poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3297 .



Noaptea cafelelor fierbinti
proză [ ]
Capricornul

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2004-12-21  |     | 



- Ati completat fisa? Da, e bine asa, luati loc in sala, va rog. In cateva minute o sa va cheme domnul Mihai.

Acum o saptamana m-am decis sa apelez la profesionisti, respectiv la agentia H, firma specializata in domeniul matrimonial. Si am fost planificat cu bon de ordine, astazi, in ajunul Craciunului. Asa se face ca acum stau ghemuit intr-un fotoliu scoica, timorat de agitatia secretarei, o blonda cu ton autoritar, ce butoneaza in graba tastatura. Ca sa treaca timpul, scot cateva foi si recitesc un text mai vechi.

Primul pas trebuie sa il faci intotdeauna tu si niciodata cu stangul! E singurul care trebuie sa fie mare si iute. Urmatorii nu trebuie sa fie decat siguri.(*)

Randurile imi amintesc de seara trecuta, eram inca la Cluj, la cafeneaua de pe malul Somesului, fata in fata cu A. Privirea ei ardea, la inceput incercase sa fie taiosa, sa transforme prima intalnire intr-o iesire la bere ca-ntre barbati, apoi a renuntat. In lumina difuza ii simteam nerabdarea, era bun orice gand, cuvant, poveste rostita fara graba la masa rezervata toata noaptea. Am numit-o noaptea cafelelor fierbinti... Am ras mult aseara, ne-am simtit bine. Mai tarziu, ramanand singuri in cafenea, mi-a atins cu mana buzele si-a soptit usor, abia rostit, dorinta adanca, usor sa nu tulbure clipa speriata de cuvinte.

Spune-mi ceva frumos si tainic, sa fie un dar unic, neintinat si nerostit vreodata. Fa-mi, daca poti, o declaratie de dragoste. Nu, nu calcula cuvinte, spune-mi exact ce simti acum de Sarbatori.

Ca niciodata, palmele tale asfintesc fluturi, pictandu-mi pleoapele in tonuri inconjurate cu urme de sarut si-ntepaturi de portocal spre tample. Ca niciodata vom ninge pe colinde in rana corzii de chitara si-o sa ne cada-n san crengutele de vasc in zori de zi.(*)

- Intrati, domnule Sache, aud vocea stridenta a secretarei. Se postase in fata mea si-mi arata simultan un zambet, un decolteu si-o directie. Ma ridic si ma indrept, fara graba, spre biroul domnului Mihai. As renunta..., nici nu mai stiu ce caut, e absurd...

Mi-e dor de tine! Stii, de n-as fi zis aceste vorbe, acum in cafenea, am fi ramas cu totii suspendati in toamna asta lunga, n-ar mai fi fost ninsori de Sarbatori, uitam ce-nseamna sanie, troiene si oameni de zapada. Iar viata s-ar fi schimbat indata in amintire seaca, izvorul fara apa, ne-ar fi uitat si ingerii din soare.

- Buna ziua, numele meu este Mihai. Incepand de azi, voi fi confidentul si prietenul tau. Putem vorbi orice, oricat si impreuna vom gasi o femeie care sa se potriveasca caracterului tau. Casatoria o vom organiza tot noi, drept recompensa ca ai apelat la agentia noastra.
- Sunteti foarte sigur de reusita...
- In primul rand hai sa vorbim la singular. Apoi, renunta la scepticism, nu-i de loc sanatos. O sa vezi, dupa prima intalnire vei fi, cu siguranta, mult mai deschis. Dar deocamdata sa incepem cu o cautare metodica, bazandu-ne pe zodiac si pe un calcul simplu de ascendent. Probabil stii, esti ‘taur’, ‘bivol’ sau ‘nuc’, depinde pe ce horoscop ne situam. Hai sa trecem in revista toate zodiile, ca proba a compatibilitatii...

Atat esti de frumoasa incat, zambind devii seara de mai pierduta in senin de stele, o rasuflare de padure la granita de ore. La ce folos o iarna fara tine, nu-mi trebuie, nu o doresc. Am obosit sa strang frunza cu frunza, sa le presez prin file, am biblioteca plina si-n orice carte uscaciuni.

- Berbecul si taurul pot forma o echipa productiva, formidabila, dar exista si un mic necaz deoarece taurului ii place sa straga banii, iar berbecului sa-i cheltuiasca… Legatura taur cu taur este deosebita pentru ca, cei doi, seamana mult unul cu celalalt atat in dormitor cat si in sufragerie, le place rutina in toate si mai ales ambii rezerva seara de sambata pentru amor...

Gandurile imi sunt pasari nascute in zbor, cu aripile nori ce duc spre implinire intaiul pas, cel mai dorit. Iar tu esti roua diminetii, margaritar ascuns in frunza de smochin. Astepti sa fii culeasa, sclipire de o clipa, o rima uitata-n drum de un poet indragostit. Esti foc mistuitor, un zambet drag in rasul meu deschis, furtuna iscata in senin ce-anunta in tunet Anotimpul.

- Intre taur si gemeni predictibilitatea primului nativ plictiseste pana la urma gemenii, iar imprevizibilitatea gemenilor impinge prea departe rabdarea taurului... Trecem apoi la relatia dintre taur si rac care au multe in comun. Amandoi iubesc bucataria, care, curand va deveni inima casei...

Mi-e dor de tine! Tu-mi esti dorinta aprinsa in amurg, o nerabdare vie. Privindu-te indata ma imbrac in primavara, iar mainile, ramuri de flori ce bat la tine in ferestre cu rodul lor bogat. Am inflorit in prag de iarna, aici, sub geamul tau. Astept un semn si-ti voi urca deasupra vasc impodobit cu sute de dorinte... Atat imi esti de draga.

