Comentariile membrilor:

 =  Altfel, cum?!
Atropa Belladona
[15.Dec.11 13:39]
M-as fi mirat la maximum
De n-ai fi pus rapid manuta
Si-acestor dame de consum
Sa le semnezi tu condicuta.

 =  Urzicătoare
florian abel
[15.Dec.11 13:56]
M-apasă un stres cu
Elena LUPESCU,
Văzând cum tot crește
Elena LU’ PEȘTE!
Ioan GP

Ne-am întâlni cu ea mai rar
(sper să nu fie un sofism)
De ar cunoaște-un marinar
Ce-ar suferi de catargism.


Da, nu iartă nimic, tote sunt bine țintite și acide. Singura observație, care îmi dă dreptate, vezi că viața se poate citi și în trei silabe? Și șaizeci se poate citi în două, atunci când e nevoie, când logica textului o cere.
Din câte știu, de la Urziceni nu se dau rezultatele publicității înainte, întrucât merge paralel cu concursul internațional de caricatură, și se anunță toate atunci. Dar premianții sunt anunțați în particular (cei de la epigramă).

 =  Gardiene ca de obicei
nicolae bunduri
[15.Dec.11 16:18]
Toate sunt foarte bune dar cu "Elena LU...PEST" m-ai cuerit OK
Tot asha si pe viitor

 =  rectific
nicolae bunduri
[15.Dec.11 16:19]
"LU' PESTE"

 =  Răspunsuri
Gârda Petru Ioan
[15.Dec.11 18:11]
M-as fi mirat la maximum
De n-ai fi pus rapid manuta
Si-acestor dame de consum
Sa le semnezi tu condicuta.
(Atropa)

Sunt politiciene, deci
Îmi lasă simțurile reci,
Dar le-am luat puțin în glumă
Pe-aceste dame de... consumă.

Florian, în principiu sunt de acord cu contextul, dar nu știu de ce o spui aici. Nu pot citi șsizeci într-o silabă, oricât m-aș stradui.

Nae Bunduri, ai dreptate, aia se ține minte ușor din multe motive...

Mulțumesc tuturor.

 =  GPI, nu pricep!
florian abel
[15.Dec.11 20:07]
Eu suneam că în epigrama ta se citește în 2 silabe, șai-zeci, ca să meargă nr. de silabe de la al doilea vers, 10, pentru că dacă o citim normal, șa-i-zeci, ies 11 silabe, în ce structură s-ar cere o silabă?

 =  Două comentarii
Eugen Sfichi
[15.Dec.11 22:02]
Epigrame bune.
-- Floriane, șaizeci se desparte în silabe șai-zeci. În niciun caz șa-i-zeci, că nu ești la cavalerie. Așa că nu e nicio problemă cu prima epigramă a lui Nelu.
-- Nelu, nu înțeleg de ce te apasă un stres cu Elena Lupescu. Îi apăsa un stres teribil pe contemporanii ei. E posibil ca istoria noastră să fi fost alta dacă nu avea atâta influiență asupra lui Carol al II-lea. Te apasă regretul, dar nu stresul. Ești stresat să nu se repete povestea, dar tu nu spui asta.
Înțeleg, e o soluție pentru rimă.
Am vrut și eu să fiu puțin cârcotaș. Am reușit?
Mi-a plăcut ideea cu transferul de conștiință. Și mi-au plăcut și multe altele.
E.S.

 =  Asta-i culmea!
florian abel
[15.Dec.11 23:12]
chiar nu mai înțeleg, de când mă știu aud "u-na mi-e no-uă su-te șa-i-zeci", niciodată nu am auzit "u-na mi-e no-uă su-te șai-zeci", dacă regula scrierii silabisite e alta decât cea fonetică, sau decât cea băbească, învățată la școală, cu mâna sub bărbie, eu mă las păgubaș și renunț la scris. Dat fiind că do-uă-zeci era valabil spus ca doi-zeci, dar nu s-a acceptat, a rămas ca valabil tre-i-zeci, pa-tru-zeci, făcând excepție doar cinci-zeci, pentru că nu poate fi despărțit în silabe. Dacă nu e așa, îmi exprim sictirul pentru tot ce am învățat și, ori revoluționez gramatica la sânge, ori mă las păgubaș și îmi retrag copiii de la școală.

Aștept părerile specialiștilor în domeniu, poate cineva se îndură să ne lumineze.
Cu stimă, F.

