-aș fi dorit să mai țină tabăra încă vreo lună-două. Nu avem ce face, începe școala și apoi a fost și întîmplarea cu barajul…S-a rupt dom-le și a plecat cu tot lacul la vale. S-a dus și barca în care era Pornostarul Vasile cu Diana. Ãștia chiuiau și rîdeau încontinuu ca toți dracii, cred că nici nu și-au dat seama ce li se întamplă. O să aflăm peste cîteva zile care au fost efectele în vale.
Una peste alta a fost frumos. Atîta e de spus. Dacă se reface lacul poate venim si la anul, dacă nu, mai găsim noi un lac și un baraj. Ar fi păcat să se spargă gașca, să se piardă relațiile și prieteniile făcute, să se risipească atîta energie tinerească. Sper ca domnul Alex Woland să găsească fonduri și pentru la anul. A fost un conducător și coordonator excepțional. Cred că abia acum știu ce înseamna cu adevărat viața și sunt pregătit să devin cetățean al țării mele, România. Intr-un fel, sunt mîndru că sunt român!









.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!