Comentariile membrilor:

 =  părere
Paul Bogdan
[31.Jul.05 07:01]
Am citit acest text după numai cinci minute de la acordarea nivelului -20 unui membru ce plagiase.
Plagiatul integral, după opinia mea, nu este o problemă deoarece textele se pot compara și această infracțiune intelectuală se poate penaliza într-un fel sau altul.
Plagiarea ideilor, a expresiilor, a felului de exprimare... iată problema!

 =  Paul
ada cartianu
[31.Jul.05 07:23]
Ai dreptate, din nefericire sunt persoane care se straduiesc cu orice pret sa iasa in evidenta fie ca isi atribuie talentul altuia, iar tu ai specificat foarte clar care e gravitatea problemei. Plus ca, in unele cazuri, atata timp cat specifici de unde e textul si de cine e scris, nu mai poate fi vorba de plagiare, ci de un simplu citat. :)

 =  răspuns
Paul Bogdan
[31.Jul.05 07:39]
Cu câtva timp în urmă, un membru al site-ului nostru, a postat un scenariu(scris de Caraman... parcă) iar la subtitlu a specificat: "nu este scris de mine". O declarație incompletă?! Cert este că acest plagiat(sau nu) a produs reacții furibunde din partea "găștii intelecte" care a înfierat internetul și, în special, acest site.
Penibil gest! Cine își putea închipui că un anonim și-ar fi putut însuși un text deja consacrat în lumea scriitoricească?!
Dar ai dreptate, atunci când specifici autorul unui text actul în sine, acela de a-l reda, nu poate fi considerat plagiat. De aceea pe acest site avem... biblioteca virtuală:)

 =  Codul Penal
Dumitriu Florin Constantin
[31.Jul.05 07:39]
Falsul privind identitatea


*Art. 293. - Prezentarea sub o identitate falsã ori atribuirea unei asemenea identitãti altei persoane, pentru a induce sau a mentine în eroare un organ sau o institutie de stat sau o altã unitate dintre cele la care se referã art. 145, în vederea producerii unei consecinte juridice, pentru sine ori pentru altul, se pedepseste cu închisoare de la 3 luni la 3 ani.
Cu aceeasi pedeapsã se sanctioneazã încredintarea unui înscris care serveste pentru dovedirea stãrii civile ori pentru legitimare sau identificare spre a fi folosit fãrã drept.


--------------------------------------------------------------------------------
* Alin. 1 al art. 293 este reprodus astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 140/1996.

*******************

Cred că o instanță, se putea exprima foarte clar în ceea ce vă privește, pe dumneavoastră și siteul respectiv.
Cu sincere regrete al dvs. FLORR.

 =  Dumitru Florin Constantin
Paul Bogdan
[31.Jul.05 07:48]
"...în vederea producerii unei consecinte juridice."
Este vorba aici despre înscrisuri în acte sub semnătură falsă.

Ați încadrat greșit fapta... :)

 =  Paul
ada cartianu
[31.Jul.05 07:51]
Recunosc ca m-a pufnit rasul la intrebarea ta...perfect de acord, dar vezi, tocmai aici e ironia si tragedia, ca tocmai aceste "gasti intelecte" pot cadea foarte usor in ridicol si penibil...:)))
Eu sunt membru al poeziei de mai bine de un an jumate, iar ce faceti voi aici, e de apreciat. Cine vrea sa publice textele altora, vorba ta, are biblioteca virtuala. :)

 =  Florin
ada cartianu
[31.Jul.05 08:00]
Desi initial m-am enervat vazand o asemenea porcarie, in cele din urma am considerat ca "prostia se plateste" intr-un fel sau altul si chiar nu e cazul de instante judecatoresti.Am publicat acest articol in ideea ca, desi pe poezie.ro nu poate fi vorba de posibilitatea unor astfel de incidente avand o comisie care verifica textele membrilor, se poate intampla sa vina cei din afara despre care chiar nu stim nimic :)si din nefericire este o realitate cu care trebuie sa mergem inainte. Dar vorba lui Paul, gravitatea problemei se afla in "plagiarea ideilor, a expresiilor, a felului de exprimare"...

