poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2862 .



Ultimii dinozauri
scenariu [ Teatru ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [parvati ]

2005-08-12  |     | 






ACTUL 1, INTERIOR BAIE
Baie obisnuita, cada cu perdea de plastic, intr-un colt cateva bucati de faianta si niste scanduri. Pe marginea etajerei, o scrumiera plina. In cada este El. Perdeaua este trasa peste cada in asa fel incat nu se vede ca este cineva in cada. Intra Ea. Are in mana o tigara aprinsa, e ciufulita si cu machiajul intins pe fata. Se duce spre oglinda. Nu vede barbatul culcat in cada.
EA
( celei din oglinda)
Replica zilei de azi: “ Put on your seat-belt , Dorothy, ‘cause Kansas is going bye-bye.”
Trage din tigara, dupa care o aseaza pe marginea etajerei. Scoate dintr-un pachet un servetel demachiant, incepe sa isi stearga fardul de pe fata.
EA
N-are cum sa fie din “ Vrajitorul din Oz” ..nu se inventasera centurile de siguranta… Oricum, ideea e, draga Dorothy, ca azi ne caram dracului de aici..definitiv. ( trage din tigara) De azi nu ne mai gandim niciodata din…ce..…de azi nu se vor mai intampla niste lucruri… “ Do you think I’m funny? Funny like what?”
Stinge tigara in chiuveta. Iese. Cel din cada trage perdeaua la o parte. Incearca sa se ridice. Nu reuseste.
EL
( spre usa)
Bine ca esti tu desteapta!
Ea intra din nou in baie, Il vede. Da sa iasa.
EL
Nu, nu, nu! Hai ca incepusem sa fiu interesat de..cum sa-I spun? Micul tau monolog?
EA
Puteai sa spui ca esti aici!
EL
Eram prea prins de povestea cu Kansas-ul! Si zi asa, Dorothy, azi pleci!
EA
Da!
EL
Hotarare de moment..sau..?
EA
M-am gandit mult ! Credeam ca te iubesc..inca..
EL
Cand colo..
EA
Probabil te iubesc inca..da’ , vezi tu..
EL
Lasati, lasati. Da- mi si mie o tigara!
EA
N-o lua iar de la capat cu sarcasmul asta de doi bani. Ne despartim azi! Si de data asta e pe bune. N-o sa ne mai vedem niciodata. N-o sa ne mai atigem niciodata..
EL
Usureaza-mi putin suferinta si da-mi o tigara ..e pachetul pe etajera.
Ea apuca pachetul de tigari si il arunca spre El. Iese trantind usa.
EL
( strigand)
Te rog intoarce-te! Te rog! Am ceva important sa iti spun! Te rog!!!
Ea intra din nou in baie. Demna.
EA
Da!
EL
Daca te rog eu mult..mult, mult..
EA
Degeaba!
EL
( fara sa o bage in seama)
Imi dai si bricheta! Tot de pe etajera!
EA
( calma)
Esti un cretin!
Iese. El se ridica, ia bricheta de pe etajera, isi aprinde tigara. Se uita in oglinda.
EL
“ But you are beautiful” ! Shrek, faza cu printesa. ( se scarpina) “ Are you talking to me..do you think I’m funny? Funny like what?”..Cacat, tampita dracului! ( deschide usa de la baie, striga) Sunt foarte funny, bai proasto, da’ tu nu intelegi nimic, tie ti se pare totul foarte dramatic , mai putin protezele si puntile dentare.( tranteste usa ) Nina lu’ peste..cu pescarus cu tot.
EA
( intrand pe ultima replica)
Nu ne putem desparti civilizat?
EL
Nu ne putem fute civilizat, asa, de ramas bun?!? Nu mi-am gasit deodorantul, m-am dat cu al tau si mi se tot scoala de cate ori ridic bratele. Asa ca ori ne-o tragem, ori fac un dus..ca nu mai suport!
EA
( il priveste o clipa fara sa spuna nimic dupa care incepe sa isi descheie pantalonii)
Hai!
EL
( vizibil surprins)
Poftim?
EA
Hai, sunt gata sa iti potolesc erectia de dimineata! Acum! Aici! Hai!
El isi mai ia o tigara de pe etajera, o aprinde, se aseaza pe marginea cazii. Nu o priveste.
EA
Asa m-am gandit si eu..
EL
Te distrezi?
EA
De minune! Ma amuzi teribil!
EL
Ce bine! Mi-am atins scopul. Pe tot parcursul relatiei asteia, ( relatie cu “ tz ) m-am tot gandit ce as putea face ca sa te amuz. Ma trezeam in toiul noptii si ma gandeam : oare ce as putea sa fac sa o amuz si pe ea un pic..daca raman o vreme impotent din cauza faptului ca ea vine de la cabinet, putind a anestezic si se baga in pat adormind in fiecare noapte inaintea mea, o sa zambeasca macar?!? Sau nu o buseste rasul decat atunci cand vede o masea cariata?!? Oare sta cu mine pentru ca ma iubeste, sau pentru ca sufar de paradontoza. Oare daca inregistrez zgomotul facut de freza atunci cand gaureste dintele si il pun in loc de muzica si lumanari am vreo sansa sa imi faca o muie?!?
EA
Sa stii ca eram doi care ne puneam genul asta de intrebari. Si eu m-am gandit ca poate daca tin o oglinda, cu fata la tine, in timp ce ne-o tragem o sa am parte de un act sexual care o sa dureze mai mult de cele trei minute pline de satisfactie pe care erai gata sa mi le oferi o data la doua saptamani. Oare daca in loc de pat improvizez o scena si pun doua reflectoare si in loc de “ da, iubitule!”, strig “ Da, actorul meu preferat!”, o sa ne-o punem si in alta pozitie decat cea clasica..
EL
Uite asta mi s-ar fi parut o idee buna, mai ales in ultima vreme, cand imi venea din ce in ce mai greu sa iti vad fata in timp ce ne babardeam.
EA
Cum vorbesti..
EL
Ma scuzi, in timp ce faceam dragoste. In timp ce faceam dragoste si aproape te auzeam cum numeri in gand secundele ramase.
EA
Nu ca ar fi fost prea multe!
EL
Imi faceam indatorirea conjugala , iubito, si incercam sa termin cu ea cat mai repede..cum incerc sa fac cu orice indatorire!
EA
Iti reusea de minune, crede-ma! Asta cu terminatul repede iti iese intotdeauna.
EL
Ma scuzi un pic, m-as cam pisa!
EA
Imi faci greata!
Iese. El se descheie la pantaloni, trage un fum din tigara.
EL
( imitandu-l pe Humphery Bogart)
“ Yet,kid, we will always have Paris!”
Ea intra din nou in baie.
EL
( canta melodia din Casablanca)
“ The fundamental things applies, as time goes byyyy!”
EA
Nu sunt obsedata de munca mea!..Sam!
EL
Hai ca devine interesant.. Dorothy! Aproape ca ai fost spirituala.
EA
Stii de ce stateam asa de mult peste program..pentru ca nu mai voiam sa ma intorc acasa si sa trebuiasca sa te vad si sa iti vorbesc. Pentru ca ma lua depresia numai cand ma gandeam ca o sa ma intorc si o sa te gasesc din nou pe canapeaua aia nenorocita, fumand joint dupa joint, si uitandu-te la aceleasi filme din care iti extragi replicile celebre, care sunt singurele pe care ai ocazia sa le mai interpretezi intrucat de cativa ani buni nu ai mai fost chemat sa joci nicaieri!
EL
Aici nu ai dreptate, am facut cateva reclame foarte bune!
EA
Lumea utilizatorilor de frigidere si fiare de calcat e la picioarele tale! Ca sa nu mai vorbim de consumatorii de bauturi neacidulate! Au postere cu tine, lipite deasupra patului.
EL
Eu macar nu am omorat pe nimeni! Cel putin nu in timpul serviciului!
Ea incaseaza , ii dau lacrimile.
EA
Ticalos nenorocit, n-am omorat-o eu. Era alergica la anestezic. Nu aveam de unde sa stiu. Nici un stomatolog nu face teste pentru alergie. Avea 27 ani, parea sanatoasa tun. Nici macar nu venise pentru vreo problema medicala ci pentru ca voia sa isi incrusteze un strass in molar.
EL
( sec)
Tehnic vorbind a fost “ a fashion victim. ”
EA
( il priveste cateva secunde, articuleaza rar)
Do you think you’re funny? Funny, like what? Funny like a clown?
