poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1958 .



Proclamația de la Ness caffee frappe IV
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Lory ]

2007-03-09  |     | 



cherchez la femme

Întâi de toate, trebuie să amintesc că Dilibob fusese la Paris în februarie. Nici nu vă dați seama! Să se afle pe urmele lui Balzac, străbătând Montmartre, să-și închipuie că-și bea cafeaua în compania lui Toulouse-Lautrec și acesta, nici mai mult nici mai puțin, îl pictează din profil, fascinat de linia nasului dilibobic. Fabulația continua până acolo unde portretul său ar fi urmat să fie expus între ,,Rue des Moulins: The Medical Inspection '' și ,,The Toilette '' chiar dacă primul tablou se afla la National Gallery of Art - Washington, iar celălalt la Musée D'Orsay - Paris. Toate i se păruseră lui Dilibob ca aparținându-i dintotdeauna, micile buticuri de la periferie unde găseai cornuri calde cu dulceață pentru micul dejun, florile care inundau vitrinele florăriilor de parcă crescuseră acolo peste noapte, special pentru a se dărui privirii lui, dar cel mai acasă, spiritul lui se regăsise în sarcofagul celebru expus la Domul Invalizilor, de lângă care a fost nevoie să fie aproape dat afară la ora închiderii. Peste tot, făcuse sute de poze, nu scăpase nimic: Catedrala Notre-Dame, Place de la Concorde sau cafenelele de pe Champs-Elysees. Avea momente când îi venea să plângă de fericire, așa pățise când se fotografiase smulgând eșarfa galbenă de la gâtul unei creole, care era mai-mai, să-l pălmuiască, dar meritase riscul! Va expune fotografia pe Muribundia, vede el în ce context, dar va fi o lovitură de imagine fără precedent, mai ales că pe fundal se zărea vestitul cabaret din Place Pigalle, unde va spune că a petrecut noaptea în compania mulatrei.
Ce mai la deal-la vale, fusese un concediu de pomină, probabil vacanța vieții lui și pe drumul de întoarcere simțea că intră în pilelea unui condamnat care fusese lăsat să petreacă Valentine's Day cu Claudia Schiffer, iar acum era adus înapoi în celula de patru pe patru. Þinea strâns în buzunarul hainei sale de piele, aparatul digital, singura bucurie care-i rămăsese în urma periplului parizian. Ajuns în ,,micul Paris'', se urcă în primul taxi și indică în silă adresa șoferului care asulta la KissFm pe Gyorfy miorlăind o melodie sexi. Abia aștepta să deschidă calculatorul. Deie Domnul ca Muribundia să nu fie offline!
...tot cugetând la toate acestea, Dilibob derula pe display-ul aparatului, (a câta oară?) minunăția de poze de la Paris
la un moment dat, datorită unei zdruncinături a mașinii (una din gropile micului Paris) Dilibob apăsă din greșeală ,,delete all'' și de emoție în loc să apese în continuare opțiunea NO, se întâmplă tocmai pe dos, nimerind YES...

va urma!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!