iti multumesc din suflet

 =  lege
Paul Bogdan
[31.Jul.05 08:05]
Am citit la repezeală Legea dreptului de autor.... am impresia că doar dacă declari o operă poți beneficia de apărarea prin lege. S-ar putea să mă înșel. După câte știu legislația în ceea ce privește internetul cam lasă de dorit în România.

http://www.aer.ro/ro/legislatie.asp

Legea dreptului de autor.

 =  Paul, Da, ai dreptate
ada cartianu
[31.Jul.05 08:14]
poti da in judecata un site sau un "plagiator" in momentul in care ai scrierile tiparite intr-un volum sau, in cazul in care nu sunt publicate, sa fii platit dreptul de autor pentru ele. Nu mai stiu exact unde se face asta in tara, dar stiu ca era un birou special deschis unde plateai o taxa si te inregistrau in baza de date chiar daca nu era implicata o editura. Eu am pentru unele scrieri si am norocul ca destule sunt deja publicate. Dar in cazul in care membrii poeziei ar vrea sa fie siguri ca operele lor nu pot fi furate, plagiate, transformate... ar putea sa plateasca aceasta taxa de autor si atunci sunt in siguranta.

 =  Atentie
Dumitriu Florin Constantin
[31.Jul.05 08:45]
Orice inscris care apare pe un site devine document atita timp cit acest site are destinatii publice. In baza unui inscris datat si semnat sub un nume, pseudonim artistic etc, se poate dovedi incercarea de fraudare. Aceste actiuni pot fi dovedite ca fiind foarte grave cind pot avea consecinte juridice (si absolut toate aceste genuri de fraudare produc mai devreme sau mai tirziu consecinte juridice).

 =  Cam asa se interpreteaza legea!
Dumitriu Florin Constantin
[31.Jul.05 09:36]
Folosirea unui text sub semnatura autorului original dar fara acordul acestuia in scopul dobindirii de foloase materiale (sau alte forme de foloase) atrage dupa sine implicatii juridice grave. Textul integral afisat intr-un loc cu destinatie publica prin data nume sau nume artistic(pseudonim) si chiar martori, poate avea implicatii juridice grave. Folosirea de texte (afisate public) trunchiate, extrase sub semnatura (pseudonim) in vederea determinarii unui grup la anumite actiuni cu scop distructiv poate avea implicatii juridice. Omologarea unui text nu trebuie sa fie necesara atita timp cit acel text integal datat si semnat a fost facut public chiar si pe un site de internet. Folosirea unei idei, stil de lucru (reteta), limbaj, sub o alta semnatura, nu constituie nici infractiune nici contraventie atita timp cit aceasta nu este omologata de o autoritate de stat si publicata intr-un monitor oficial.

 =  punct și aici
Paul Bogdan
[31.Jul.05 10:33]
Nu am studiat dreptul dar pot să spun fără nici o reținere că ceea ce susțineți dumneavoastră este fără legătură cu cazul în speță.
de exemplu:
termenul de consecințe juridice... este vorba aici de un fals în acte( ACTE, contract de vânzare cumpărare, contract de închiriere, testament, și oricare alt legat, facuri și oricare alt act contabil...) care, semnate în fals pot induce hotărâri judecătorești sau administrative eronate.


"Folosirea de texte (afisate public) trunchiate, extrase sub semnatura (pseudonim) in vederea determinarii unui grup la anumite actiuni cu scop distructiv poate avea implicatii juridice."

În scop distructiv... este vprba de "instigare" aici și nu de plagiat... să nu amestecăm lucrurile.

Din păcate nu am timp și nici calificarea necesară de a continua o astfel de polemică... poate va interveni un specialist, în cazul în care dumneavoastră nu sunteți unul și eu bat câmpii încercând să vând catraveți unui grădinar...



 =  Nu este plagiat, ci o lata incalcare a dreptului de autor
George Bălan
[31.Jul.05 11:20]
In acest caz, zic eu, nu este vorba de plagiat, ci de o alta incalcare a dreptului de autor. Legea Nr. 8/1996, cu privire la dreptul de autor, ne precizeaza ca, printre drepturile autorilor sunt si felul, respectiv momentul si locul in care opera va fi adusa la cunostinta publica. Deasemenea, autorul, are dreptul de a autoriza distribuirea operei si modalitatile prin care sa se faca distribuirea.
In ceea ce priveste legislatia romaneasca, cred ca, suntem printre cei care, sub presiunea occidentului, avem una dintre cele mai revizuite si abundente legislatii. Ce, insa, as reprosa si eu legiuitorului este ca, de prea multe ori, in actele oficiale, limba romana este stalcita, greoaie, ca si cum cei care fac legile n-ar fi fost obligati sa studieze nici gramatica nici literatura romana.

 =  Oare??
cătălina vieru
[31.Jul.05 18:31]
Cred ca problema problemei este de ce acea 'cunostinta' destul de apropiata, imi imaginez, daca avea acces la textele dvs in premiera, a facut gestul respectiv. Si nu inteleg care era problema editorilor sau administratorilor siteului cafeneaua. com, din moment ce dvs ati intervenit si v-ati asumat dreptul asupra textelor personale. Atata timp cate ele erau publicate sub numele dvs, nu vad absolut nici o problema. Este ca si cum, din diverse motive-lipsa de timp, sa spunem- eu as ruga pe cineva sa imi acceseze contul de pe poezie.ro si sa imi publice cutare text, care imi apartine. Ca am intrat eu sau nu, mai putin conteaza, in contextul in care textele mele apar sub numele meu. Revenind la ideea de baza, problema nu se pune in ceea ce priveste dreptul de autor, care va sunt recunoscute, ci incalcarea dreptului proprietatii. Atata timp cat persoana nu avea acordul dvs, indiferent de intentiile sale si de motivul pentru care a ales sa publice textele dvs sub numele dvs, lasandu-va astfel intact dreptul de autor, a comis o infractiune. Polemica de mai sus, ca si cea care imi imaginez ca s-a iscat pe site-ul respectiv, este inutila, in discutie nefiind dreptul de autor, ci dreptul proprietatii pentru a carei instrainare este necesar un acord.

 =  George Balan
cătălina vieru
[31.Jul.05 18:32]
Acum observ comentariul dlui George Balan. Corect. Acesta este dreptul proprietatii la care faceam referire. Numai bine.

 =  Catalina
ada cartianu
[31.Jul.05 19:08]
de ce "cunostinta" mi-a publicat textele numai ea stie caci folosise si un nume al unei presupuse cunostinte reale din care se dovedea ca habar nu are despre cine vorbeste, iar textele nu erau in premiera avand in vedere ca am scris cartea "Tristeile unui om fericit" in 2002 iar evenimentul de care vorbeam s-a petrecut in 2004 :)...dar nu asta a fost ideea pentru care am publicat acest articol, ci faptul ca am vrut sa atrag atentia asupra unor fapte care din nefericire se pot intampla multora, iar sfatul meu este ca toti cei care isi dau seama de puternica influenta literara ale textelor scrise ar fi bine si mult mai sigur sa plateasca taxa pentru dreptul de autor.
Toatodata, o alta fapta grava este aceea in care un X publica articole sub identitatea altei persoane iar asta se numeste furt de identitate, din pacate, atata timp cat nu stim cine este persoana care incalca o lege in acest fel, nu avem cum sa ne adresam unei instante. Chiar imi pare rau ca au sters de pe acel site aceasta controvesra caci mi-ar fi placut sa citesti si sa te lamuresti singura.
Si nu mi se pare deloc inutila aceasta polemica, avand in vedere ca multi artisti talentati care utilizeaza acest site ar fi bine sa-si protejeze operele. Una este sa acorzi dreptul sa ti se publice cateva scrieri si alta este sa ti se publice fara voia ta si, mai mult, sa se publice in numele tau articole pe care nu le-ai scris niciodata. Asa ca singurele solutii prin care esti stapan pe ceea ce ai scris, sunt ori publicarea sub numele unei edituri, ori dreptul de autor.
Numai bine

