poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3495 .



probleme intr-un cuplu de moda veche
scenariu [ ]
povestire cu happy-end

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [simonsilvia ]

2009-01-25  |     | 



-În ce an te-ai născut?
-În '68.
-Și eu. Suntem decrețeii.
Tânărul roși. Dalia îl studia încântată. Nu mai întâlnise tineri de vârsta ei care să roșească.
Marin simți că poate să îndrăznească mai mult.
-Ce faci sâmbătă ?
-Nimic deosebit.
-Vrei să vii cu mine la o nuntă? Un văr al meu se însoară.
-E o idee bună.
-Deci vii?
-Hotărât!
În acea noapte de sâmbătă spre duminică, tinerii au făcut la întoarcere un ocol romantic prin pădure. Atunci a constatat Marin ce persoană hotărâtă este partenera sa.
În zori a condus-o acasă.
-La prânz putem merge la Festival.
-Dacă vii să mă iei.
-Vin, dar la întoarcere mergem pe la ai mei.
-Mai vedem. Acum, somn ușor!
Marina nu s-a mai implicat în vreo relație de aproape un an.Prima iubire fusese o dezamăgire și se refugiase cu totul în munca sa. Cunoștea viața de familie mai mult din romane. În cărțile pe care ea le citise puritatea miresei era o condiție indispensabilă pentru fericirea familiei. Erau cărți scrise la sfârșitul secolului trecut.
,,Inocența lui va aduce optimismul pe care eu nu-l pot da unei relații de durată!" își spuse ea încântată că încă putea salva idealul întemeierii unui cămin așa cum îl înțelegea ea.
La scurt timp, tinerii s-au căsătorit. Au făcut o nuntă cu dar la care au chemat rude, vecini și câțiva dintre foștii colegi de școală.
-Important este să vă supărați pe rând, ăsta e secretul unei lungi căsnicii, îi șopti o mătușă de-a mirelui , în treacăt.
-Dacă ți-a plăcut filozofia la școală, acum o să ai ocazia să o aplici, a comentat și unchiul ei, nemulțumit că noua sa rudă nu corespundea standardelor lui intelectuale.
-Vorbești despre propria ta experiență, nu-i așa? replică
mireasa privind cu coada ochiului spre mirele ei. Știa ea ce știa .
Săptămânile treceau captivant. Jocul real ,,de-a mama și de-a tata" îi punea în fața a noi și noi probleme.
-Cine gătește azi?
-Cine ajunge primul acasă.
-Nu crezi că ar trebui să gătești de seara pentru a doua zi? Altfel ni se lungesc urechile până o să mâncăm.
La serviciu, Daliei îi plăcea să se joace cu verigheta și
,mai ales, să se semneze cu noul nume.
-Doamna K. Delia ne va prezenta materialul despre perspectivele tinerilor din mediul rural. Faptul că acum i se spunea ,,doamna" era o încântare pentru complexul ei de fată bătrână.
-Firma mea are probleme. E în pragul falimentului. E posibil să nu primesc plata la timp, se plânse într-o bună zi Marin, necăjit.
-Va trebui să îți cauți o altă slujbă,remarcă Delia îngrijorată.
La câteva zile, Marin se întoarse acasă radiind:
-Am găsit de lucru. Ienci, un fost coleg, are firma lui. A muncit câțiva ani ,,afară" iar acum are zeci de angajați.
-Ei, așa da! Se știe că la privat se plăteste mai bine decât la stat.
-Și e prietenul meu! Îl cunoști și tu . Vorbește mult despre tine. După-masă s-ar putea să treacă pe la noi.
-Cu ce o să-l servim?
-O cafea va fi de ajuns.
Ienci părea cel puțin la fel de încântat ca și Marin de această întâlnire.
-Mai ții minte Delia,când erai comandantă la pionieri și noi toți te salutam cu mâna la șapcă ? Eram niște amărâți. Se învârte roata, nu-i așa?
-Mie nu mi-ai spus nimic despre asta, Daly!
-Așa e. Tu te-ai mutat aici abia când Dalia a plecat la liceu.
-Nu e vina mea că m-au ales. Și eu am fost uimită.
-Copiii chiar te plăceau.
Câtva timp, Marin pleca la serviciu entuziasmat și se întorcea ca de la o sărbătoare.
-A trecut Ienci pe aici să îți lase banii. De ce nu îți ridici singur salariul? îl informă Dalia într-o zi.
-A, dragul de el! Vezi ce grijă are? Probabil că acum a scos banii de la bancă și vroia să-mi facă o bucurie cu câteva ore mai devreme. Mergem la cumpărături?
-Mai întrebi,bărbate?
Dalia observă că Ienci parca des mașina în fața casei lui Niculae, un alt angajat al lui.
-Văd că șeful tău e prieten cu toți angajații lui. Îi vizitează acasă...
-Da, acum umblă pe la Niculae. Știi ce gură are nevasta lui Niculae?
-Nu înțeleg! Ce legătură are nevasta?
-Pe mine abia mă mai bagă în seamă Ienci. De o săptămână îmi trimite prin alții sarcinile de serviciu! se plânse Marin, fericit că în sfârșit are cui să-și spună supărarea.
De atunci, apetitul sexual al lui Marin se înteți. Dalia era copleșită de atâta atenție din partea soțului.
-Mâine e zi de lucru. De când s-au schimbat regulile?
La început fusese plăcut surprinsă, apoi deveni istovită. Simți că nu ea este cea care ține frâiele, ca până acum.
A încercat să vorbească unei prietene.
-Nu știu dacă e de bine s-au de rău ce mi se întâmplă?
-Te-ai gândit că soțul tău poate fi heterosexual, iar în această etapă, simțind atracția lui Ienci pentru tine, încearcă să îl facă gelos pentru a beneficia din nou de atenția lui?
-Fugi de-aici!
Deși Dalia respinse la început această explicație, cum nu îi venea în minte nici un alt răspuns, ajunse să accepte acest raționament ca pe o posibilitate. ,,Dacă e adevărat eu ce am de făcut?" își întrebă ea conștiința prea puțin încercată de problemnele reale ale vieții. ,,Nimic deosebit"
aceasta a fost decizia conștiinței înțelepte. ,,
- E doar o posibilitate, nicidecum o certitudine! încercă să se încurajeze, destăinuindu-se din nou prietenei sale.
-Certutudine rămâne îndoiala care te macină pe tine.
Prietena ei avea dreptate. Lipsa de încredere avea să înnegureze fericirea căminului ei.
După câteva săptămâni de așteptare a salariului care întârziase din cauza unor probleme ale firmei, Marin sosi acasă triumfător:
-Azi am lucrat pentru bani, iubito! Mâine am liber și mergem la cumpărături. Putem să facem lista de pe acum.
-În sfârșit! Să sărbătorim! Și Dalia se grăbi să aducă două pahare pentru vin.
A doua zi nu s-au ridicat încă din pat când Ienci apăru la ușă. Marin se îmbrăcă la repezeală și ieși să pună de o cafea.
-Tu faci cafeaua? auzi Dalia de dincolo de ușă vocea oarecum nemulțumită a lui Ienci. ,,Misogin" își spuse în gând. Porni casetofonul : ,,love me tender..." .Elvis. Așa putea să repare această zi care ar fi putut începe și mai bine.
-Vrea să îi împrumut banii care mi i-a dat ieri. Are probleme la firmă. Ce părere ai ? Ești de acord ?
Femeia rămase tăcută câteva clipe. Situația i se părea absurdă și amuzantă tototdată.
-Oprește atât cât avem nevoie ca să supraviețuim până la salariul meu.
-Așa m-am gândit și eu.
-Azi nu mai mergem la cumpărături, observă Delia.
-Se pare că nu, încuviință soțul ușurat.
Ziua de plată era mereu amânată la firma lui Ienci. Părerile salariaților erau împărțite:
- Azi-mâine dă faliment! spuneau cei mai pesimiști.
-Da de unde! Þine banii la bancă și din dobândă câștiga bani de un chef, motivau optimiștii.
-Dalia, serios sunt probleme la firmă.
-Asta am observat.
-Am discutat cu Ienci posibilitatea să devin asociat.
-Ideea e bună, dar... cu ce capital?
-Ienci nu mai poate împrumuta de la bancă. În schimb noi, da.
Ca de fiecare dată când era vorba despre Ienci, Dalia rămase cu gura căscată.
-O să mă gândesc la asta, promise ea.
Dalia ținea neapărat să o consulte pe prietena ei înainte de a lua o decizie.
-Ar urca o treaptă socială și eu alături de el, remarcă Dalia visătoare.
-Asta dacă lucrurile vor începe să meargă mai bine la firmă, își manifestă pesimismul prietena ei.
-Marin are deplină încredere în Ienci.
-De fapt asta e adevărata ta problemă.
Marin și Dalia nu s-au asociat cu Ienci luând un împrumut de la bancă.
-Ienci a spus că își restrânge activitățile ca să fie mai rentabil.
-Ce faci tu este rentabil, încercă Dalia să își consoleze soțul amărât.
-Cu toate astea, azi am fost concediat.
-Bine.
-Bine?
-Așteptam asta, spuse Dalia cu ușurare.
-Și acum?
-Vom vedea.
Marin a apelat la o agenție de plasare a forței de muncă în străinătate. A obținut un post. Vine acasă o dată pe lună.
Revederile sunt așteptate de ambele părți cu nerăbdare.
-Îmi lipsești!
-Și tu mie!
-Ne vedem mai răruț, că-i mai drăguț .
-Și în curând o să te pot întreba:,,Draga mea, în ce vrei să investim?"
-Fără să ne împrumutăm.
-Fără.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!