Comentariile membrilor:

 =  Petrete?
Bogdan Groza
[06.Jan.05 10:18]
Petrete? Nu cumva e o greseala?
Haiku-ul are, daca e sa pastram forma lui traditionala, 5 silabe la primul vers, 7 la al doilea si 5 la al treilea.
poate reusesti cumva sa te incadrezi in acest 5/7/5.
Am incercat si eu sa scriu haiku-ri respactand rigurozitatea asta si n-am prea reusit. Poate ai tu mai mult succes. :)

 =  Un cioban lauda lupul
mardale stefan
[06.Jan.05 13:39]
E chiar perete mai mult ca sigur
n-o fi forma aia care trebuie dar aceasta tardiva incercare de crestinare a Asiei de sud-est mie-mi place foarte mult.Ador cauzele pierdute.

 =  bogdan groza, vanatorul de silabe
pusca ioan gabriel
[06.Jan.05 15:55]
Bogdane Groza.. nu este primul hai-ku pe care il scriu asa ca !fara suparare cred ca am respectat regulile si chiar mi-a iesit bine, chiar daca altora 'nu prea le-a iesit'! Multumesc de faptul ca ai vazut greseala de dactilografiere..:) si cred ca hai-ku-ul meu chiar are 5/7/5, in principiu.. sau daca nu crezi, mai numara o data!! Rogu-te!!
Daca mai vrei sa vezi un 5/7/5 incearca sa accesezi si http://www.poezie.ro/index.php/poetry/39069/index.html nu de alta dar pentru comparatie si ca sa vezi cum altora le reuseste..:)






 =  ciobanul tot cioban
pusca ioan gabriel
[06.Jan.05 15:45]
Stefane esti un dulce .. pacat ca "n-o fi forma aia care trebuie" dar te invit 'dincolo e crestinare' sa inveti ori a desparti in silabe, ori a numara.:)la faza asta chiar ca ai luptat pentru o cauza pierduta..!!!! Dar tu "adori cauze pierdute", asa ca de ce imi mai pierd eu timpul cu tine??!!??

 =  bogdan groza vs. cauze pierdute.
pusca ioan gabriel
[06.Jan.05 15:53]
Stii cum este sa ai pe jumatate deptate??Grozo!!
poate ca mai gresesc la dactilografiere, dar despre hai-ku,pot sa iti-si nu numai tie!!- dau lectii....asa ca daca mai vrei sa vezi un hai-ku reusit(pacat ca nu iti reuseste si tie) te invit pe http://www.poezie.ro/index.php/poetry/39069/index.html,
nu de alta dar daca mai citesti si tu, poate inveti si sa numeri si te dumiresti despre cum 'devine' chestia asta cu 5/7/5.
Nu de alta dar tu adori cauzele pierdute..::))

 =  cu crucea prin asia
Laura Aprodu
[06.Jan.05 15:56]
sa-i zicem un fel de hai-ku. pe mine m-a deranjat mai putin forma semi-fixa. cu crucile si luminarile ma lupt insa nitel. la prima strigare, iau metaforic problema, la a doua, ma inteapa linga inima concretul, adica crestinatatea aia de l-a deranjat si pe mardale prin asia.

 =  erata
pusca ioan gabriel
[06.Jan.05 15:57]
Nu de alta dar vad ca si tu adori cauze pierdute...

 =  Laura..
pusca ioan gabriel
[06.Jan.05 16:06]
Laura.. hai-ku este o specie de poezie japoneza cu forma fixa! nu semifixa!!! S are 17 silabe dispuse in trei versuri dupa formula 5/7/5 .. voi nu stiti sa numarati, sau nu va chinuiti sa numarati? Era doar o intrebare..
cat despre nea' Mardale cred ca el confunda durerea cu conquista... deh, la asa vremi asa oameni..:)daca era domnia sa prin Asia probabil si tsunami-ul se oprea o clipa sa se minuneza de asa 'inteligenta'... deh..