Iese din baie mergand incet, cu umerii lasati. El priveste spre usa inchisa.
EL
( sopteste )
Touche!
Se ridica, iese din baie. Reflexiile din oglinda ale celor doi nu dispar. Se uita una spre cealalta.
EL DIN OGLINDA
Iarta-ma!
EA DIN OGLINDA
Iarta-ma tu pe mine!
EL DIN OGLINDA
Sunt un imbecil!
EA DIN OGLINDA
Nu tu! El! Tu nu ai nici o vina! Ce poti sa faci? Cum poti sa scapi de el?
EL DIN OGLINDA
Si acum ce o sa se intample? O sa plecati?
EA DIN OGLINDA
Probabil da! Cred ca de data asta o sa plecam. Nu cred ca se joaca.
EL DIN OGLINDA
Si eu? Si noi?
EA DIN OGLINDA
Daca te rog frumos, ma tii putin?
El o ia in brate, se strang unul langa celalalt.
EA DIN OGLINDA
O sa..( incepe sa planga).. o sa ne vedem in vreo vitrina sau in vreun parbriz atunci cand ei doi se vor intalni intamplator..si o sa..
Manerul clantei de la usa se misca, El din oglinda se ridica si se ascunde. Ea din oglinda se ridica, isi sterge lacrimile se duce dupa El. Intra EA. Cea din oglinda se intoarce. EA scoate din buzunar un test de sarcina ( Timax, care se activeaza la saliva) Pune betisorul pe limba. Inchide ochii, cea din oglinda ramane cu ochii deschisi.
EA
Te rog, nu! Te rog, nu! Te rog!
Deschide ochii, se uita la betisor. Il ridica spre neonul de deasupra oglinzii. Testul este pozitiv.
EA
Shhhhhit!
Se aseaza pe marginea cazii , isi pune palmele pe ochi, isi aseaza capul pe genunchi. Cea din oglinda o priveste fara expresie. El din oglinda se repede spre ea, ii saruta fata, parul, ochii..cea din oglinda ii face semn sa se retraga. El iese fericit.
EA
Nu-I adevarat! Nu e adevarat. Futu-I pizda masii de viata!
Isi ridica ochii, cea din oglinda o priveste.
EA
( celei din oglinda, cu toata ura din lume )
Ce curva proasta si de doi bani esti! Ce ti-ai ales momentul, ca intotdeauna. Era singurul lucru care iti lipsea! In rest erau toate bune si frumoase .Si o veselie fara margini de trebuia sa ii multumesti lui Dumnezeu in fiecare zi inainte sa te ridici din pat pentru parcul de distractie care era viata ta!
Arunca betisorul de peretele baii, ia o tigara de pe etajera, o aprinde. Intra El, vorbeste la telefon, nu se uita la Ea.
EL
Da sigur ca venim…..cum am putea sa lipsim de la nunta de aur..de cupru? Ma scuzi..le-am pierdut sirul. Noi?!?..noi suntem bine, tocmai luam micul dejun..da’ si ea, sigur ca mananca ( o priveste in cele din urma), nu fumeaza, nu ti-am spus ca ne-am lasat amandoi de fumat…..ne-am hotarat sa ducem o viata mai sanatoasa ( sopteste spre ea, ranjind), e mamica ta ,( din nou in telefon), ti-o dau si pe ea,putin? ( EA ii face semn ca nu vrea sa vorbeasca), pai ti-o dau ca imi smulge telefonul din mana..nu mai are rabdare, papa, si eu..pa!
Ii intinde telefonul. EA inspira adanc.
EA
Alo mama, .. nu am nici o voce..sunt un pic racita..o sa iau..o sa beau si ceai..da, are grija de mine ( il priveste), da mama..nu..mananc. Nu fumez. .pe cuvantul meu de onoare..Auzi, hai ca suna la usa, te sun eu putin mai tarziu..nu deschide el pentru ca face omleta..cu sunca..presata,mama, avem grija maxima cu colesterolul..te pup mult..pa, pa, pa!( inchide telefonul)
EL
( ranjind in continuare)
Nici nu stii unde suntem invitati..!
EA
Termina, te rog eu! Termina! Nu mi-e bine!
EL
Dorothy, sa fie despartirea noastra ce te tulbura atat? Aproape imi dau lacrimile de duiosie! What about Kansas? What about the seat-belt?
EA
What about shut the fuck up?
EL
What about valizele mele pe care vad ca intentionezi sa le iei cu tine? A..…apropos..asta era din Matrix!
EA
Poftim?
EL
Asta cu Kansas-ul, era din Matrix!
EA
“ Why, oh why, didn’t I took the blue pill?!? ”
EL
Exact ! Asta mi se pare cea mai buna replica din filmul ala. Sarmanul dobitoc, sa poti alege visul si sa iei totusi pastila rosie si realitatea…..si-a meritat soarta!
EA
Oricat mi-as dori sa dezbat aceasta problema cu tine, o sa imi calc pe inima si o sa merg sa imi fac bagajele.
Da sa iasa, se intoarce, vorbeste din cadrul usii.
EA
Ieri dimineata a venit la cabinet un cersetor, cred ca avea in jur de 60 de ani. Putea ingrozitor si era destul de beat. Avea un abces care aproape il desfigurase. Plangea. N-avea nici un ban si s-a rugat de noi sa il ajutam. Ne-a spus ca nici nu poate dormi de durere. Negulescu l-a dat afara din cabinet. Dupa care ne-a explicat ca nu ne putem permite sa irosim materialele. Si ca daca l-am fi ajutat pe asta azi, maine poate ne venea ideea sa mergem in Africa sa salvam copiii muritori de foame..sunt sigura ca pe o strada alaturata o batrana dadea de mancare la cainii vagabonzi..da’ eu am obosit sa pendulez la nesfarsit intre durere si incantare.
EL
Pana la urma, draga mea, in ciuda a tot ce se petrece, cred totusi, ca oamenii sunt in realitate buni la inima!
EA
( aproape soptind)
Vorbesti serios, chiar crezi asta?
EL
Eu nu! Da’ fetita care a spus asta cred ca o credea. O chema Anne Frank. A fost impuscata in cap cu cateva zile inainte sa implineasca 15 ani. Asta spune multe despre oameni..
EA
Nu a fost impuscata in cap. A murit de tifos exantematic la Bergen-Belsen!
EL
Stiu, da’ mi se pare ca suna mai dramatic asta cu impuscatul in cap. Plus ca mi-e aproape imposibil sa pronunt numele lagarului..
EA
( il priveste lung)

Ma ajuti sa-mi fac bagajele?
EL
Cred ca la asta o sa zic pas!..In ciuda a tot ce se petrece!

Ea iese. El ramane singur in baie. Se uita la cel din oglinda.
EL
“ Why, oh why, didn’t I took the blue pill ?!? ”
Se ridica, ia periuta de dinti, pune pasta incepe sa se spele. Intra ea.
EA
Mi-ai vazut bluza verde?
El o priveste fara sa raspunda. Scuipa in chiuveta.
EA
( asezandu-se pe marginea cazii, foarte preocupata)
Eu am inceput sa cred ca hainele noastre nu sunt numai ale noastre!
El isi da cu spuma pe fata, incepe sa se barbiereasca.
EA
Adica, tie nu ti s-a intamplat niciodata sa iti cauti o bluza in toata casa, sa nu o gasesti nicaieri si dupa cateva zile sa o vezi intr-un loc in care stii sigur ca te-ai uitat de cateva ori?
El se barbiereste in continuare.
EA
Stii ce m-am gandit eu? Ca poate eu din a treia dimensiune si eu din a patra dimensiune purtam aceleasi haine. Si nu ma refer la acelasi model ci la obiectul in sine. Adica eu vin, imi scot bluza, o pun la spalat sau in dulap si ea vine, o ia, o poarta timp de cateva zile, zile in care eu innebunesc cautand , dupa care o pune la loc!
El ii priveste reflexia din oglinda.
EA
Nu crezi ca asta e explicatia?
EL
Si care dintre voi o spala?
EA
Eu, normal! Muncesc ca negri si trebuie sa ii mai spal si asteia hainele. Ce viata!
Iese. El se uita in oglinda.
EL DIN OGLINDA
Pentru fazele astea n-ar trebui sa o lasi sa plece!
EL
Da’ nu sunt numai astea!
EL DIN OGLINDA
Da’ sunt si astea.
EL
Poate o las sa plece tocmai pentru ca fazele astea ar incepe sa devina din ce in ce mai rare daca ar ramane langa mine.
