poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3594 .



Deprimare
proză [ ]
Dedicatie pentru romanii bogati care au depasit tranzitia fara sa fure

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2004-04-05  |     | 



Privesc in frigider – e gol. Ma incalt cu tenisii chinezesti si plec la plimbare. Mi-e foame. Ma opresc la magazinul de televizoare din colt. In vitrina, stirile de la Focus, pe Prima, spun despre primii romani bogati iesiti din tranzitie, primii care au ajuns la capatul tunelului fara sa fure. La emisiunea bucatarului Petrisor, plec. Intru in parcul Patinoarului Floreasca. Chiar la intrare ma intalnesc cu Scufita Rosie. Are un cosulet cu merinde.
- Unde te duci, Scufita Rosie?
- La bunica, sa-i duc de mancare.
- Da-mi si mie.
- Nu-ti dau, ca esti urat.
In mijlocul parcului, unde se bifurca aleeile, ma intalnesc cu lupul.
- N-ai vazut-o pe Scufita Rosie? ma intreaba.
- Ba da. Daca-ti spun pe unde a luat-o, imi dai cosuletul ei cu merinde?
- Ti-l dau, eu am treaba doar cu Scufita, bunica-sa e prea atoasa. Hai cu mine.
- Nu, ca sunt milos si nu pot sa vad cum o halesti. Pleaca, nu-ti mai zic.
Cum ajung la brazi, ma intalnesc cu sapte mogaldete. Dupa caciulite si unelte sunt cei sapte pitici.
- Salutare, unde e Alba ca Zapada? ii intreb eu.
- Mestere, n-am ajuns inca la faza asta. Suntem abia la inceputul povestii, abia diseara ne intalnim cu ea, zice Morocanosul.
- N-aveti ceva de bagat sub nas? insist eu.
- Nu, tranzitia ne-a afectat pe toti. Vino maine, poate face Alba ca Zapada o iahnie.
In varful dealului, iar ma intalnesc cu lupul.
- Tot n-ai gasit-o pe Scufita?
- Ce Scufita, dom’le? Eu caut iezii caprei, ce-ti veni? se rasteste lupul la mine.
- Pai semanati. Ce-o sa faci cu iezii? il intreb.
- O sa-i mananc, normal. Pui niste intrebari...
- Sa ai pofta, ii urez gandindu-ma la finalul povestii.
Ma asez pe o banca, imi scot tenisii si ma lungesc. Privesc cerul, norii, urma avioanelor NATO, pasarile, stelele. Ce stele, ca-i inca zi? Nu stiu cand am adormit, dar stiu ca cineva ma zgaltaie de umeri. Deschid ochii si vad un tip imbracat in haine verzi.
- Il cauti pe lup, vanatorule?
- Ce sa fac?
- Mi-e foame. Cand o salvezi pe Scufita Rosie, bunica o sa dea placinta, stiu povestea. Ma iei cu tine?
- Ce Scufita? se mira tipul.
- A, esti din povestea caprei. Pai, e bine si asa, ca si acolo se mananca la sfarsit.
- Ia plimba tu capra de aici. N-ai voie sa dormi in parc. Pantofi n-ai? ma intreaba el.
- Dar tu cine esti?
- Gardian Luca in misiune, tu?
- Unde-mi sunt tenisii? ma trezesc intreband. Erau aici jos, sub banca.
- Erau din aia chinezesti? Pai, l-am vazut pe Costica incaltat cu ei, imi zice Luca.
- Cine-i Costica?
- Unul care acum are tenisi. Hai, elibereaza banca.
Plec descult spre casa. Ce chestie, intotdeauna exista cineva mai sarac. Si tot mi-e foame.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!