 =  ioane, stai asa, ca nu ne-am inteles
Laura Aprodu
[06.Jan.05 16:12]
nu, mama, stai nitel, ca nu ne-am inteles, ti-am zis ca nu ma leg de forma. punct. buna sau rea, mi-era tot una. merci, stiu ce e o poezie cu forma fixa si ce e un hai-ku, in vremurile bune si de liniste, scriam si eu pe hirtie cu creionul, inainte de era moderna. problema mea era cu asia si crestinatatea. ai idee cam care e aplecarea asiaticilor catre scripturi? vax. la ei doamne-doamne are ochii mai mici si un zimbet tainic. arata altfel si ii si zice altfel. iar cu crucile si cu luminarile, sa imi fie cu pardon..., dar prefera betele parfumate si gongurile batute de calugari portocalii. iete, asta era problema mea.

 =  CEARA
popescu nicu
[02.Oct.05 19:06]
laura,nu ai dreptate!nu vad (la tine)legatura intre ochii mici si mesajul pe care a vrut sa-l transmita lupisor...
MIE-MI PLACE.

 =  Laura
pusca ioan gabriel
[06.Jan.05 16:25]
Laura admir seninatatea cu care reusesti sa treci peste faptul ca inainte de a avea ochii oblici sau beteala parfumata la mormant ori gonguri si 'calugari portocalii', dar "ietete" ca eu nu asta doream sa inteleaga onorata asistenta ...
Pentru ca sa imi exprim regretul de a fi trait sa asist la o asemenea catastrofa nu este neaparat sa imi schimb si religia, atotcunoscatoareo!! Eu sunt din neamul celor care isi exprima sentimentele sincer si in limba lor!!daca mata' nu ai inteles aceasta , scuze ca ti-am ranit ochii cu nemernica mea poezie..

 =  "parerea mea!", ioane
Laura Aprodu
[06.Jan.05 16:34]
pai, atunci, ai tu o problema. nu ca nu am inteles eu ce e cu trairea si cu catastrofa, ca atita ne-o duce si pe noi, mai prostii, capul. sa iti schimbi tu religia, nici gind, dar sa le-o schimbi si altora, rusine :)! adica ori a fost valul in inima crestinatatii, ori si-au schimbat aia formele religioase. peretele ala lichid are o geografie, luminarile si crucile alta. iar daca tie iti este greu sau nu vrei sa pricepi, nu mai e treaba mea. metaforic, nu ai decit sa scrii ce poftesti, dar cind abordezi o problema concreta si cu obiect, nu ar fi rau sa te concentrezi pe coordonatele respective. cit priveste abordarea cu "mata'", nu pot decit sa inteleg ca te-ai infuriat. nu ai de ce. in fond, vorba lui andries - sint versurile mele si fac cu ele ce vreau.

 =  ceara scursa langa zid...
popescu nicu
[02.Oct.05 19:06]
Laura-nu inteleg ce legatura are religia cu ce a scris lupisor?adica,daca eu scriu intr-un anumit stil inseamna ca nu mai sunt eu?era pur si simplu vorba de un mesaj pe care nu-l intelegi!

 =  diacritice! pt ion
Laura Aprodu
[06.Jan.05 16:48]
nu beteală parfumată, ferească sfîntu, au asiaticii la morminte, ci bețe parfumate. asta dovedește cunoștințele tale in domeniu și încrederea ta în inteligența celorlalți. recunosc că e și vina mea că nu am scris cu diacritice, dar...

 =  pt nicu popescu
Laura Aprodu
[06.Jan.05 16:53]
la mine era o discutie de principiu. firește că trebuie să fie o legătură de sens intre versuri. ochii mici prefera alte forme de exprimare a regretului si suferintei in fata mortii. e alta atitudine. alta manifestare. alta exprimare. nu aprind luminari si cruci nici atit nu au.

 =  asteptam raspuns
nichita victoria
[02.Oct.05 19:05]
ne explica si noua d-l popescu nicu (pyca) cum se descurca langa d-l ioan gabriel?:)
asteptam raspuns pe
[email protected]
sau
[email protected]

 =  tot pentru Lura
pusca ioan gabriel
[06.Jan.05 17:05]
Mata, vad ca bati campii cu gratia majetuoasa a unei adevarate 'cunoscatoare'..Pe mine ma bucura ca intelegi lucrurile asa cum nu sunt!In fata unui hai-ku nu poti face afirmatii de genul:"sa-i zicem un fel de hai-ku", una, a doua: daca domnia ta tot stie asa de multe despre hai-ku, ar fi trebuit sa stie ca sintagma generat de acele 17 silabe este o clipa sectionata , un 'flash-back'.
Admir finetea cu care reusesti sa intelegi si sa exprimi sentimentele altora..te-ai gandit sa te faci consultant NASA? Cred ca ai avea succes.. mai ales cu "concentrarea coordonatelor" lool de mult nu m-am mai distrat asa de bine.Si, a propos! stiai ca poezia -in genere- nu trebuie sa fie explicativa ? Probabil nu, de aceea elucubrezi-cu succes as spune !- prin eter.. o seara frumoasa !

