poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1902 .



Președintele crizei 19
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Traian ]

2004-09-23  |     | 



19

- Șefule, domnule președinte, eu nu mai rezist. Nu mai pot să lucrez cu dumneavoastră. Nu mai pot și nu mai vreau. Uite, m-am secat de puteri, gata, mi-ajunge, asta a pus capac la toate...
- Dar ce e, mă, ce s-a-ntâmplat?
- Haideți la calculatorul central să vedeți ce s-a-ntâmplat. Haideți, că io mor. Hai, că vă povestesc pe drum.
- Ce poa’ să mai fie...
- Ce să fie, Sinucigașii Dreptății, sau io știu, niște tipi care pretind că ar fi Sinucigași, au sechestrat o școală.
- Și ce vor?
- Cică să-i prindem p-ăia de-au făcut asasinatele de săptămâna trecută, să-i dăm lor să-i judece, altfel omoară elevii de-acolo, unul câte unul. Au și-nceput, au tăiat-o pe femeia de servici, c-am văzut și io prin calculator...
- Ce-ai văzut, mă? Pe unde?
- Prin calculator, că școala aia are scule tari, cu acces la mailul ăla de-ți arată interlocutorul când vorbești cu el. Ne-a arătat și nouă cum a făcut, am văzut cu ochii mei. A luat femeia de servici, a pus-o, scuzați expresia, capră și a secționat-o printre picioare cu un ditamai cuțitoiul. Cred că ăsta a avut mari decepții cu tipele la viața lui, de-a putut el să chinuie în așa hal o femeie. A zis că așa va face cu toți copiii din școală, unul câte unul...
- Ia stai, mă, un pic. Ia să discut eu cu el...
- Uite, șefu, aici e calculatorul, ia legătura.
- Alo, bună ziua, alo, bună ziua, sunt Janghinoiu Nebunovici, președintele țării. Cu cine am onoarea, vă rog?
- Vă salut, domnule președinte. Eu sunt Unu și sunt un veritabil Sinucigaș al Dreptății.
- Bun, și de ce ați sechestrat școala? Ce doriți, vă rog?
- Domnule președinte, zilele trecute a avut loc o serie de patru crime abominabile...
- Știu, se fac cercetări...
- Gura! Când vorbesc eu, tu să taci în morții mă-tii de președinte sau ce morții mă-tii ești și să deschizi pliscul abia atunci când termin eu ce am de spus!
- Poftim? Mă băiatule, eu sunt Janghinoiu Nebunovici, dacă nu știai...
- Da? E, atunci a sosit timpul să facem cunoștință. Ia fii atent aici. Îl
vezi p-ăsta? Uită-te bine la el. Ia zi, puiuțule, cum te cheamă pe tine?
- Mmmm...
- Hai nu te mai smiorcăi, că te ia gaia, zi imediat cum te cheamă!
- Mero...
- Și-n ce clasă ești, tu, Mero?
- Într-a treia...
- Și, înveți, îți place să-nveți?
- ...
- Nu prea-ți place. Că e greu și e plictisitor, ce atâta învățătură, că oricum nu folosește la nimic. Ia, las’ că te scapă nenea de beleaua asta. N-o să mai tocești niciodată, de-acum, adio!
- Ãăăărrrlllaaoonnnnui
- Ai văzut, domnule președinte, mânca-mi-ai cuțitul cu care l-am înjunghiat io pă Mero ăla micu’ fost elev, în prezent cadavru, ai văzut cum stă treaba? Înțelegi care-i raportul de forțe?
- Domnule...
- Gura! Din cauza ta a mierlit-o ăla micu’, că dacă făceai ciocu’ mic și nu vorbeai ne-ntrebat, mai trăia, săracu’! Porcule ce ești! Halal președinte, n-am ce zice, uite cum mor copiii cu zile ca urmare a neglijenței tale crase, incompetentule! Asasinule! Janghinoiu asasin! Janghinoiu asasin! Janghinoiu asasin!
- Îmi puteți spune și mie, vă rog, care anume sunt revendicările dumneavoastră, pe care le doriți rezolvate? Înțeleg că această formă de protest are un scop...
- Da, președinte, scopul meu acum, aici, este să te fac să înțelegi că e debandadă în țară...
- Văd și eu că e debandadă...
- Gura! Nu te băga-n vorbă, că n-am terminat. Din cauza faptului că e debandadă și că autoritățile statului nu-și fac datoria, pe teritoriul țării a început să activeze o organizație internațională paramilitară, care pune poporul în pericol și care își imaginează că va anihila planurile noastre, ale Sinucigașilor. Vreau ca această bandă de apatrizi, de vagabonzi, de nemernici să dispară din țara noastră, vreau ca toate cozile lor de topor să fie prinse și pedepsite. Autorii asasinatelor de azi-dimineață să fie imediat depistați și executați. Câtă vreme nu duceți la îndeplinire ordinele mele, copiii vor continua să moară. Și vă asigur, stimate domnule președinte, că nu e vorba numai de copiii din școala aceasta. Cu tot respectul vă rog să mă credeți și să înțelegeți că situația e groasă. Știți, noi suntem, de fapt, mai mulți... colegii mei de drum către moarte abia așteaptă să preia controlul asupra altor școli și ați văzut cum procedăm noi când deținem controlul. Mai bine să moară tot poporul, domnule Nebunovici, decât să stea la mâna unora care nu au nimic comun cu visele noastre, cu speranțele noastre. Vă omorâm pe toți, cu mâinile noastre și începem cu copiii, cu cei mai tineri fii ai acestui pământ, dacă nu eliminați străinii care au impresia că stă în căderea lor să facă ordine pe aici. Asta am vrut să vă spun.
- Numai o clipă, vă rog! Dați-mi voie să mă consult puțin cu oamenii mei... lăsați-mă câteva miunte, vă rog.
- Aveți permisiunea, domnule președinte.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!