poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3734 .



SCRISOARE CATRE BIROUL DE INOVATII SI INVENTII
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [magul ]

2003-04-13  |     | 



Ganduri , traversand trecerea de pietoni,in graba.Carosabil ud, inceput de toamna. Doar ganduri. Nu le luati in serios. poate fi periculos sau... mai stiu eu?




Sa nu dati cumva sa o citeasca cei de la “ Evidenta “. Data trecuta au retrimis-o unui psihiatru. Si nu o sa mai scapati cu cateva geamuri sparte de data asta. Apropos, cand e inregistrata inventia lui Nobel?
Voi chiar nu pricepeti. Am spus si atunci, ca si acum, nu am nevoie de cineva care sa inteleaga. Chiar nu e nimeni acolo care sa se ocupe cu neintelesul? Masina mea nu trebuie priceputa (o picatura de transpiratie aici in coltul literei “a”). Data trecuta m-am gandit sa ii schimb numele. Acum se numeste “Masina de inventat exceptii care intaresc regula” pentru ca asta si face. Si va ziceam tot atunci ca nu trebuie sa cautati in ea circuite integrate, placute de textolit si led-uri. Principiul e simplu: functioneaza pe baza metafizicii gestului (“vezi, aici e o stersatura, de fapt o taietura pe litera, agitatie probabil“).
Nu inteleg ce o fi asa complicat. Nu mai reiau, dar toti spun ca univesul e miscare (oare cate pagini sunt? Trebuie sa plec in concediu…), miscare e materia, intentia e si ea miscare. Ce e orice gest decat miscare? De ce trebuie sa vedem neaparat materia gestului? Ce, curentul electric se vede? Gestul are materia lui si in esenta e realitate ca orice lucru de pe lumea asta. Dar nu, voi vreti sa pipaiti, sa scormoniti sa surubelnititi.
Pai fac crestinii o cruce. Ce, nu se vede efectul? Sau o mantra budista… Dar voi nu, trebuie sa masurati. Ce sa masurati daca nu aveti aparate pentru asa ceva? Ca bine zicea ce zicea acu’… n-are importanta cand, o sa se trezeasca omenirea intr-o zi ca nu are aparate de masura pentru saltul tehnologic…(!!! scrisul se lateste semn de tensiune, priviti la felul in care desparte cuvintele la capat de rand).
Si la urma urmei nu vedeti peste tot numai gesturi? Ce e toata lumea asta daca nu un gest suprem… ne face deznadajduit semne si gesturi doar, doar de-L intelege cineva. O picatura de roua, un fluture, un om; da, tu ala care citesti si tu esti un gest. Ce, credeti ca toate gesturile voastre din banca de inventii sunt motiv de orgoliu planetar? Pai de unde vin ele? Ha?
O sa spuneti ca sunt rodul mintii creatoare… Nu mai pot de ras…de ce credeti ca eu am mai inventat masina? (pot sa vad si eu masina? ah, cutiuta asta?). Acum am ajuns la ceea ce va ziceam mai sus. Daca incercati sa intelegeti nu veti reusi. Nu veti reusi nici macar sa o faceti sa mearga. Avem exceptii, dar regula o stiu doi sau trei. Nu va luati dupa regulile facute de cei ce manevreaza ca pe trenuri puterea lumeasca, ca ei dicteaza si ce fel de istorie sa facem, ce fel de literatura sa scriem, ce sa mancam…. Astea nu sunt reguli.
1.se tine masina in fata, 2. uitati de Decart, Aristotel si Heideger, 3. dupa care va goliti mintea si luati o exceptie oarecare… Tehnica am descris-o, nu mai stau acum (inclinare ascendenta, dovedeste siguranta de sine… pot sa vad si scrisoarea de data trecuta?). Acum priviti, apare regula. Regula asta pe care toti ar da toate averile, pe care dementul cu mustata patrata o cauta prin Tibet si ucidea lumea pentru ea… da regula….
Daca nu puteti mai mult, luati ca exceptie chiar masina de inventat exceptii. Nici acum nu vedeti? Nu vede nimeni? Nimeni…oh, nimeni…

*

-Nu e nebun. Scrisul lui arata o drama mascata. S-ar putea sa fie o mascarada, s-ar
putea sa fie un functionar neconsolat de politica biroului, de fapt bastonatele de la literele “d”, “t” si “a” arata…. arata….
In timp ce degetele umede de teama ascundeau dupa cuta sacoului, pe sub masa, hartia mototolita a primei scrisori si obiectul acela banal, in nici un caz pachetul lui de tigari fine…

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!