Ea intra din nou.
EA
Si tu iti dai seama ce fel de masini de spalat au ei acolo in a patra dimensiune?!?
EL
Mult mai performante!
EA
Pai aia zic!
EL
Ar trebui sa aveti o discutie foarte serioasa! Da’ pana cand?!?
EA
( il priveste zambind)
Si ce detergent..
EL
Cvadridimensional..
EA
De ce le-ai spus alor mei ca mergem la petrecere?
EL
Sunt niste oameni care au stat impreuna 40 de ani..sunt gata sa beau pentru atata sacrificiu!
EA
Auzi, da’ cum dracu’ poate purta o persoana cvadridimensionala o bluza tridimensionala?
EL
Tu chiar ai o problema, nu?!?
EA
Cam da!
EL
( brusc)
Sa te rog sa nu pleci?
Ea il priveste fara sa spuna nimic.
EL
Nu stiu ce trebuie sa fac..ajuta-ma putin..
EA
( ranjind)
Ajuta-ma putin?
EL
Da!
EA
Si cam cum ai vrea tu sa te ajut? Vrei sa discutam putin? Sa vorbim despre ce se intampla?
EL
Eventual!
EA
Da’ ce pizda masii ti se pare tie ca e aici? Centru de consiliere?
El o priveste cu gura cascata, fara sa inteleaga ce se intampla.
EA
Ce vrei sa iti spun? Ca e ok? Ca o sa fie bine? Ca ramanem prieteni? Ca n-am sa te uit niciodata?
EL
( uluit)
Bai..
EA
( incarcandu-se pe masura ce vorbeste)
Ti s-a facut frica? Ti-ai dat seama ca o sa ramai in jegul asta de unul singur si ma intrebi daca sa ma rogi sa nu plec?!?
EL DIN OGLINDA
Sigmud Freud, analise this!
EL
Bai iarta-ma, a fost o prostie!
EA
Da, a fost! Ma duc sa imi caut bluza.
Iese tragand usa dupa ea. El zambeste. Ea intra din nou.
EA
( solemn)
Nimic reanviat nu merge!
EL
Mai putin Lazar si Jesus!
Ea iese. El ramas singur in baie se aseaza direct pe podea. Fumeaza privind in gol. Arunca tigara spre vasul de toaleta, nu nimereste. Se apleaca sa o ridice, vede testul de sarcina. Il ridica, il priveste. Inspira adanc. Inchide ochii. Strange betisorul intre degete. Deschide ochii, priveste spre usa.

EL
( strigand)
Auzi!
EA ( OFF)
Da!
EL
( privindu-se in oglinda)
Fii atenta faza,( spre cel din oglinda) ca tot veni vorba de teste,( spre usa) cica unu’ se duce sa isi faca testul HIV, auzise ca una cu care si-o trasese el demult era bolnava si s-a dus sa isi faca analizele , sa se linisteasca. Isi face testul si I se spune sa vina dupa o luna pentru rezultate.
EA ( OFF)
Asaa!
EL
E, da’ in timpul lunii asteia, omul cunoaste o tipa. Se indragosteste. Puritate , frumusete si adevar.Incepe sa isi faca planuri. Uitase de test. Intr-una din zile , trecand cu masina pe langa spital zice ca daca tot e in zona sa treaca sa vada care-I treaba.
Ea intra in baie, se sprijina de canatul usii. Vede testul de sarcina in mana lui.
EA DIN OGLINDA
E, acum sa te vedem!
EA
( uitandu-se hipnotizata la betisorul pe care el il tine in mana cu care gesticuleaza)
Asaa!
EL
( ranjind)
Stiam ca iti starnesc interesul daca vorbesc depre orori medicale..
EA
( abia articuland)
Si ce s-a intamplat?
EL
Omul se duce la ghiseu si zice: sunt Mihai Dobronescu, sau cum l-o fi chemat, am facut un test acum cateva luni..si aia de la ghiseu se uita la el, se intoarce spre usa din spatele ei si striga: “ Forinaaa, a venit ala cu SIDA, mai tii minte pe unde i-ai pus analizele?
EA
Jesus! Si asta?
EL
Si asta a facut un atac cerebral. Ceea ce mi se pare de bun simt. As fi facut acelasi lucru, in locul lui.
EA
Si idioata aia de asistenta?
EL
Probabil s-a gandit ca ala oricum murea.
EA
Mda! Si ca ar fi timpul sa ii scurteze suferinta.
EL
Era o umanista!
EA
Poate ultima!
AMANDOI
( in acelasi timp)
Al Pacino!

EL
( uitandu-se in oglinda)
Spre dimineata mi se facuse foarte frica de ceva..
EA DIN OGLINDA
Da’ mie!
EA
( repede)
De la iarba.
EL
( privind-o fara expresie)
Normal, da’ nu-mi aduc aminte ce dracu’ ma speriase asa de tare. Era ceva metalic..sau legat de ceva metalic..un fel de sunet care se repeta si care ma facea sa ma gandesc la ceva metalic sfasiind carne!
EA
Nu inteleg ce vrei sa insinuezi!
EL
( o priveste fix, cu ura)
Mda, nu prea intelegi, nu?!? ( trage un fum din tigara, priveste in alta parte)Era vorba de extraterestri!
EA
( complet bulversata, privind in continuare la betisor)
Poftim?
EL
Daca iti dau asta te mai linistesti?
Ii intinde betisorul. Ea il priveste. Nu intinde mana.
EL
Ok, daca tu nu-l vrei am sa-l pastrez eu..Aveam un trip despre felul in care oameni vor disparea ca specie.
EA
Trebuie sa vorbim!
EL
Da’ ce facem?
EA DIN OGLINDA
Da’ chiar, ce facem?!?
EA
Trebuie sa vorbim despre ceva foarte grav!
EL
Disparitia speciei umane nu ti se pare un lucru grav?!? Esti asa egosita uneori..nu stiu zau!
EA
( isterizandu-se)
Vreau sa iti explic ce s-a intamplat!
EL
( foarte, foarte calm)
O sa o facem si pe asta! Nu ca mi-as dori neaparat, da’ vad ca insisti! Da’ nu acum! Acum o sa iti povestesc eu despre trip-ul meu si tu o sa stai aici cuminte si o sa ma asculti..
EA
Nu!

El o priveste. Ea ii evita privirea.
EA
De ce faci asa?
EL
Pentru ca nu stiu sa fac altfel!
EA DIN OGLINDA
Pentru ca atat meriti!
EA
Nu-mi spune ca am reusit in sfarsit sa te las fara replica!
EL
Catusi de putin, da’ tocmai am descoperit felul in care specia asta de cacat care suntem, va disparea de pe fata pamantului si simt o nevoie incontrolabila sa iti povestesc tie! Mai ales tie!
Se aseaza pe marginea cazii, tine betisorul intre degete. Ii face semn sa se aseze langa el. Ea se aseaza. Il priveste.
EL
( privind-o foarte grav)
E vorba de un fel de lichean!
EA
( siderata)
Ce?
EL
Un lichean, ca ala care creste pe copaci! O alga! Ceva intre alga si lichean! Cum dracu sa iti explic..nu se va intampla nimic din ceea ce credem noi ca o sa se intample! In ciuda tuturor stradaniilor noastre: Razboaie nucleare, poluare, bla-bla-bla, nu noi vom fi cei care vom reusi sa dam gata planeta!
EA
( in pragul unei crize de isterie)
Da’ cine, draga ?
EL
O sa cada o piatra! Un asteroid mic, complet lipsit de importanta.
EA
Asa cum meritam!
EL
Bine ca suntem amandoi de acord cu asta! Dinozaurii au fost ultimele fiinte care meritau un asteroid mare. O moarte grandioasa! Noi vom avea parte de unul mititel!
EA
Si?
EL
E, pe asteroidul asta mititel o sa fie un spor! Si sporul asta, in secunda in care va atinge Pamantul se va inmulti ca la balamuc.
EA
Ce culoare?
EL
Poftim?
EA
Ce culoare are licheanul?
EL
Ca toti lichenii..gri!
EA
Lichenii sunt mai galbui..parca!
EL
( exasperat)
Eu ii povestesc Sfarsitul Lumii si ea are probleme cu cromatica licheanului! Poate incepi de pe acum sa te gandesti cu ce te imbraci la Apocalipsa!
EA
Hai zi!
EL
Asta o sa se intinda..mic, vascos si foarte tenace. Si dintr-o data.. Tii minte “ Povestea fara sfarsit?”
EA
Nu!
EL
Era un taram care se chema Fantasia, taram care se marea pe masura ce pe Pamant oamenii isi imaginau lucruri si isi spuneau povesti! In momentul in care oamenii inceteaza sa isi foloseasca imaginatia ,inceteaza sa inventeze povesti noi si incep sa le uite pe cele stiute, Fantasia este cuprinsa de o boala cumplita! Nimicul!
EA
Adica?!?
EL
Adica teritorii intregi din Fantasia dispareau peste noapte. Cu o repeziciune dementa!
EA
Si ce ramanea in locul lor?
EL
Nimicul! Vidul!
EA
Asa, ( il priveste) lasa dracului betisorul ala din mana ca nu ma pot concentra! Zi mai departe.
EL
Asta se va intampla si cu Pamantul. Licheanul asta..
EA
Gri!
EL
Gri, se va inmulti cu o viteza uluitoare! In cateva zile continente intregi vor fi acoperite de el.
EA
Si oamenii?
EL
Si oameni, care vor fi incercat deja sa lupte in toate felurile, dandu-I foc, bombardandu-l, otravindu-l, o sa isi dea seama ca e degeaba!
EA
Si ce o sa facem?
EL
O sa ne predam, iubito! O sa iesim in fata caselor noastre si o sa ne uitam cum se apropie nimicul acela care nu poate fi oprit! O sa ne tinem in brate copiii, pe care o sa ii avem, sau nu o sa ii avem ( o priveste) Ca nu depinde de noi!
EL DIN OGLINDA
Ba depinde de noi!
EL
( privind spre cel din oglinda)
Si o sa ne predam asteptand sa fim inghititi!
EA
( incepand sa planga)
Ba nu!
EL
( privind-o foarte bland)
Ba da!
EA
Da’ aia din Fantasia cum au scapat?
EL
Da’ cine zice ca au scapat,au murit toti! Pula Fantasia, pula imaginatie! Tu nu vezi ce programe sunt la televizor?!?
EA
( rade printre lacrimi)
Cretinule!
EL
( aprinzandu-si o tigara)
Testul..
EA
Nu vreau sa vorbim despre test!
EL
Da’ eu vreau!
EA
Nu vrei, crede-ma!
EL
La faza asta de regula sunt implicati doi oameni.
EA
( rece)
Pai sunt implicati doi oameni, unul sunt eu iar celalalt nu esti tu!
EA DIN OGLINDA
( spre El din oglinda)
Iarta-ma!
Cel din oglinda o priveste pe cea din oglinda, ea da sa spuna ceva el o loveste peste fata.
EL
Ar trebui macar sa incerci sa ma minti!
EA
La ce bun? Oricum plec.
EL
Pai da, da’ totusi, aparente, pula mea..
EA
Da’ ma, bine! Armando, plec ducand in mine fructul iubirii noastre, plec nu pentru ca vreau, ci pentru ca trebuie, dar inima mea nu va apartine niciodata altui barbat..
EL
( rece)
Da’ pizda?
EA
E, aici ar fi cate ceva de comentat!
Izbucnesc amandoi in ras.
EA
E prima data dupa multa vreme cand imi e bine cu tine.
EL
E prima data dupa multa vreme cand imi e bine.
EA
Sa nu ne lasam imblanziti,P ovesteste-mi!
EL
Ce?
EA
Lucrul ala rau pe care tot incerci tu sa nu mi-l povestesti!
El se ridica, isi aprinde o tigara, se aseaza la loc.
EL
Stii cum eram cand am intalnit-o?
EA
( crispandu-se)
Drogat?
EL
Pe langa asta! Eram ca ultimul dinozaur. Cel care supravietuise asteroidului. Cel care ratase finalul grandios. Ultimul. Cel mai norocos!
EA
Ma indoiesc foarte tare ca ultimul dinozaur se simtea norocos! Era ultimul! Cel mai singur!
EL
E, ala eram eu! Si dinozaurul ala singur, care supravietuise pentru ca traia pe fundul unui lac foarte adanc!
EA
Si nu iesea niciodata?
EL
Cum dracu’ sa iasa? Cu toti oamenii aia care, intre timp impanzisera planeta? Abia reusise sa se adapteze, dupa cateva sute de ani sa respire numai sub apa.
EA
Da’ cat de batran era?
EL
Nu stiu! Da’ se simtea cel mai batran! Nu ma mai intrerupe!
EA
Gata!
EL
Dinozaurul asta, dupa cateva milioane de ani, in care s-a combinat cu diversi pesti, da’ n-a mers relatia, cum statea el intr-o zi si se uita sa vada ce se mai intampla pe sus, ca crezi ca vede?
EA
Ce?
EL
Alt dinozaur!
EA
Si?
EL
Si se caca pe el de fericire si de frica! Si se apropie de suprafata, ca sa-l vada pe dinozaurul asta , care zbura!
EA
Era alta rasa!?!
EL
Nu, da’ invatasera sa se ascunda diferit! Erau la fel, ultimii doi monstri din specia aceea!
EA
Ce frumos!
EL
Stiu! Si se uita la asta cum dadea rotocoale deasupra lacului si da’ sa iasa la suprafata! Da’ intre timp , pana sa iasa, ca ti-am spus lacul ala era ingrozitor de adanc, incepe sa se gandeasca! Daca am uitat cum se respira la suprafata si ma sufoc? Daca ala, care poate sa zboare nu o sa aiba rabdare pana invat si eu? Daca o sa plece si o sa ma lase singur, la suprafata, unde eu nu cunosc pe nimeni? Aici, jos, de bine de rau mi-am facut prieteni, pestele asta cu care dorm noapte de noapte ma intelege si ma lasa in pace si la inceput chiar am fost indragostit de el..
EA
( bland)
Ai fost, nu?
EL
Da! Sau daca pur si simplu am eu chef sa fiu singurul monstru din specia mea! Unic! Suferind! Ca-I placea rau de tot gerunziul, dinozaurului astuia!
EA
Ce prost!
EL
Da!
EA
Si ce s-a intamplat?
EL
A mai urcat cativa metri, l-a mai privit o data pe ala care tot zbura! Si dupa aia s-a intors inapoi pe fundul lacului! Unde, bineanteles ca, nu a mai fost niciodata linistit. Pentru ca acum stia! Stia ca mai e cineva ca el!
EA
Si celalalt dinozaur!
EL
A mai dat cateva rotocoale deasupra lacului, dupa care s-a intors pe muntele lui!
EA
( isi aseaza palma peste palma lui)
Cum era ..
Isi scoate ochelarii si-I sterge cu maneca tricoului, dupa care o priveste fix.
EL
She was desarming!
EA
Si de ce n-ai plecat?
EL
Pentru ca oamenii, draga mea, in ciuda a tot ce se petrece, sunt in realitate buni la inima!
EA
Da, da,da!
EL
Se gandesc la celalalt! Cel care a fost langa ei ..
EA
Sau nu!
EL
Sau nu! Se gandesc ca nu-I pot face asta! Ca nu merita! Se mint ca il mai iubesc inca! Li se face mila. Li se dezvolta brusc o constiinta.
EA
Culmea e..
EL
Culmea e ca si celalalt se gandeste la fel! Ca si celalalt iubeste pe altcineva si sta cu asta pentru ca e un om bun si pentru ca ii este mila! Si cineva-ul ala pe care il iubeste si care il iubeste si el la randul lui, are si el pe cineva acasa! Si este si el un om bun! Si I se face si lui mila. Si tot asa..Toti.
EA
( fascinata)
Toti!
EL
E o planeta de oameni buni! Iti spun eu, ala n-a murit degeaba pe cruce! Numai ca noi am interpretat multe lucruri gresit. Cum ar fi povestea asta cu dragostea.Asta, pana l-au batut in cuie, nu a incetat sa repete: Bai, Iubiti-va! Credeti, bai! Dumnezeu e iubire! Sa nu ai alti Dumnezei decat Domnul Dumnezeul tau! E prima porunca! Sa nu crezi in alti Dumnezei! Numai in Dumnezeul tau, care e iubirea!!!
EA
Adica Dumnezeu, fiind iubirea trebuie sa crezi doar in iubire si in nimic altceva?!?
EL
El a venit pe Pamant sa ne invete asta. Sa ne invete ca e de ajuns sa crezi ca sa fii salvat!
EA
Sa crezi!
EL
Sa crezi in iubire pentru ca Dumnezeu e iubire! Atat. Si sa nu crezi in nimic altceva.
EA
( socata)
Ce simplu era! Nu m-am gandit niciodata in felul asta!
EL
Ai auzit toate astea de zeci de ori. Da’ noi avem tendinta de a complica si de a pierde sensul celor mai elementare lucruri. Si complicandu-le ni se face frica!
Nu trebuie decat sa aplicam principiile fudamentale. Daca am crede si am intelege toti in acelasi timp asta..

EA
Daca ne-am trezi cu totii intr-o dimineata, am trage aer in piept si am spune: “ Azi plec, azi e ultima zi, de azi urmeaza sa traiesc cu dinozaurul de pe varful muntelui, cel asemeni mie”!
EL
Am fi salvati! Gandeste-te, mii de relatii cazand si tragand dupa ele alte relatii, ca piesele de domino! In cateva ore lumea ar fi un fel de Arca a lui Noe! Fiecare cu perechea lui..plutind in deriva....da’ impreuna!
EA
Pestii cu pestii, molustele cu molustele..
EL
Dinozaurii cu dinozaurii..
Ea se ridica, isi aprinde o tigara, se aseaza din nou pe marginea cazii.
EA
Ce s-a intamplat cu fata aceea?
EL
( ii ia tigara din mana, trage un fum, i-o da inapoi)
A..a vrut sa te cunoasca!
EA
Vorbesti serios? De ce? Voia sa vada cum arata femeia pentru care o sacrifici pe ea?
EL
Probabil!
EA
Si?
EL
Si cum nu avea unde sa te intalneasca in alta parte , a venit la cabinet!
EL DIN OGLINDA
Nu fa asta!
EA
( incepand sa realizeze)
Tu vorbesti serios? Si am vazut-o? Mi-a spus ceva?
EL
Da!
EL DIN OGLINDA
Opreste-te acum!
EA
( soptind)
Ce?
EL DIN OGLINDA
( urla)
TACI!
EL
Ti-a spus ca vrea sa isi incrusteze un strass in molar!
Ea scapa tigara din mana. Isi acopera gura cu palma. Il priveste.
EL
( privind in gol)
Probabil nu a stiut ce altceva sa iti ceara! Avea dinti perfecti! O fi fost singurul lucru care i-a trecut prin minte!
EA
Eu am omorat-o?!?
EA DIN OGLINDA
Da, tu ai omorat-o!
EL
N-ai omorat-o tu! Era alergica la anestezic.. Nu aveai de unde sa stii. Nici un stomatolog nu face teste pentru alergie. Avea 27 de ani, parea sanatoasa tun. Nici macar nu venise pentru vreo problema medicala , voia sa isi incrusteze un strass in molar.
EA
Eu..n-am vrut..eu..( il priveste fara sa clipeasca) Si tu..ai stiut.. tot timpul asta?
El priveste in gol. Nu raspunde.
EA
(striga )
In tot timpul asta tu ai stiut?
EL
O persoana neavizata ar putea crede ca avem probleme de comunicare.
EA
E prima data cand imi dau seama de cat de bolnav esti de fapt!
EA DIN OGLINDA
Doamne Dumnezeule, tu ai omorat-o!
Ea se ridica. Incearca sa isi aprinda o tigara. Ii tremura mainile. El ii ia tigara din mana , o aprinde, i-o da.
EA
Cum, bai? CUM?
EL
Fii atenta..poveste reala..
EA
( plange)
Nu mai vreau nici o poveste! Vreau sa stiu cum ai continuat sa traiesti langa mine!
EL
Asta incerc sa iti spun, asculta: o tipa se duce la o gradina zoologica, era prin martie, gradina zoologica pustie . Tot plimbandu-se ea pe acolo ajunge la cusca in care erau ursii, abia iesiti din hibernare. Slabi. Flamanzi. Scoate ceva de mancare din poseta ,incepe sa ii hraneasca. Ursii foarte prietenosi..
EA
Te rog opreste-te! Nu vreau sa aud!
EL
Ba da, ba da, te rog asculta asta! Se apropie din ce in ce mai mult de cusca si unul dintre ei o apuca de mana. I-o sfasie. Ceilalti, simtind miros de sange se reped si ei. Un ingrijitor reusesete sa o salveze in cele din urma. Cheama salvarea. Tipa era scalpata , nu mai avea mana dreapta. Cei de la salvare, cautand un act de identificare, dau peste un certificat in care scria ca tipa este bolnava de sida.
EA
O Doamne!
EL
Si conducerea gradinii zoologice se confrunta cu o situatie fara precedent : impusca ursii sau nu ii impusca? Nici un medic veterinar nu e in stare le raspunda clar daca ursii sunt infestati sau nu. Si acum urmeaza partea cea mai tare a povestii: Reporterii, incercand sa afle ce s-a intamplat exact, descopera ca tipa sfasiata de ursi, era iubita celui care facuse atac cerebral in momentul in care aflase ca e seropozitiv!
EA
Nu!
EL
Ba da! Intamplarea nu suporta jumatati. Doar cercuri. Cum gaseste o jumatate, cum o inchide! Astfel toate lucrurile devin cercuri. Asa ca am continuat sa traiesc langa tine.
EA
Avea o rochie alba cu flori mari, rosii!
EL
Poftim?!?
EA
Cand a venit la cabinet avea o rochie alba cu flori rosii!
EL
Taci!
EA
Am intrebat-o daca vrea ceva de baut, era foarte cald afara! Voia ceai verde! Imi aduc aminte ca mi s-a parut o cerere foarte nepotrivita!
EL
Nu te ascult!
EA
( dintr-o rasuflare)
Ba asculta ca acum urmeaza partea cea mai buna: sunt indragostita de altcineva! Te insel ! De foarte multa vreme! In ziua in care ea a venit la cabinet eu vorbeam cu el la telefon. Am lasat-o sa astepte vreo jumatate de ora, pana am clarificat ce aveam de clarificat!
EL
( soptind)
And the truth shall set you free!
EA
Tocmai ma hotarasem sa te parasesc pentru el! Dupa ce s-a intamplat ce s-a intamplat mi s-a facut frica! M-am razgandit! Da’ azi, acum, dupa ce mi-ai spus povestea asta mi s-a facut frica din nou! Mi s-a facut groaza ca as putea sa mor langa tine!
EL
Si mie mi s-a facut frica atunci cand am auzit-o! Da’ era prea tarziu! Ma intorsesem deja pe fundul lacului! Cercul era inchis!( se intoarce spre ea) Ceai verde, zici?
Ea inchide ochii.
EL
Ceai verde in mijlocul verii..unde s-a mai pomenit asa ceva!?!
EA
Ihim!
EL
Dorothy!
Ea priveste in podea, nu raspunde.
EL
Dorothy..say bye-bye to Kansas! Nu te razgandi acum! Da-ti o sansa! Una reala!
EA DIN OGLINDA
Nu ma alunga!
EA
Mi-e frica!
EL
Stiu!
EA
Intotdeauna mi-am dorit sa fiu in alta parte..nu conta unde si cu cine eram , imi doream sa fiu mereu in alta parte. De cele mai multe ori visam un vas de pescuit homari, undeva in Puerto Rico! Si atunci cand l-am intalnit am stiut ca el este vasul meu dintr-un port de care doar am auzit!
EL
Sunt homari in Puerto Rico?
EA
Habar n-am!
EL
De fapt nici nu conteaza!
EA
Vezi! Si acum imi e frica de faptul ca as putea ajunge in sfarsit acolo si odata ajunsa mi-as putea dori sa fiu in alta parte! De frica sau de lene sau dintr-o dorinta inexplicabila de pensionare prematura ma surprind dorindu-mi sa raman aici, cu tine.
EL
Inteleg exact despre ce vorbesti! Da’ uita-te putin in jur..la peretii astia..la oglinda asta! La noi care ne petrecem jumatate din viata intr-o camera de cativa metri si purtam conversatii majore in timp ce vecinul de deasupra trage apa! Nu ramane acolo daca nu vrei..da’ du-te macar sa vezi daca sunt homari!
EA
Imi spui tu care te-ai dus sa vezi!!!
EL
Iti spun eu, tocmai pentru ca nu m-am dus sa vad!
EA
Incerci cumva sa ma salvezi?
EL DIN OGLINDA
Da!
EL
Nu fi tampita!
EA
Sa ma salvezi pe mine ? GOOD LUCK IF YOU TRY TO SAVE THAT WOMAN! Stii cine spunea asta?