 =  zic
milos petru
[16.Dec.11 07:14]
Eu zic că șaizeci poate fi și șai-zeci și șa-i-zeci deoarece vine de la șa-se-zeci. o să vedeți că după ce treceți de 60 merge oricum, poate să aibe și mai multe silabe, depinde de proteză!

 =  Șa-i-zeci?
Gârda Petru Ioan
[16.Dec.11 16:35]
Florian, nu mi-ar fi trecut vreodată prin cap să despart așa. Poate în cuvintele în care i e accentuat, gen caise, dar nu în caimac, de exemplu. Dar cum, tu ai despărți pa-i-spre-zece? "ai" e diftong aici (nu în aici :)). Mă rog nu-s specialist și nici nu cred să găsim vreunul pe aici, că de-astea nu scriu decât inginerii și alte câteva categorii de nebuni. Dar ce, parcă lingviștii știu? Au făcut și ei ceva gramatoică până în a 8-a și gata.
Eugen, citește acel stres în sensul de coșmaruri cu EP, din cauza E...Ehehe!
Mitru, folosește Corega și vei citi corect, în două silabe. Părerea mea :)
Dacă aveți argumente științifice, vă mai aștept să lămurim cestiunea.

 =  Erată
Gârda Petru Ioan
[16.Dec.11 19:16]
Mitru

 =  Nelu
Eugen Sfichi
[16.Dec.11 20:29]
1.
„M-apasă un stres cu
Elena LUPESCU...”
Nelu Gărda
2.
„Eugen, citește acel stres în sensul de coșmaruri cu EP, din cauza E...Ehehe!”
Nelu Gârda

Nelu, aș vrea eu să citesc așa cum îmi spui, dar nu se poate.
Agentul stresant trebuie să fie contemporan cu persoana stresată.
Iar tu, ca persoană biologică, nu ești contemporan cu Elena Lupescu.
Așa că ne întoarcem de unde am plecat.
M-am gândit și cred că alta e rezolvarea. Tu ești o ființă istorică și ca ființă istorică tu ai fost alături de Mihai Viteazul când a intrat în Alba Iulia și erai în culmea entuziasmului.
Tot ca ființă istorică, tu ai fost contemporan și cu Elena Lupescu și erai stresat iar acel stres te apasă și azi.
În consecință intuiția ta a fost bună.
E.S.

 =  Cica...
Atropa Belladona
[17.Dec.11 06:07]
Un logoped( intamplator si filolog) zice ca saizeci e cuvant bisilabic: sai-zeci, deci grupul "ai" e diftong, contine o vocala si o semivocala, daca ar fi hiat, s-ar pronunta sa-i-zeci, pentru ca in hiat vocalele respective apartin unor silabe diferite.
O fi stiind el ce zice si, mai ales, cum se zice! :)

 =  Completare
Eugen Sfichi
[17.Dec.11 09:41]
O completare necesară la comentariul meu anterior:
Oamenii prin natura lor sunt ființe istorice.

+ Un grupaj super
Dan Norea
[19.Dec.11 14:44]
Nelu, m-ai cucerit cu galeria ta de femei politice. Pentru:
- prozodie
- poante bune și originale (culminând cu poanta LU' PEȘTE)
- omogenitatea grupajului, la nivel de sus
vin să fac un pic de lumină cu o stea.

Și replica.


Oana Zăvoranu a fost la un moment dat candidat la Camera Deputaților

Caligula avea un cal;
Ea n-are mamă, n-are Pepe,
De ce n-ar fi, în mod egal
În Parlament și niște iepe?




 =  Dane
Gârda Petru Ioan
[19.Dec.11 18:51]
Mulțumesc. Am impresia că au plăcut și acolo, că am citit într-un ziar următoarele:
La secțiunea epigramă (președintele juriului Cornel Udrea) s-a dat deja verdictul, premiile fiind adjudecate de uramătoarele motto-uri: ”Violetul mov”, “Votes for money”, “Ciulin”, “Lovele for salarii”, ”De râs ne arde nouă”. Plicurile cu aceste motto-uri vor fi deschise în data de 16 decembrie, atunci când se va afla și ce nume se ascund sub ele. Cum motto-ul meu e "Votes for money" , aștept vești bune.

Cât despre Oana Zăvoranu...


De-ar ajunge senatoare
Doar pe bază de picioare,
Crezi c-ar face vreo scofală
Sau o spui doar la vrăjeală?




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !