poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 14947 .



Masă rotundă cu trei editori și patru picioare
scenariu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ghiocel ]

2004-06-10  |     | 



Decor: O masă rotundă, cu patru picioare, plină cu tot felul de materiale: benzi audio, CD-uri, manuscrise, zvonuri.
Personaje: Radu și trei editori care nici nu îndrăznesc să-și rezeme coatele pe masă, de teamă să nu-și pericliteze situația.

Radu: S-au adunat cam multe probleme. Cu ce începem ?
Editor 1: Uite ce am observat eu. Toată lumea pe site s-a apucat de scris proză. În curând va trebui să schimbăm numele în proză.ro.
Radu: Am verificat. Domeniul proză.ro l-a luat PSD-ul. Cică să știe tot poporul că țara asta nu-i o poezie. N-avem ce face, va fi pe veci domeniul lor. (Schimbând vorba) Costel ce mai zice ?
Editor 1: Se pare că are niște probleme bărbătești. Și, ca să aibă deschidere la doctorul Napoleon Săvescu, s-a apucat să studieze serios problema tracilor și arienilor. În felul ăsta speră ca doctorul Săvescu să-l și consulte.
Radu: La Recomandate ce punem ?
Editor 2: Pe-ale noastre, Șefu’.
Radu: Asta știu. Vorba e, în afară de ale noastre ce mai punem ?
Editor 2: Pe ai noștri, Șefu’. Nu că ne sunt prieteni, dar scriu cel mai bine.
Editor 3: Propun să-i comentăm mai des pe ai noștri ca să intre și la Subiecte fierbinți. Ce avem acum la Subiecte fierbinți ? O dedicație și trei LMA-uri !
Editor 1: Dedicația ar fi fost fierbinte acum 3 luni. Dar între timp idila s-a cam dezumflat. Vechea poveste: nu vrea fără cununie. Păcat. N-am mai avut nuntă pe site de vreo săptămână.
Radu: Ce vreți, site de postmoderniști. O să vedeți că se va mai rări și cu nunțile. S-a dus cu clarul de lună, iubito, iubitule. Astea-s lucruri prăfuite.
Editor 2: Ghinionul meu, Șefu’, aveam una trăznet cu o nuntă.
Radu: Tradițională ?
Editor 2 (părând ofensat): Se poate, Șefu’, păi m-ați mai fi promovat dvs. dacă scriam tradițional ? E cu o pungă de pufuleți. După lungi încercări la deschidere, unul, mai isteț, îi rupe colțul. Eliberați, pufuleții se reped la buze.
Radu: E postmodernă bine. Cine se însoară cu cine ?
Editor 2 (își revine, se înroșește tot la față): Păi, e evident. Cei 36 pufuleți cu cei 36 dinți.
Editor 1: Dar pufuleții, pufuleții sunt crocanți, nu-i așa ?
Editor 2: Bineînțeles. Pârâie între dinți. La început, fiecare pufuleț e nehotărât, oscilează între doi dinți, doi dinți de jos. Mai apoi intră în acțiune alți doi dinți, de sus. Și gata, așa că-i postmodernă ?
Editor 3: Sigur n-a mai scris nimeni așa ceva ? Te-ai uitat la Roxas ?
Editor 2: Am dat căutare. Căutat la dinți. Căutat la pufuleți. Nici-una din cele 1856 poezii ale lui Roxas nu tratează nici dinții, nici cu pufuleți.
Editor 3: Aș avea și eu o schiță. E cam în stilul lui Joyce. Cu un tramvai care vine mereu la timp.
Editor 1: Asta o bagi la SF, nu ?
Editor 3: Stați așa, că ăsta e doar începutul. Tramvaiul vine el la timp, dar oamenii, obișnuiți ca tramvaiele să întârzie, vin în stație mai târziu. Îl scapă și înjură.
Editor 1: Pare mai degrabă o fabulă. Are morală. Dacă tot întârzii, atunci baremi întârzie mai mult, ca să fii punctual la următorul tramvai.
Radu (cam plictisit): Ceva erotic, altceva decât pufuleții ăia, mai avem ?
Editor 1: Ar avea Cosmin Dodoc una despre o târfă ...
Radu: Politica ?
Editor 1: Ne, hârtia, domnule. Cum se lasă ea murdărită de toți și nu zice nimic. Numai și numai să se vândă.
Editor 2: E bună. Îi dau stea.
Editor 3: Cum adică, „îi dau stea” ? „Îi dăm” fiecare câte o stea.
Radu: De sezon, nimic ?
Editor 1: Aș avea una cu un costum de baie.
Radu: Dar ce, la voi se mai poartă ?
Editor 1: Sigur că nu. De aceea costumul ăsta de baie stă acasă. Stă și suspină după formele care altădată îl umpleau. Le-am dat versurilor o rimă interioară, un ritm gâfâit, care se iuțește spre sfârșit. În ultima strofă suspinele și gâfâielile culminează cu un țipăt: costumul e sfâșiat de durere, sau de plăcere. Nu precizez. Am lăsat finalul în coadă de pește.
Radu: Fantastic !
Editor 2: Asta da inspirație. Cum ți-a venit ideea ?
Editor 1: De anul trecut până acum m-am cam îngrășat. Și costumul nu m-a mai încăput. Dar îmi părea rău să-l arunc. Câte victime n-am făcut cu el ! L-am pus la păstrare în șifonier. Restul inspirația, dragilor, inspirația.
Radu (tachinând): Plămânii, pieptul, B36. (Străfulgerat de o idee). Bogdan Geană cum stă cu forfecările ?
Editor 2: S-a oprit, Șefu’, că a rămas fără foarfecă. A uitat-o în Claudiu Banu.
Editor 3: Știi ceva ? Să facă bine să ia un bonfaier, joagăr de tăiat lemne, ceva. Când m-a forfecat pe mine v-ați bucurat, nu ? Cinstit e să vă vină și vouă rândul. Să mai râd și eu.
Radu (împăciuitor): Îi dau eu trusa mea de traforaj, numai să nu vă mai certați. Adrian Firică ?
Editor 1: E plecat definitiv în Brazilia. Specializare, doctorat, apoi repartizare. Șamanie, vodoo și studiul orgasmelor multiple la bărbați.
Radu (autoritar, uitându-se la ceas): Gata cu vorba, că ne apucă transmisia meciului din Portugalia. Trecem la Promovări. Propuneri ?
Editor 1: Nu prea mai avem pe cine. Toți sunt la 120. Ar mai fi doar Magisterul...
Editor 3: Nici să n-aud de el...
Editor 2: De acord. Dar e o problemă dacă-l lăsăm la nivelul mării. Locuitorii de peste 2000 ani ai Dobrogei, chinezii, s-au și apucat să-i sculpteze bustul. Într-un bob de orez sintetic. Vreți să-l facem pe Magister celebru ?
Radu: Nici vorbă. Imediat după ședință voi crea un nou nivel. Nivelul Unu. Pe acest nivel poate sta un singur autor. Magisterul va fi mulțumit; nu va mai fi nimeni ca el. Alte probleme, diverse ?
Editor 3: M-am gândit eu la ceva. Avem pe site cam de toate: caricatură, poezie, ghicitoare, proză scurtă, proză foarte scurtă, proză foarte scurtă puțin mai lungă. Dar balet nu avem. Propun să avem și o secție de balet.
Toți: De acord. Asta ne mai lipsea.

(Radu ridică ședința. Editorii ridică sacoșele cu steluțe. Masa ridică un picior, ușurată).


NY, 9 iunie 2004

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!