- Esti atent? Pari distrat, aici vorbim de viitorul tau... Trecem acum la taur si leu. Amandoi nativii au personalitati puternice, nici unul nu doreste sa cedeze si se ajunge destul de usor la drame de proportii vezuviene… Taurul si fecioara se potrivesc natural unul cu celalalt, pun valoare pe-o viata calma si armonioasa. Vor cauta o casa c-o gradina a lor. Normal, vor exista si cateva mugete si tipete, caci taurul e conservator iar fecioara perfectionista, dar pot creea un cuplu frumos...

Mai stai, ramai inca un ceas sa nu te pot uita. Nu, nu vorbi, as vrea sa te culeg zambet cu zambet si sa te strang la loc sirag frumos. Te voi purta in fiecare zi sa-mi amintesti de mine, sa te iubesc cu fiecare ceas mai mult.

- Taurul si balanta sunt diferite si atunci pot aparea mici necazuri. Asta pentru ca taurul, fiind un animal de pamant, dezechilibreaza balanta si devine plictisitor pentru ea... Taurul si scorpionul sunt semne posesive, incapatanate si astfel apar nenumarate scandaluri pentru ca taurul nu tolereaza dramele emotionale ale scorpionului...

De-atata vreme te astept si-am obosit. Eu, o fereastra deschisa gandurilor tale, uitata peste iarna in asteptare, cu sticla incinsa in flori de gheata intr-o tacuta intamplare. E-atata frig in jur si-atata liniste...

- Taurul si sagetatorul nu se inteleg bine datorita posesivitatii unuia si independentei celuilalt... Combinatia dintre taur si capricorn este perfecta. Daca se descopera la momentul oportun vor fi foarte fericiti impreuna. Conditia este sa se intalneasca dupa treizeci de ani, deoarece capricornul se maturizeaza tarziu. Din astfel de relatii se nasc dinastii...

- Iti multumesc, prietenul meu trist, a fost intr-adevar o declaratie de… Sarbatoare. Cu ce pot rasplati efortul dumneavoastra, domnul meu? m-a intrebat ea facand o reverenta.
- Revelionul impreuna?
- Nu pot, stii ca nu pot. Vin oamenii aia din Franta... si apoi noi suntem doar camarazi, ai uitat?


- Taurul si varsatorul sunt cele mai posesive semne zodiacale. Varsatorul e independent, iar taurul previzibil... Taurul si pestele - cei doi nativi se potrivesc ca doua piese intr-un joc de puzzle. Combinatia merge mai ales atunci cand barbatul e taur si femeia peste. Ai fost atent?

Intrebarea ma trezeste brusc, vocea calma si monotona mi-a impins gandurile departe, am retrait in cateva minute noaptea cafelelor fierbinti...

- Sache, analizand informatiile din fisa ne-am format deja o parere si, desigur, avem cateva solutii sa-ti propunem. Necazurile ti se datoreaza in principal orei la care te-ai nascut. Ea ti-a diminuat mult plaja zodiacala de compatibilitate. Astfel, am convingerea ca singura zodie care ti se potriveste cu adevarat este capricornul. Avem in baza de date tot ce ne trebuie si-ti voi trimite prin e-mail fotografii insotite de scurte descrieri ale femeilor capricorn.
- Nu..., nu este cazul, iti multumesc. Acum, cred ca stiu ce am de facut.
- Asa? Eu, personal nu cred ca stii. Dar cum doresti..., permite-mi totusi sa-ti prezint pe cineva. Este in camera alaturata.
- Ai capricorni la dozator?
- Nu trebuie sa fi ironic si nici cinic, mi-am facut doar meseria. Acum, ca ai renuntat la serviciile agentiei H se schimba situatia. Spun asa, pentru ca fata pe care vreau sa o cunosti nu are nici o legatura cu firma, mai spune el si-apoi, din usa, sopteste ceva secretarei.

Cand a intrat am priceput ca as putea sa ma indragostesc din nou. Calda, timida, vibrand de-o intensa agitatie, priveste curioasa cu ochii ei mari si albastrii.
- Dana el e Sache, Sache ea e Dana, spune in sfarsit Mihai. Daca doriti o cafea sunteti invitatii mei. Pe mine ma scuzati, am un client in sala de asteptare.
- As prefera sa facem cativa pasi, daca esti si tu de acord…, ii propun Danei.
- Desigur, mi-ar place.

Deschid usa, astept sa iasa si ma rasucesc repede spre Mihai.
- E capricorn? il intreb in soapta.
- E prietena sotiei si n-a venit in calitate de clienta. Ca zodie, este balanta, daca asta te intereseaza... Dar, are vreo importanta?
- Cum adica?
- Sache, tu chiar crezi in zodii?
- Aa, nu stiu...
- Hai, du-te. Te asteapta Dana.

Suntem impreuna. Vantul bate in rafale scurte si parca miroase a zapada. Ba chiar ninge! In clipa in care am iesit a inceput sa ninga. Prima zapada! Razand pornim pe strazile pustii tinandu-ne de mana. Viscolul alunga si ultimii trecatori, impingandu-i spre casele lor...



Iar paru-ti blond sa-mi fie, in linistea albastra, mare de grau cu spicul greu si copt si pasare maiastra.

* * *

- Pss! Sache!
- Ce vrei? Nu vezi c-am terminat?
- Asta o crezi tu!
- Tii! Asa e, am uitat sa-i multumesc Petei care, fara stirea ei, a contribuit cu cateva din minunatele ei versuri (*). Acum chiar e gata.
- Eu totusi as fi ales alt sfarsit, mai profund...
- Hei! Opreste-te, suntem in afara textului, nu intelegi?

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!