EL
( soptind resemnat)
Eu sunt tampit!
EA
Darla, in Fight Club, si ea se indoia foarte tare ca cineva o mai poate salva!
EL
Si ca sa-I treaca indoiala s-a futut cu Brad Pitt! Din pacate pentru tine se pare ca si Angelina are oarecari dubii, zilele astea..
EA
( fara sa il bage in seama)
Si stii ceva, bai ultimul dinozaur! Nu cred o vorba din ce imi spui! Nu cred ca ai fi ramas cu fata aia daca n-ar fi murit, nu cred ca ai fi ramas cu ea daca n-as fi existat eu! Nu cred ca te-ai fi gandit la ea atat de mult daca eu n-as fi gresit doza de anestezic. Eu si ea n-am facut decat sa iti dam un pretext real pentru drama ta zilnica si tu nici nu stii sa folosesti asta!
El se ridica, vrea sa iasa din baie.
EA
Peste catava vreme si ea ar fi devenit una din celelalte. Una dintre noi, cele banale, comune, in serie!
EL
Ce greu trebuie sa iti fie tie noaptea..ce singura trebuie ca te simti!
EA
Nu mai fa pe desteptul!
EL DIN OGLINDA
Chiar, nu mai fa pe desteptul, are dreptate!
EL
Ce complet lipsita de speranta esti..am stiut mereu ..da’ nu mi-am imaginat niciodata ca e asa de rau si mult si trist la tine acolo..
EL DIN OGLINDA
Spre deosebire de tine care esti numai lumina pe dinauntru..
El iese, ea ramane asezata pe marginea cazii. Se uita in oglinda.
EA DIN OGLINDA
Te rog sa nu spui ceva memorabil, n-as putea suporta!
EA
( ranjind)
Wellcome to Fight Club! If this is your first night , you have to fight!
EA DIN OGLINDA
Sa nu incepi!
EA
I say let me never be complete, I say may I never be content. You have to realise that some day you will die! Untill you know that you are ussles.
EA DIN OGLINDA
Nu o sa iti ajute la nimic.
EA
Domnisoara Jimmny-fuckin’-Cricket, mai tineti dracu’ gura. You are not a beautiful and unique snowflake.
EA DIN OGLINDA
Ai un accent mizerabil.. esti penibila!
EA
Detectez o urma de disperare in vocea ta?!? Esti distrusa ca sunt pe cale sa iti fut directia? Sa iti ratez vocatia de gospodina? Sa te lipsesc de miracolul maternitatii? I want you to hit me as hard as you can!
EA DIN OGLINDA
Bai..singurul lucru pe care il futi acum e viata ta! Nu suntem intr-un film. Asta e viata reala!
EA
Viata reala zici !?! In caz ca nu te prinzi eu vorbesc cu o oglinda ..care imi si raspunde!
EA DIN OGLINDA
Da’ n-a zis nimeni ca n-ai luat-o razna!
EA
Am luat-o razna?
EA DIN OGLINDA
Da!
EA
Ce bine! Asta inseamna ca sunt libera! Si ca tu ai ramas inchisa acolo! Si ca ma uit la tine ca si cum as face o vizita la gradina zoologica.
EA DIN OGLINDA
Da?!? Cu ce animal seman?
EA
Cu o cusca!
El intra in baie , se opreste in cadrul usii, are in mana un telefon mobil care suna, i-l intinde. Ea se uita la display dupa care il priveste pe el. Zambeste. Raspunde.
EA
Alo ..bine..in baie..o introspectie..o introspectie, draga!..nu..e aici..nu, putem vorbi! I-am spus tot..cum a reactionat?
Se intoarce spre el.
EA
Cum ai reactionat?
EL
( foarte serios)
Nu o sa-mi revin niciodata!
EA
( la telefon)
Foarte nasol, nu o sa isi revina niciodata..eu? Eu o sa imi revin..
El se aseaza langa ea. Ea ii face semn ca vrea o tigara. El ii aprinde o tigara, i-o da.
EA
( spre el, intinzandu-I telefonul)
Vrea sa vorbeasca cu tine.
El ia telefonul.
EL
Alo! ( face ochii mari, o priveste, ea da din cap zambind,el o priveste lung, zambeste la randul lui) Fredo, I didn’t know it was you…..ce?..nu, pe bune ca e o surpriza..stiam ca ma inseala..habar n-aveam ca ma inseala cu tine…..cum? Sigur ca ramanem prieteni!..da ma, ce naiba..hai, sa va mearga bine!
Ii intinde telefonul. Ea il ia. Il inchide. El deschide gura sa spuna ceva .
EA
Stiu ce vrei sa spui..ca daca e el acela, nu exista homari in Puerto Rico.
EL
Bai..
EL DIN OGLINDA
Se fute cu prietenul tau!
EA
Ca ma insel, ca e doar suprafata si poleiala..
EL DIN OGLINDA
Prietenul tau ii da muie.
El o priveste fara sa spuna nimic.
EL DIN OGLINDA
Femeia ta si-o trage cu prietenul tau. Si ala i-o trage asa de bine incat ..

EL
De fapt am vrut sa te intreb cum dracu’.. El cu tine! El avea..
EA
Da, el avea pe cineva. Asa cum aveam si eu pe cineva.
EL
Da’ n-a contat!
EL DIN OGLINDA
De ce ar fi contat? Cine te crezi?
EA
O, ba da! Si cum a mai contat! Ti-as putea cartografia iadul cu ochii inchisi.
El ii face semn sa continue.
EA
Poarta iadului este o zi de aprilie..sa o numim 6.
EL
Ca sa nu pierdem reperele..
EA
Da! E foarte usor de ajuns acolo. Stai tu cu barbatul tau pe canapea si vine un coleg sa-I aduca costumul de la teatru. Si dintr-o data in mijlocul sufrageriei voastre se deschide o usa pe care stii ca ai sa intri..da’ nu vrei. Te agati de barbatul tau, il strigi pe nume fara motiv, doar ca sa te asiguri ca el o sa aiba grija sa nu aluneci acolo si el zice:..
EL DIN OGLINDA
( cu voce sparta)
Aseaza-te si tu pe undeva ca noi tocmai ne uitam la un film..
EA
Si tu nu mai intelegi nimic..cum de nu vede usa asta mare care s-a deschis..
EL
Si stam acolo toti trei..simtind mirosul de pucioasa..da’ ne prefacem ca nu se intampla nimic si ne uitam la film..trei oameni care tac si stiu ca viata lor e pe cale sa se duca dracului si sunt ingroziti. Da’ pe undeva pe dinauntrul lor incep sa realizeze cu uimire ca dupa toate cate au fost ei pot inca simti ceva. Si de acolo incepe nebunia..
EA
Dupa film el incepe sa povesteasca ..Dragostea incepe cu lucruri care sunt marunte da’ par spectaculoase..o poveste despre un timpan spart..pare asa de putin..
EL
Pai da, bai, pentru ca uneori lucrurile simple, adica alea care conteaza par atat de la indemana incat sunt considerate ieftine..cat conteaza de fapt o cana de ceai verde sau o poveste despre un timpan spart..
EL DIN OGLINDA
Sau o femeie necunoscuta, care vine la tine imbracata intr-o rochie alba cu flori rosii, aratand ca un inger si care te intreaba daca nu vrei sa mergi in baie sa v-o trageti ca se simte cam singura..
EL

Cat conteaza in in economia asta a lumii?!? Stii care e faza cu dragostea..dragoste este atunci cand faci lucruri pe care nu le recunosti ca fiind ale tale..marunte, da’ straine de tine, blazatul.
Femeia din oglinda incepe sa planga.
EA
Holul iadului este o poveste despre un timpan spart..
EL
Sau despre o cana cu ceai verde..
EL DIN OGLINDA
Bauta intr-un bar de cartier cu o femeie pe care nu stii cum o cheama, la cateva minute dupa ce ti-a supt pula!
EA
Un baietel de opt ani care sare in piscina, aterizeaza gresit si se duce la fund cu urechea sangeranda..
EL
Si se sperie si se agata de slipul unei fetite si iese la suprafata plin de sange si cu slipul fetei in mana.
EA
Si supraveghetoarea bazinului ii trage una in cap cu batul pentru ca nu tolereaza asemenea obscenitati, da?!?..Si baietelul ala creste si se face actor si isi lasa parul lung ca tre’ sa joace intr-o piesa..da’ are timpanul spart si nu se poate spala singur pe par pentru ca ii intra apa in urechea bolnava.
