poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3793 .



Invitatie
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Renex ]

2004-08-25  |     | 



Draga calatorule,

bine ai venit la han! Stiu ca esti obosit. Ocupa un loc la masa mea. Doresti o cafea? E prea tarziu pentru cafea?? Un ceai? O bere? Nu consumi? Chelner! Ahh! Nu credeai ca aceste bauturi exista in Celgora. De fapt, nu stiai, nu-i asa? Lasa... nu e nevoie sa raspunzi. Probabil raspunsul tau m-ar intrista. Mi-ai spune ca ai auzit de un anume Paul Krimon despre care legendele spun ca ar fi fost singurul rege vrajitor sau despre mama sa, Amateea, cea mai frumoasa printesa a eldarienilor din trecut. Bineinteles ca ai auzit de ei, doar "Cartea Legendelor" a fost suficient de mediatizata incat sa fie cunoscuta si de cei mai mici dintre noi. Istoria regelui Paul se invata inca de pe bancile scolii.

Ah! Ce gazda proasta sunt! Am uitat sa ma prezint. Numele meu e George Razvan Olah, dar poti sa imi spui simplu George. Cred ca ti-ai dat seama ca sunt un larian, dupa fata copilaroasa. Sa stii ca sunt mandru de asta! Bunicul meu a fost general in armata lui Ekan Magnia, cunoscut si sub numele de Ekan Renex Krimon. Ekan a realizat cea de a doua unire a regatelor din Arranius, la 700 de ani dupa moartea lui Paul Krimon. Detalii din istorie... nu cred ca pentru asta esti aici. Probabil te plictisesc.

Totusi, de ce ai venit? Lasa... nu e nevoie sa imi raspunzi. Poate ai motive prea serioase pentru a le impartasi unui pusti. Pusti! Asta ma consideri a fi, nu-i asa? Cel putin in gand... Probabil chiar te intrebi de ce te-ai asezat la masa mea cand te-ai fi putut aseza la masa unui carturar, a unui om mai in varsta care ti-ar fi spus mai multe decat mine (crezi tu!) sau la o masa libera pentru a-ti face ordine in ganduri. Dar iti reamintesc! Bunicul meu a fost general in armata regelui Ekan! In plus, pustiul pe care il ai in fata, pe care probabil il consideri ciudat sau chiar nebun, ascunde mai multe decat iti poti imagina! Poate te-as putea ajuta in misiunea ta. Nu esti un simplu calator, nu-i asa? Nu esti imbracat precum un larian.

De unde vii? Cum se numeste tinutul tau? Cum arata? Ce fel de oameni traiesc acolo? Lasa... nu trebuie sa imi raspunzi. Probabil esti o persoana cu o misiune sacra care implica salvarea sau distrugerea omenirii. Unde sunt ceilalti membri-salvatori? Calatoresti singur? De asta preferi sa iti tii fata acoperita? Lasa... nu trebuie sa imi raspunzi.

Ah! Vantul... simti adierea lui, nu-i asa? Se spune ca legendele au fost scrise de el. Aripile vantului au purtat cuvintele din "Istoria lui Paul Krimon" pe meleagurile acestei lumi adunandu-le in "Cartea Legendelor". Tot vantul a scris si "Istoria Pietrei Sacre", misiune la care a participat Ekan Magnia cu prietenii sai. De fapt, vantul e mult mai mult decat iti inchipui. Fiul aerului, acesta are viata si poate decide sa dea, sa mentina sau sa ia vieti. E opusul timpului care nu exista, ci a fost creat de noi. Presimt ca o noua povestire va fi scrisa... despre noi.

Hah! Te gandesti ca acestea sunt mituri create de mintea unui pusti. Nu-i asa? Lasa... te vei convinge de adevar cand vei citi fragmentul de proza scris de Vant despre intalnirea noastra.Unde? Pe Agonie! Cum? Nu stii de Agonie? E un tinut special al Celgorei unde vanturile din toate regiunile se intalnesc si stau la sfat. Despre ce? Despre literatura. Poezie, proza, sf, eseu, parodii, haiku, etc. De toate! pentru toti... Si sunt sigur ca exista un vant pentru fiecare din noi. Poate vantul meu chiar scrie in momentul asta... si semneaza cu numele meu!

Oh... A venit chelnerul. Deci... ce sa fie? Ce doresti sa consumi? Lasa... nu e nevoie de bani. Fac eu cinste. Oricum nu cred ca ai avea monede sa platesti la hanul acesta.

Cine...Lasa... de fapt nu! Chiar vreau sa imi raspunzi la aceasta intrebare. E ultima, promit! Pe cuvant de cercetas larian.Cine esti?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!