+ barierele în clar de lună par spânzurători | Silvia Goteanschii [20.Dec.10 09:13] |
undeva, în adîncuri am rămas fidelă poeziei cu rimă. dar, mai mult decât așezarea armonioasă a versului m-a oprit aici cadrul metafizic, dorința poetului / și în alte text, poate eronat, poate just/ de a se despărți de sine pentru a cunoaște a patra dimensiune. o evadare dintr-un spațiu izolat și imuabil. poetul reușește un traseu transcendent, dincolo de lumea empirică. simțurile se rarefiază, ca mai apoi să se acumuleze din nou. | |
= Oglinzi ondulate | Gheorghita Ionescu Eugeniu [20.Dec.10 11:05] |
Un disc retro se-nvarte pe platan, acul patefonului revine...si iar...si iar "Ceasurile turnurilor sunt oarbe/umbra se rezeama de zid cu larma de chefliu" Ghilda fierarilor va fi scos de sub ciocane potcoave pentru caii achingiilor? "Deasupra stelele mugesc a abator...cu greutatea lamei de topor" Autorul sugereaza imaginea unei matrice, capacul de deasupra si cel de jos se-nchid ritmic producand false prototipuri. Dorinta de a controla revine ca o tendinta de iesire dintr-un vis-cosmar, "se-ndreapta catre cer cu-nversunarea/copilului ce-nalta smeul lui". | |
= . | Vasile Munteanu [20.Dec.10 17:03] |
mulțumesc, Silvia, pentru lectură și pentru cuvinte. nu cred, domnule Ionescu/Eugeniu, că este cazul să-i ținem metaforei lecții de istorie; de bună seamă că nici un fierar al Sighișoarei (chit că Turnul Fierarilor a fost construit pe locul în care mai înainte se afla Turnul Bărbierilor - cunoașteți expresia: uite-așa o barbă avea...) nu a potcovit vreodată calul unui achingiu; tocmai de aceea mi s-a părut un bun exemplu pentru un anume tip de ideal (imposibil); mulțumesc pentru lectură și pentru semnul despre. | |