Comentariile membrilor:

 =  e dimineață deja
Ioan-Mircea Popovici
[28.Sep.09 01:02]
florine. pe scara erorilor (scara lui escher) unul din primii amici purta numele florin. un fizician la nivelul stagiaturii in doctorat cu multe discutii pe tema erorii. de aceea vin si-ti zic: "Nici o eroare anterioară nu seamană cu alta" s-ar potrivi mai bine a fi formultata "nici o eroare n-ar exista fara precedentele". pentru ca o scara fara treptele anterioare n-ar mai fi scara.
si apoi ti-as mai spune ceva: tu iei adevar absolut ce spune unul sau altul? ce-i daca in citatul acesta vinovat e Nietzsche "suntem adesea judecați pentru virtuțile noastre". daca ar fi spus "invidiați", dar judecați, înclin să cred că nu... mă opresc că e dimineață deja...

 =  Mircea, astept răspuns!
florin otrocol
[28.Sep.09 01:40]
Salut Mircea.
Permite-mi să te citez: "si apoi ti-as mai spune ceva: tu iei adevar absolut ce spune unul sau altul? ce-i daca in citatul acesta vinovat e Nietzsche "suntem adesea judecați pentru virtuțile noastre". daca ar fi spus "invidiați", dar judecați, înclin să cred că nu... mă opresc că e dimineață deja..."

"Ti-aș mai spune ceva" este ca o afirmație. Având în vedere că tu închei cu semnul întrebării o iau ca o întrebare, nu ca o afirmație. Nu iau de bun ce spune unul sau altul, pur și simplu sunt de acord cu Nietzsche în această privință. Și acum te întreb, acesta fiind motivul pentru care am solicitat răspuns, în urmă cărui exercițiu emitem păreri? Spun eu, în urma exercițiului rațiunii, ceea ce se numește judecată. Noi judecăm, sau a raționa are altă explicație? Tot ceea ce facem noi sau semenii analizăm, eu numesc asta judecată. Spune-mi te rog, cum numești tu acest exercițiu sau fenomen.
Am certitudinea că nu mă înșel. Orice studiu pe care îl facem la adresa umanității și nu numai are la bază "a judeca". Toți fără excepție ne (îi) judecăm pe ceilalți
Mulțumesc de trecere.

Cu amiciție,
Florin O.

 =  fericit cel care
Ioan-Mircea Popovici
[28.Sep.09 01:56]
Florine, exista pe undeva-n Cartea Înțelepciunii o vorbă: "nu judeca pentru a nu fi judecat". eu judecata o asociez acestei zone. si-o leg de altă treaptă "fericit cel care n-a stat în sfatul necredincioșilor"... evident, filosofia face speculații și atrage adevărul în oglinzile ei... a rationa însă-i un pic mai matematic decât a filosofa... sper că nu mergem până la giudețul (judecata) înțeleptului cu lumea... a raționa înseamnă un șir de implicații cu tabelul de adevăr al implicației, care-i ca o lege de compozitie. a judeca însă... cam ce-ți spuneam la început...

 =  ah, oh, uh
Dorian Duma
[28.Sep.09 02:17]
Am si eu o nedumerire, nu stiu daca-i filozofica. Ce-i aia refulgiu?
"Cei capabili de defăimare sunt majoritari" suna exact ca si trei iezi cucueti...Cine masoara "capabilitatile"? da e o fraza sforaitoare orisicum cu tot cu continuare. Filozofia e in primul rand elocinta, abia pe urma idei si conceptii. Daca realitatea e reflectata crispat sau constipat e clar ca nu mai poate fi vorba de intelepciune. Poate junghiuri. "ultimă rațiune existențială", ori platitudini de genul "cea mai suportabilă idee","nici o eroare anterioară nu ne precede revelația abisului"... Finalul e apocaliptic. De sforaitor.

 =  Acum înțeleg ...
florin otrocol
[28.Sep.09 02:21]
Mircea am înțeles în cele din urmă mesajul tău.
Acum te aprob și pe tine, precum pe Nietzsche, în aceași idee, a fi de acord cu tine. Judecățile pot diferi, este foarte adevărat. Un singur adevăr aboslut există și anume acela că nici un raționament, fie el filosofic sau nu, nu are valoare de adevăr decât în parte.
Te rog lasă-mi plăcerea de a filosofa până în abstractul rațiunilor mele. Doar așa mă pot completa, cumva ...

Mulțumesc de răspuns.
Florin O.

 =  Onomatopee de referință! Adjudecat!
florin otrocol
[28.Sep.09 02:36]
Distinse domn Duma ...

Ah! Mulțumesc pentru atenționarea eratei. Chiar mi-a scăpat, în consecință am corectat.

Oh! trebuie să recunosc că acest comentariu se mulează perfect pe eruditul dumneavoastră nume; un comentariu reușit pe deplin. Dumele dumneavoastră și-au atins ținta, mă văd nevoit să recitesc acest compozit dur și plin de reflexii spațiale. Aș putea invoca luna plină, dar nu am parte de ea. În consecință ...

... Uh! Mă înfior la gândul că acest text "constipat" v-a fecundat geniul literar reușind să risipească browniana mișcare neuronală și să vă aducă odihna, de care sper să vă bucurați deplin. Vă doresc o dimineață liniștită, fără platitudini și fără revelații năucitoare, în cel mai nefericit caz apocaliptice.

Amical,
Florin O.

 =  filozofia pestelui
Dorian Duma
[28.Sep.09 03:05]
Pai nu trebuia sa-mi raspunzi si nici sa ma contra ataci. Eu mi-am lasat impresiile atat cat ma duce capul si ratiunea. Ca numele meu exprima ceva sau nu, ca e sau nu erudit, e irelevant, eu n-am apelat la otrocol, nu i-am masurat eruditia fonetica, nici la ce-mi inspira el, l-am lasat acolo unde e si am discutat de text. Ce filozofia lui peste ai facut raspunzand-mi?

 =  filosofia pastelui
florin otrocol
[28.Sep.09 03:26]
Distinse coleg DoDu,
cu tot dragul iți răspund la acest com mai ortodox (de aici tilul comm-ului).
Dacă erai la fel de elegant în expresie ca acum, atunci răspundeam și eu cu eleganță.
Sunt de acord că textul meu lasă loc de interpretări, pentru că asta doresc eu, ca fiecare să judece dupa propriile puteri. Cât despre numele tău era un joc de cuvinte nu o batjocură, nu îmi permit o atitudine grobiană. Numele meu!? Orice ți-ar spune el, căutând în DEX otrocol o să afli că este un adverb și regionalism cu multă semnificație. Poți chiar zâmbi, că ai avea dreptate, pentru că eu știu că și în cazul meu se potrivește numele.
Suport orice critică și comentariu dacă este argumentativ pe text, fie el și ironic (comm-ul), dar te rog recitește-ți primul comentariu și descoperă-ți tu argumentele, că mie personal mi-au scăpat.

Fără ranchiună și amical,
Florin O.

 =  .
nica mădălina
[28.Sep.09 09:03]
întrucâtva
déjà-vu
îi atacă pe cei puternici (cu îi, la dvs. lipsește)

 =  Înfăptuit "porunca"
florin otrocol
[28.Sep.09 12:49]
Domnișoară Mădălina,
cu ocazia acestei rigori mi-am setat pentru prima oară tastatura și pentru lb. franceză.
Eu zic că în loc de acel (îi) era valabil și o virgulă înainte de vor, ceea ce am omis, deși am sesizat-o din vreme.
Mulțumesc.

Reverență,
Florin O.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0