 =  Stan pățitu'
O situație și mai neplăcută am întâmpinat-o eu chiar pe acest site, acum un an și ceva. O persoană care-și făcuse cont aici și care se intitulase Loredana, mai apoi Loredana Jianu, mi-a copiat pur și simplu trei texte și le-a repostat sub numele său. Ce-a fost mai grav și mai deranjant pentru mine atunci a fost faptul că am fost acuzată (de câțiva)de a-mi fi construit o "clonă" pentru a atrage atenția. La vremea respectivă, în naivitatea și ignoranța mea în ale calculatorului, nici măcar nu mi-am imaginat că s-ar putea așa ceva. Desigur, gândind apoi logic, am înțeles că oricine poate copia de oriunde orice și reposta sub un alt nume. Nu încălcarea dreptului de autor sau al proprietății m-au deranjat atunci (nici măcar nu aveau cine știe ce valoare textele acelea), cât mai ales neîncrederea celorlalți (deși, necunoscându-mă, puteau crede orice). Așadar pericole de tot felul sunt pe toate drumurile, important e să ne păstrăm calmul.

 =  Loredana
ada cartianu
[31.Jul.05 20:07]
te inteleg extraordinar de bine avand in vedere ca am trecut prin asta, din fericire nu pe poezie.ro, site care se respecta si se fereste de dobitoci in masura posibilitatilor restrictive ale intrenetului predispus unor astfel de fraude. Si exact ceea ce ai subliniat tu prin acuzatia celorlalti este frustrant, dar...nu putem merge decat inainte, nu? :)

 =  semn
Sorin DespoT
[01.Aug.05 14:11]
subscriu... probleme sunt si vor mai fi... e important sa le tratam astfel, ca si probleme... nu ca scapari... multumesc!

drag, DeSpOt.

 =  ...." eh...se mai intampla"
Jassim Mohamad Al Hamdani
[02.Oct.05 19:06]
Ada, sa-ti spun sincer, nu e o premiera..si sa iti spun si mai sincer..mi s-a facut putin teama sa imi mai postez textele pe site dupa ce am fost plagiat......de catre o persoana cunoscuta totusi in industria muzicala..si plagiat pe melodie dar cu cateva versuri ce imi apartin...deci...e ceva la ordinea zilei.....pana la urma traim totusi in Romania ;)

 =  Solicitare clarificari
Foarte interesanta alegere de subiect! Chiar nu ma asteptam dupa ce azi mi s-a semnalat si am verificat faptul ca un text pe care l-am publicat in versiunea de limba engleza a site-ului, "Liberty and oppression, the eternal dilema between Anarchy and Total State", in fapt o recenzie la o lucrare de licenta pe teme de anarhism, "The conceptual complexity of Liberty in the Anarchist political theory", apartinand Gentianei Tranca, este reprodus sub bizara semnatura Alexandru Cristian pe site-ul personal al autoarei randurilor de mai sus, Ada Cartianu. Site care presupune ca cei publicati pe el au si conturi... Asa cum am spus, acum am aflat, intrucat niciodata nu mi-am creat vreun cont pe site-ul doamnei/domnisoarei Cartianu, si nici nu am fost intrebat si nici nu mi-am dat acordul fata de republicarea textului meu pe acel site! Dincolo de faptul ca cineva si-a permis sa-mi trunchieze numele intr-un mod in care eu nu am facut-o niciodata... Asadar, astept explicatii!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0