Comentariile membrilor:

 =  un eseu interesant, intrebari legitime
Sandra Hanna Segal
[26.Sep.05 05:08]
Un eseu interesant, intrebari legitime... dar eu cred ca e loc in capul omului pentru cel putin doua limbi vorbite/scrise/citite corect. Cel putin doua. Din pacate, unii au dificultati chiar cu limba materna, ca sa nu mai vorbim de altele, straine. Depinde de locuitorii tarilor respective sa isi cultive limba si sa isi pastreze cultura, fara a inchide portile lumii inconjuratoare.

Acum, pentru ca orice moneda are doua fete, si orice poveste cel putin doua versiuni: zilele trecute un prieten si-a dat examenul de cetatenie canadiana si imi povestea ca multi dintre cei interesati sa devina cetateni, dupa aproape 4 ani de stat intr-o tara de limba engleza, habar n-aveau de vocabular, gramatica si alte fineturi. Li s-au impartit testele si au fost rugati sa le tina cu fata in jos, pana ce se termina distribuirea lor in sala. Si, brusc, un participant a cazut cu fata in jos peste foaie:)
Daca ar fi fost si romanii la fel de galanti cu noii cetateni, cred ca ar fi existat mai putine limbi latine in ziua de azi.


 =  inuita
DoDu
[26.Sep.05 07:46]
Poate nici n-ar fi atat de dramatic virgula ca limba engleza sa devina universala. Insa exista si alte scenarii. Unul ar fi limba chineza, altul limba araba. Poate fi luata in considerare si inuita

 =  parere de la lb straine
Nane Samargescu
[26.Sep.05 15:50]
Cristina , te pricepi la eseuri polemice.So bine argumentate.
Da, am auzit si eu in treacat de esperanto la facultate, din pacate, neavand destule dovezi lingvistice, nu s-a discutat prea mult de ea.Cum bine se stie (si zici) fiecare popor /imperiu doreste sa-si impuna limba si obiceiurile celor aflati acum sub stapanire. Asa s-a intamplat cand Columb a descoperit America si cate si mai cate alte exemple mai pot fi date.
Acum nu ca voi face o pledoarie pt limba spaniola, insa dupa chineza si engleza este a treia limba cu tendinte de "globalizare"(daca tin bine minte).
Cat despre limba engleza..hmm....deja a "corupt" spaniola si romana, in cazul spanioliei putandu-se vorbi de span-english, si nici noi nu suntem departe.Oricum , este bine sa existe si o limba universala , prin care sa ne intelegem.
O limba care sa contina cuvinte din toate limbile?Hmm..imi suna cunoscut. De exemplu , limba aromana, are multe cuvinte din bulgara,araba, albaneza , greaca si cate si mai cate.

Scuza-ma daca am sarot de la o parere la alta ,insa sunt pe fuga.daca imi este permis , voi ami reveni asupra acestui text.
Cu stima ,
Nancy M. Popa

 =  un subiect interesant
Nane Samargescu
[26.Sep.05 15:50]
Cristina , te pricepi la eseuri polemice.Si bine argumentate.
Da, am auzit si eu in treacat de esperanto la facultate, din pacate, neavand destule dovezi lingvistice, nu s-a discutat prea mult de ea.Cum bine se stie (si zici) fiecare popor /imperiu doreste sa-si impuna limba si obiceiurile celor aflati acum sub stapanire. Asa s-a intamplat cand Columb a descoperit America si cate si mai cate alte exemple mai pot fi date.
Acum nu ca voi face o pledoarie pt limba spaniola, insa dupa chineza si engleza este a treia limba cu tendinte de "globalizare"(daca tin bine minte).
Cat despre limba engleza..hmm....deja a "corupt" spaniola si romana, in cazul spanioliei putandu-se vorbi de span-english, si nici noi nu suntem departe.Oricum , este bine sa existe si o limba universala , prin care sa ne intelegem.
O limba care sa contina cuvinte din toate limbile?Hmm..imi suna cunoscut. De exemplu , limba aromana, are multe cuvinte din bulgara,araba, albaneza , greaca si cate si mai cate.

Scuza-ma daca am sarit de la o parere la alta ,insa sunt pe fuga.daca imi este permis , voi mai reveni asupra acestui subiect
Cu stima ,
Nancy M. Popa

 =  Bine ați (re)venit!
Cristina Andrei
[02.Oct.05 19:06]
Dragii mei, bine v-am (re)găsit pe domeniul meu virtual.
Sandra: Îmi pare bine că ai găsit eseul meu interesant. Sunt de acord cu tine: avem loc în creiere pentru cel puțin două limbi. Și da, depinde de fiecare nație în parte să-și cultive limba și să-și păstreze cultura. Din păcate, tindem din ce în ce mai vertiginos spre uniformizare. Mai rezistente sunt culturile orientale (atât cele apropiate, cât și cele îndepărtate), dar treptat (pseudo-)cultura americană își face loc și acolo…Mi-a plăcut grozav întâmplarea comică. :))
Dodu: Iubesc limba engleză, am iubit-o cu mult înainte de era Microsoft și a filmelor americane omniprezente, dar eu prefer să rămână o limbă de circulație internațională. Personal, nu-mi place universalizarea, de nici un fel - fie ea politică, lingvistică sau de altă natură. Lumea ar fi prea anostă… Te-ai gândit bine la chineză și arabă - în sensul numărului de vorbitori - dar cred că scenariile respective sunt puțin probabile. De ce? Pentru că foarte mult contează circulația limbii respective (deocamdată chinezii și arabii învață engleza, nu invers), precum și raportul internațional de forțe. Or, arabii sunt mult prea dezbinați, chinezii deocamdată nu-mi par c-ar avea gânduri expansioniste. Poate or să ajungă vreodată să ne domine economic? Eu cred că e posibil (la chinezi mă refer). Dar cred că tot engleza (americana) are șanse, americanii au un avans fantastic. Faza cu inuita e grozavă :))
Nancy: Mulțumesc de aprecieri. Foarte interesant comentariul. Cred că spaniola se încadrează în aceeași categorie cu araba și chineza. Adică mulți vorbitori, puține șanse de invazie din partea acestei limbi. Așa cred. De altfel, spaniola a fost mai coruptă de engleză decât viceversa. Despre română… am mult prea multe de spus, așa că mă rezum să spun că ai mare dreptate. E mult prea coruptă decât ar fi firesc. Poate din cauza faptului că după revoluție poporul român a acționat ca o "sugativă" a valorilor occidentale. Te mai aștept.
De altfel, pe toți vă mai aștept și vă mulțumesc tuturor de trecere.
Salutări

 =  Constatări
Mihai Cucereavii
[26.Oct.05 14:44]
Limbă globală poate deveni numai limba unui popor civilizat și dezvoltat din toate punctele de vedere. Fără impunere, de la sine. Ea va fi a doua limbă a fiecărei națiuni de pe pământ.
Mi-a plăcut eseul. Scrie.

Alo! Cei de sus, cine-i cu ridicarea nivelului. :)

 =  Felicitări
Mihai Cucereavii
[27.Oct.05 14:01]
Mă bucur că editorii au reacționat la timp.
Scrie și nu pierde vremea aiurea. :)

 =  Mulțumesc
Cristina Andrei
[28.Oct.05 11:14]
Mulțumesc, Mihai, pentru comentariu și aprecieri. Timp nu prea am, dar sper ca pe cel pe care îl am să nu-l pierd aiurea:) Ne mai citim.
Mulțumesc și editorilor pentru nivel.
Salutări




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0