EL
Si vine sa aduca un costum si povesteste toate astea..
EA
Prima camera a iadului este un gand..de care nu mai poti scapa..
EL
( zambind)
Ce gust nasol are ceaiul asta verde..sau..
EL DIN OGLINDA
Dumnezeule, femeia asta s-a futut cu mine intr-o baie jegoasa la doua minute dupa ce ne-am cunoscut si eu o iubesc.
EA
Cum ar fi ..cum ar fi sa-I spal parul..
EL
Si te invarti zile intregi in camera asta pana sa gasesti intrarea in cealalta camera..
EA
A doua camera a iadului este o dupa-amiaza de sambata cand barbatul acela gaseste un pretext oarecare sa vina si tu incerci sa scapi si aproape reusesti da’ el, chiar la iesire se intoarce si te priveste si tu te trezesti spunand cu voce tare: “ Imi dai voie sa iti spal parul..” Si ramaneti amandoi in cadrul usii uitandu-va prostiti unul la celalalt..stiind ca e rau si e gresit ..
EL
Da’ neavand ce face..
Barbatul din oglinda se aseaza pe pardoseala, isi ascunde capul in palme.
EA
Urmatoarea camera e o sala de baie in care o femeie si un barbat se intalnesc pe ascuns o data pe saptamana ; nu-si vorbesc aproape deloc si incearca sa se atinga cat mai putin..ea il spala, el isi tine mana pe urechea bolnava dupa care ea ii intinde prosopul, el ii multumeste si ea pleaca.
EA DIN OGLINDA
( privind spre barbatul din oglinda care zace ghemuit pe gresie)
Si il iubeste, il iubeste.
EL
A treia camera din iadul meu este un bar in care ea sta asezata la una dintre mese , fumand si eu stau catarat pe un scaun si imi dau seama ca nu-mi pot lua ochii de la ea..orice as face..pur si simplu nu mai pot privi in alta parte..
Femeia din oglinda se aseaza pe jos langa barbatul din oglinda, il ia in brate, incepe sa il legene.
EA
A patra camera..
EL
A patra camera a Iadului se poate confunda foarte usor cu living-ul din Rai..
EA
Acolo sunt cuvintele..si gustul si mirosul..
EL
Un umeras pe care sta agatata o rochie alba cu flori rosii..
EA
Tatuajul de pe bratul drept pe care il tot mangai in nestire..un dvd cu “ Closer”..o canapea mica pe care, intr-un fel absolut miraculos incapeti amandoi..in camera aceea crezi..
EL
In camera aceea iti vine cel mai usor sa crezi..
EA
Da’ urmeaza sala cazanelor..in care tu crezi ca te-ai hotarat sa ramai cu el ..
EL
Si el crede ca s-a hotarat sa ramana cu tine, da’..
EA
Da’ e sambata seara si el are spectacol si e ziua iubitei lui..
EL
Oficiale!
EA
Si ti se face frica. Te imbraci ,te duci la teatru , iti cumperi un bilet si te plimbi pe strazi pentru ca iti e frica de ce ar putea spune daca ar sti ca esti acolo..si stii ce se intampla?!? Cu cateva minute inainte de inceperea spectacolului vine un cutremur de cinci grade..
EA DIN OGLINDA
Erau doar trei si jumatate..
EA
Si el se sperie si te suna si tu ii spui ca esti in fata teatrului si lui ii piere vocea..
EL
Normal, eu am paralizat cand a venit ea sa ma vada prima data..
EA
Intri in sala , se sting luminile , el intra pe scena si tu te sufoci in fotoliu pentru ca ii stii forma si gustul si mirosul si-l simti al tau da’ te gandesti..
EL
Nu se poate sa fiu asa norocos..n-are cum sa ma iubeasca tocmai pe mine..
EA
Pe mine mica , slaba ,complicata ..bolnava de toate spaimele lumii..si dintr-o data iti dai seama ca joaca gros, mult..ca vine prea aproape de rampa..si astia din sala rad, da’ tu..
EL
Care ai vazut ceva piese de teatru la viata ta..
EA
Iti dai seama ca si lui ii este frica. Si el e disperat..si urla in gand la astia din sala: “ Hai radeti, in pula mea! Radeti ca e ea aici si vreau sa va auda razand! Radeti ca sa vada ca va pot face sa radeti!”..
EL
Radeti , ‘tu-va-n gura, ca o iubesc de nu mai stiu de mine si vreau sa fie mandra..radeti ca vreau sa ma iubeasca..radeti ca o sa plece..
EA
Si te ridici si iesi..fumezi in fata teatrului si-ti dai seama ca nu mai exista drum de itoarcere..da’ cand sa intri inapoi in sala ca sa ii spui asta vezi intrand in foaier o femeie.
EL
( ii pune o mana pe dupa umeri)
Nu!
EA
( incepe sa planga)
Ba da! O femeie foarte inalta , cu un trandafir rosu in mana. Si o vezi ca s-a fardat jumatate de zi. Si o vezi ca a plans. Si stii ca e cealalta..fara sa iti spuna nimeni..si stii ca e ziua ei ..si stii ca e speriata de moarte ca s-ar putea sa o alunge..incremenesti.. te uiti la costumul ala hidos cu care e imbracata..si iti vine sa te ghemuiesti pe jos si sa mori..ca ti-ai inchipuit-o altfel..mai putin greoaie..mai putin deznadajduita..
EL
Si tu, care esti om bun..
EA
Nu mai intri in sala..o lasi pe ea sa intre..si apare prietena ei, care sta de vorba cu plasatoarele si le povesteste cat de ticalos e el si cum a parasit-o si le spune ca e ziua ei azi, ca implineste 28 de ani si a venit sa-l mai roage o data sa se intoarca..
EL
Ai plecat, nu?
Ea clatina din cap in semn de aprobare.
EL
Si el n-a mai sunat in noaptea aceea..nu?!?
EA
Si nici a doua zi..
EL
Da’ dupa cateva zile..
EA
Cand tocmai ma pregateam sa incrustez un strass in molarul unei fete imbracata intr-o rochie alba cu flori rosii..
EL
A sunat!
Ea clatina din nou din cap in semn de aprobare.
EL
Si ti-a spus ca s-a hotarat..
EA
Si mie imi venea sa urlu de bucurie, da’ era fata aia acolo care ma privea si eu n-am stiut ce sa fac si am intrebat-o daca vrea ceva de baut si ea a spus ca vrea..
AMANDOI
Ceai verde..
EL
Life is beautiful..


Tac amandoi o vreme dupa care el isi aprinde o tigara, trage doua fumuri, i-o intinde. Ei ii suna telefonul. Il opreste. El ii smulge telefonul din mana, apasa pe taste, citeste de pe display.
EL
( citind cu voce tare)
“ Sunt cumplit de obosit si vreau sa dorm. Sa te visez asa cum vreau eu, fara umbre” ( ridica ochii spre Ea) Fara umbre?!? Aaa! Eu sunt umbra! ( citeste din nou) Sunt obosit! Obosit! Obosit! Pe bune!” ( el o priveste nedumerit) Da’ ce ma, nu l-ai crezut ca e obosit?
Ea izbucneste in ras.
EL
( pluseaza pentru ca ii face placere sa o vada razand)
V-ati incontrat pe tema asta? ( devine serios, citeste) “Vreau sa cred” ..” ma simt”..aaa: “ Vreau sa cred dar ma simt jucaria sortii” ( priveste in gol) Stiu frate! ( o priveste zambind) Bine, el mereu a avut-o pe asta cu jucaria sortii! ( citeste) “ Un pat! Regatul meu pentru un pat!” ( el aproba din cap, citeste din nou) “ Saptamana asta m-a sleit si inca nu e gata. Vreau sa inchid ochii in Ghimpati..”
El izbucneste in ras, incepe si ea sa rada.
EA
( cu tandrete)
Are filmari de noapte la Ghimpati!
EL
( citeste)
“ Si sa-I deschid in mare ( pufneste din nou in ras, citeste razand) Plini de alge!” De alge ,frate! ”..si de tine!”
Clatina din cap, o priveste.
EL
Cum sa nu te simti obosit?!? Pai asta viseaza ca are alge pe ochi!
O ia de barbie, o priveste in ochi.
EL
( foarte serios)
Crede-l! ( se uita la display-ul telefonului) Hai ca nu mai e mult! “ Aceea fara de tine!” ( o priveste din nou foarte serios) Adica tu faraaa..ai inteles?!?
EA
( razand)
Credeam ca ai atins un nivel!