 =  pa, ioane, ia un calmant!
Laura Aprodu
[06.Jan.05 17:10]
ba, nu prea ai sens. eu nu are sens sa iti raspund. daca nu esti in stare decit sa faci spume si nu sa stai pe camasa si sa judeci la rece... poezia nu trebuie sa fie explicativa, dar nu vad de ce ar trebui sa fie stupida si impotriva firii. daca tu vezi cruci si luminari linga tsunami, e problemutza ta. cit priveste "un fel de hai-ku" era o gluma, iti lipseste glanda, insa... am incheiat, ca oricum nu pari sa pricepi si ti s-a umflat si vena si mi-e ca faci vreun atac cerebral.

 =  oofff Laua
pusca ioan gabriel
[06.Jan.05 17:23]
Laura, cu stima, dar decat sa ma incred in "inteligența celorlalți" mai ales daca sunt asa ca domnia ta,prefer sa raman la crucile si lumanarile pe care le vad eu..Daca iti inchipui ca eu am incercat sa traduc cutumele asiatice te inseli..eu am incercat sa arat cum vad eu regretul, fara trimiteri la riturile si ritualurile din zona. Este desigur o neintelegere, imi cer scuze ca am indraznit sa public acest text.. data viitoare voi avea grija sa fiu cel putin la fel de tern ca domnia ta pentru a nu mai primi astfel de "puneri la punct" -sincer sa fiu preferam la punct si virgula , dar am uitat ca 'mata ' mai ai ceva vreme de trait pana la pubertate.. Scuze!

 =  doamnei cu "glanda"
pusca ioan gabriel
[02.Oct.05 19:06]
Phiii!! Desteapta fata taichii...si cum le stie ea pe toate...offf !Asa este ai dreptate... trebuia sa te ignor de la inceput!

 =  plimba ursu panda
Mile Spataru
[06.Jan.05 19:11]
asta cu tsunami e parca a unuia care iubeste omenirea dar se culca cu capra vecinului. care n-a facut baie de doua luni dar ride de tine c-ai calcat intr-o virgula de ciine. parca-l si vad: lacrimind de tragediile de la televizor - parc-ar vrea sa ofteze, dar nu-i iese decit un rigiit cu damf de bere. sau, ma rog, de agheasma.

 =  Esunami
Popa Cosmin
[02.Oct.05 19:06]
Succint ... luminozitatea unei caderi , nestinta , eu .. lumanari inca aprinse ...
superb ...

 =  Nu va mai certati!
Sorin Olariu
[06.Jan.05 22:50]
1. Haiku-ul este reusit.
2. Metrica e buna.
3. Cat despre crestinatate sau nu, autorul poate spune simplu ca textul sau se refera strict la turistii americani si europeni rapiti de tsunami.
Cat despre victimele de alte religii sunt convins ca se va gasi aidoma lui Lupisor si vreun poet arab sau japonez care sa le aduca un ultim omagiu.

 =  e o poezie frumoasa dar lasa-ne pe noi sa hotaram asta , bine?.. lasa ifosele as
mischie ioana
[02.Oct.05 19:06]
'cruci proaspete ' ce vrea sa fie asta , inca o bomboanade pe coliva?? ai?
Stii .. acest haiku al tau e un fel de spin de carne kierkegaardian , sau poate , pe de alta parte un tip mai special de shibumi.
chiar ma gandeam :ai putea sa aduci ofrande zeului Shiva cu poezia ta poate i-ar mai descompune sinergiile ( maestre sper sa nu te mustre aceste opinii asa cum te-au indignat cele ale laurei)

 =  Cu drag,
Monica Manolachi
[02.Oct.05 19:06]
Lichidul are proprietatea de a fi sau nu transparent. Prin el poți să vezi bine sau nu. Poezia e fotografia unui moment, o imagine fixă în care lumânările totuși pâlpâie. Omenirea nu a dispărut de tot, de aceea unii se mai bucură, indiferent de evenimente. Ce e val ca valul trece. Depinde de cum te bucuri. Se pare ca "hai" inseamna in japoneza "gluma, amuzament".


