poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2877 .



Ghiță
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [PaulBogdan ]

2003-01-29  |     | 



- Nu l-ați văzut cumva pe Ghiță? E mic, negru, are ochii albaștri, unicat.
- Aici vindem confecții de damă, acum avem oferte promoționale. Dacă vă interesează vă servim cu plăcere.
- Ghiță îmi este companion de mult timp, magazinul dumneavostră este poziționat central, m-am gândit că... .
- Aici vindem confecții de damă dragă domnule. Încercați la obiecte pierdute.
- Nu este obiect, este prietenul meu. E mic, negru și are ochii albaștri, după cum v-am mai spus, este unicat.
- Desigur, toți prietenii au ceva unic în ei. Chiar nu vă interesează oferta noastră promoțională?
- Nu am nici o damă acasă! Am un ficus, un birou și pe Ghiță care acum s-a pierdut. Se pare că nimeni nu are amabilitatea de a mă ajuta.
- Nu vă enervați, întrebați la obiecte pierdute sau anunțați poliția, poate un detectiv?
- Ghiță niciodată nu pleacă de lângă mine. Avem un perimetru foarte restrâns, intim, în care trăim. E atât de mic și cu ochii atât de albaștri... .
- Da, mi-ați mai spus, este unicat.
- Sunteți insensibilă, glumiți cu un om debusolat. Oare ce o fi făcând acum? Probabil mă caută, îi lipsesc.
- Dragă domnule, sunt convins că dumneavostră aveți o legătură specială cu Ghiță, totuși, mă rețineți din activitate și aceasta suferă.
- Cum poate suferi o activitate? Ce fel de femeie sunteți? ... aveți cumva un telefon?
- Suntem un magazin de confecții și actualmente avem oferte promoționale, de sezon. Nu, nu avem telefon și sincer nu văd cum v-aș putea ajuta. Plimbați-vă, sunt convinsă că mișcându-vă aveți mai multe șanse de a-l recupera.
- V-am spus că nu este obiect, nu se re-cu-pe-rea-ză, se regăsește. Cu alte cuvinte mă alungați. Se vede că nu ați pierdut pe nimeni drag în decursul vieții. Dacă o singură dată i-ați fi privit ochii albaștri probabil că acum ați fi închis magazinul și ați fi alergat cu mine pe străzi întrebând cu aceeași disperare în stânga și dreapta de Ghiță.
- Puțin probabil domnule, am acasă un soț cu ochii albaștri, niciodată nu s-a pierdut de mine, nu este unicat și mai ales nu l-ar fi putut chema niciodată Ghiță. Se pare că oamenii au nume ce le dirijează destinul. Fiul dumneavoastră...
- Nu am spus că este fiul meu, am spus doar că este mic, negru, are ochii albaștri și este u-ni-cat! Ne cunoaștem de foarte mult timp și da, relația noastră este specială. Nu îl iau cu mine peste tot, Vine el cu mine peste tot. La muncă, la piață, în parc și chiar în magazinele de confecții de damă.
-Ați spus că nu aveți nici o „damă” acasă sau sunteți și dumneavoastră vânzător într-un raion de confecții de damă, cu oferte promoționale?
-Nu, nu sunt vân-ză-tor, sunt comerciant, comercializez porci. Este o meserie profitabilă, toată lumea cumpără porc sau produse alimentare derivate din prelucrarea cărnii acestui animal pe care unii îl consideră nobil V-aș putea face un istoric al porcului dar timpul meu este limitat și Ghiță nu este nicăieri.
-De ce nu îl purtați în lesă? Astfel ați putea evita astfel de evenimente neplăcute.
-Dumneata cum îți porți prietenii în lesă? După cum vă comportați nu aș exclude această posibilitate....

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!