EL
Am atins nivelul pulii!
Raman amandoi privind in gol o vreme. El ii intinde telefonul.
EL
Scrie-I si tu ceva! Il lasi asa?!? Eu sunt mother-fucker-ul, nu el! ( se priveste in oglinda, il imita pe Edward Norton): “ I am a Zen-Master!” ( o priveste) I-as putea da lectii de neimplicare lui Dalai Lama!
EA
A, da?!?
EL
( fara sa se adreseze cuiva anume)
E dezorientat! Nu stie de unde sa te apuce! Se gandeste ca e prietenul meu. L-au apucat remuscarile. ( spre ea) Oamenii sunt buni! Apuca sa se lase fascinati si apoi se sperie, incep sa se gandeasca: “ De ce eu? De ce mie? Sunt jucaria sortii!!!”
EA
( foarte atenta)
Pai si eu ce ar trebui sa fac in cazul asta?
EL
Sa-l scoti pe om din dilema! Te joci cu el sau nu! Bai, tre’ sa ii spui asa.. ( se concentreaza) Sa ii scrii un mesaj ( priveste podeaua foarte ingandurat) ..nu , nu mesaj, sa ii spui asa:” Aseara, dupa ce m-am certat cu tine, m-am dus intr-un club! Eram varza! M-am asezat la bar si dupa trei shot-uri de tequilla, beam tequilla pentru ca tu bei doar tequilla si imi era dor de tine si ma gandeam ca imi esti mai aproape asa, am inceput sa focalizez. Si sa aud. Era o melodie super-enervanta, house sau trans..habar n-am. Super-monotona. Aceleasi acorduri. Mi-am zis: “ Muzica monotona pentru vieti monotone!”. Ma gandeam la tine. La ce ar trebui sa iti spun ca sa te fac sa intelegi. Bai, si atunci, in fix secunda aia, in mijlocul melodiei se aude o voce:” YOU KNOW WHY YOU ARE HERE! YOU ARE HERE BECAUSE YOU KNOW SOMETHING! YOU’ RE HERE BECAUSE YOU FUCKED UP YOUR ENTIRE LIFE FOR THE SPLENDOR IN YOUR MIND! YOU KNOW WHAT I’M TALKING ABOUT!”
Ea, care l-a privit fascinata, clatina din cap in semn de aprobare. El o priveste zambind.
EL
Nu tu! Asta era tot vocea aia!
Ea il priveste. Intelege dintr-o data totul.
EA
( foarte bland)
For the splendor in your minde..Zbang!
El o priveste cu drag mare dupa care, dandu-si seama ca ar putea deveni prea seriosi spune repede:
EL
Sau ai putea sa-I spui:” Du-te bai baiatule si fute-te si tu cu una de 14 ani, dupa aia cu una de 16 ani, dupa cu una de 19 ani si cand o sa iti recapeti increderea in tine destul de mult incat sa nu-ti fie frica de categoria mea de varsta, da-mi un semn!..sau da-mi un un bip!”
Ea rade, il imbratiseaza. Ii mangaie parul.
EA
( razand)
Cu care dintre variante crezi ca as avea mai mare succes?
EA DIN OGLINDA
Cu nici una, n-o sa fie bine orice o sa spui sau o sa faci.
EL
( privind in gol)
Cu amandoua, da’ spuse in ordinea asta!!
Tac amandoi.
EL
O sa te faca sa te simti foarte singura..
EA
Stiu..da’ cand o sa fim impreuna n-o sa mai conteze nimic..( rugatoare) si dupa o vreme o sa invete..Sunt asa de putine lucruri care te fac sa crezi ca nimic nu conteaza inafara lor! Asa putini oameni..pana acum nici unul..si..
EL DIN OGLINDA
( spre El)
Si eu?
El il priveste pe cel din oglinda.
EL DIN OGLINDA
( strigand)
SI EU????
Femeia din oglinda isi acopera fata cu mainile.
EA
( calma, privindu-l foarte bland)
Tu ai castigat..am castigat amandoi..
EL
( fara sa inteleaga)
Poftim?
EA
Noroc inseamna sa reusesti sa crezi mai tare ca ceilalti facand eforturi mai mici. Noi am fost norocosi. Am intuit ca e esential sa crezi atunci cand iti vine cel mai greu. Cand evidentele devin coplesitoare si ai parea nebun daca ai crede..si noi am reusit..
EL
Sa credem?
Ea aproba din cap.
EL
Si atunci de ce dracu’ suntem inca in baia asta?
EA
Pentru ca iti ia un timp pana sa realizezi si sa accepti ca ai castigat. Suntem oameni, complicam..
EL
Si cum stii ca ai castigat?
EA
Se produce suprapunerea..Tu si cel din oglinda deveniti in sfarsit unul..simtiti acelasi lucru, fisura dispare, schizoidia nu mai exista. Te impaci cu omul cu care nu ai putut niciodata face pace..
EL
Cu mine!
EA
Cu tine! Sunt sigura ca stii despre ce vorbesc.
EL
Da’ la mine lucrul asta nu se intampla decat atunci cand..
Se opreste, face ochii mari. Ea zambeste.
EA
Cand esti pe scena.
El aproba clatinand repede din cap.
EA
Mie nu mi se intampla decat foarte rar si in momente extreme cand eram foarte furioasa sau cand ma durea foarte tare si pentru foarte scurt timp.
EL
Pana a aparut el.
EA
Si am descoperit cu uimire ca de fiecare data cand era prin preajma se facea o liniste mare in mine.. Si nu ma privi de parca as fi batrana broasca testoasa inteleapta, ca nici eu nu m-am prins din prima, da’ intr-o noapte mi-a spus el ca rasplata credintei este impacarea. Si abia astazi am inteles ce incerca sa-mi spuna..
EL
Da, bai! Eu nu pot scapa de ala ( arata cu degetul spre cel din oglinda) decat atunci cand joc si oricate s-au intamplat si s-au intamplat multe, doar acolo reusesc sa fiu unu’. Si acolo am lucruri sa-mi reprosez da’ pe o singura voce.
EA
Tu aveai nevoie de o drama majora care sa iti arate drumul. Cand urli : “ Sunt jucaria sortii!” sa intelegi ce spui acolo nu sa dai un text si eu ca sa incetez sa fiu un om bun.
EL
Si ea a fost?!?
EA
Momentul de indoiala! Fara ea nu s-ar fi intamplat nimic din toate astea..
EL
Si asta ce e? Happy-end-ul?
EA
Ar fi misto, ca happy-end-urile se vand cel mai bine..da’ la noi abia incepe filmul..
EL
Te ajut sa-ti faci bagajele?
EA
Nu, da’ hai cu mine, mai stam si noi de vorba!
Ea iese, el vrea sa stinga lumina. Ea se intoarce, se sprijina de canatul usii, priveste spre oglinda.
EA
Las’-o aprinsa! Poate mai au lucruri sa-si spuna!
EL
( privind spre oglinda spre ei doi)
Astia doi?
EA
Ihim!
EL
Ia lasa-I ma sa nu mai vorbeasca atat, poate incep sa mai si traiasca putin!
Se uita in oglinda amandoi, el o impinge usor, ea iese, el inchide lumina, iese si el.
EPILOG
Ea intra in baie pune pasta de dinti pe periuta, incepe sa se spele. Se opreste, isi duce mana la gura, scuipa in palma.
EA
O, cacat!
El intra in baie imbracandu-se.
EL
Ce?
EA
( clatindu-se)
Mizeria asta de strass..iar s-a desprins.
El iese, se intoarce cu un tub de lipci dentar si cu un umeras pe care este o rochie alba cu flori.
EL
( intinzandu-I obiectele)
Lipeste-l si tu cum poti si imbraca-te , intr-o ora incep filmarile si sunt 80 de kilometri pana la Ghimpati.
El iese. Ea ia tubul de lipici, incearca sa isi lipeasca strass-ul pe dinte, se enerveaza, il lasa pe etajera.
EA
(imbracandu-se striga spre usa)
Auzi, aia cu moartea provocata de anestezic a fost cam la prima mana. Plus ca el n-ar fi scos-o niciodata pe aia cu dinozaurul..
EL
(intrand in baie cu o geanta pe umar)
N-ai de unde sa stii,ti-am spus, la jocul asta e intotdeauna mult de lucru.
EA
Si loc de mai bine! ( il priveste zambind) Sunt gata!
EL
Pai hai!
EA
Hai!
Ies amandoi din baie. Cortina.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!