 =  de tacere
Bianca Iulia Goean
[07.Jan.05 00:38]
Pentru ca ai exprimat atat de frumos durerea si atitudinea noastra (a celorlalti...) fata de moartea atator oameni, vreau sa te felicit. Cand am auzit prima data ce s-a intamplat, nu am putut gandi decat atat: "Dumnezeu sa-i odihneasca". Rugaciunea pentru victimele unei calamitati o face fiecare asa cum stie, in religia sa. eu asa am gandit, si astfel am inteles si acest hai-ku.
polemica i-a alterat mesajul. tacerea e mai potrivita uneori, as zice.

 =  nu mai ganditi
Vasile Rotaru
[02.Oct.05 19:06]
5-7-5 n-are nici o relevanta aici si suna ca dracu in romaneste. adica nu are nici un efect. indiferent de formula japonezoata aleasa. este, de altfel, si stupid. trebuie pastrat spiritul de haiku. si cred ca e respectat. nu mai ganditi cu cap japonez pe pamant romanesc.

 =  O polemica mai rea ca un tsunami
STANICA ILIE VIOREL
[07.Jan.05 07:43]
La un gest de felul asta polemicile sunt chiar o rusine.
Pentru o clipa Dumnezeu a uitat acele meleaguri, iar cei ce polemizeaza au uitat de bunul simt.
Dumnezeu sa odihneasca sufletele pierdute in aceasta tragedie si pe cei ramasi in suferinta sa le dea putere.

 =  parere neavizata
Cristina Hasse
[02.Oct.05 19:06]
Ceea ce Laura nu a inteles este ca "lumanarile" si "crucile" sunt in acest caz niste simboluri ale empatiei unei/unor persoane privind dezastrul de acum aproximativ 2 saptamani. Acestea nu au nici-o legatura cu religia si cutuma asiatica.
De altfel, cred eu ca, daca nu-i spuneai "haiku" acestei poezioare, aveai mai multa liniste in subsol...

 =  hai sa ne iubim...
Armand Sperlea
[02.Oct.05 19:06]
cat ma bucur, dupa ce am parcurs aceste comentarii, ca un haiku nu are forma fixa la vreo 100 de versuri:>
va dați seama ce ar fi însemnat asta? de vreo 30 de ori mai multă polemică. Doamne apără și păzește!

 =  raspunsuri
pusca ioan gabriel
[07.Jan.05 16:47]
Mile! de acord cu tine... eu plimb panda, tu tii petele.
Este echitabil.

Cosmin, multumesc de apreciere..:)

Sorine, uneori ploaia cade la mod infinitiv! Cdred ca ce l mai simplu este sa spunem Dumnezeu sa-i odihneasca pe toti fie ei de orice religie.

Ioana! La multi ani ptr ziua onomastica si multumesc de trecere, maestro!!!


 =  alte raspunsuri
pusca ioan gabriel
[07.Jan.05 16:55]
Monica, frumos mod de a imbuna un suflet aproape suparat..:)cuvintele tale mi-au mers direct la inima ! Multumesc!

Bianca, ar trebui sa te gandesti la o cariera in diplomatie!Ai pus punctul pe "j" ca pe 'i' il pune toata lumea :)

Vasilenu fi suparat! multi vad doar fenomenul, neincercend sa inteleaga si esenta.Multumesc de trecere!

Viorel tot Respectul pentru modul cum pui problema!!

Cristyna, stii doar ca mie nu imi place 'linistea'..:)si este bine ca mai invatam cate ceva din astfel de dispute, desi poate nu era chiar necesara o disputa in acest caz..:)Multumesc de vizita!

 =  doamne fereste:)
pusca ioan gabriel
[02.Oct.05 19:06]
Armand.. ca bine graiesti! mi-a facut placere comentariul tau.. chiar asa cata munca trebuia daca era altfel...:)si Fereste si apara Doamne! :) Multumesc de trecere.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0