Comentariile membrilor:

 =  anima animuss
Nicollé Pierre
[15.Mar.06 19:13]
*make love not war,
make war not love,
to be or not to be, nu este o simplă întrebare,
este un măr,
cu o amprenta dentară
pe care o vom numi cândva
povestea peșcărșului fără o aripă
fără un ochi
făra o pană de anima albastru marin.*

to be or not to be loved
nu este o simplă întrebare
este un dinte
fără creste
pe care îl vom numi cândva
povestea unei stele
fără voce
fără o anima animuss
de alabastru

căsătoria sinelui cu sine

este un romantism ascuns al tău aici

cu drag,
Nicolle

 =  With you, Lili Marleen
Tania Cozianu
[15.Mar.06 21:30]
dis-moi, Lily Marlene
de ce îți aud zornăind brățările
ce ți le prinzi la glezne în fiecare dimineață?

darling, I'd caress you
and press you to my heart
îmi pare că te văd uneori cum aștepți pe fiecare stradă
la căpătâiul fiecărei insomnii
eu vin câteodată să-ti spun de noapte bună,
my Lilli of the Lamplight
pașii tăi în cadență neștiută în urma pașilor celorlalți
de-a lungul altora ce au să vină
luminând.. sau nu.
desigur, porți rochia neagră mai strânsă pe trup
every evening at 8 p.m.
pentru fiecare soldat
până la uitarea de sine
con te, Lili Marleen

Carmen, amețitoare vedenie de noapte și parfumul acesta..
notele de bază în mosc și magnolie roșie
sau..

Lili, mi dulce bien
eres tu Lili Marleen

 =  in culorile lu` Delacroix
Enache Ionut Laurentiu
[16.Mar.06 00:42]


Chiar daca aceasta pictura nu are legatura cu textul, poate cu prima strofa, se regaseste in tabloul tau si aceasta femeie, se potriveste cu aceasta cromatica.
lili marleene, lili marleene, vorba lui fasbinder: “dragostea e mai rece decât moartea”
moartea e mai rece decât femeia,
omul cu guler alb e mai rece decât iadul

frumosssssssss :)
cu drag

 =  Aveți o "productivitate" de invidiat
mircea florin sandru
[16.Mar.06 08:29]
Dacă nu mă înșel, acest poem pornește de la un "comentariu" liric făcut simultan la două poeme: "Ce rochie roșie Lili Marlene", de Silvia Caloianu și "Gigantic era trupul fetei", al subsemnatului. Iată că un comentariu scris "în joacă" (oare poezia nu e cel ma fantastic joc?) s-a transformat într-un poem memorabil. Aveți o "productivitate" de invidiat, dar vă rog fiți atentă, graba de a scrie și de a vă vedea pe site poate conduce la autopastișă și devitalizare lirică. Să auzim de bine, MFS

 =  Floare de crin
Naan Lea
[16.Mar.06 09:06]
Floare de crin, floare de crin, m-a atins povestea pescărușului fără o aripă, fără un ochi, fără o pană de anima albastru marin...Cred că se afla pe strada noastră, în această dimineață în care pare că dispare o lume, și o alta se naște, ca de obicei.

 =  pe fondul razboiului
adrian grauenfels
[16.Mar.06 09:32]
O buna parte a cantecului este folosita in filmul Procesul de la Nuremberg. Soldatii defilau spre front spre moarte fredonind marsuri si cintecele optimiste .. pt cei care nu au avut ocazia iata versiunea franceza din 1940:

tr. Henry Lemarchand, 1940

Devant la caserne
Quand le jour s'enfuit,
La vieille lanterne
Soudain s'allume et luit.
C'est dans ce coin là que le soir
On s'attendait remplis d'espoir
|: Tous deux, Lily Marlène. :|

Et dans la nuit sombre
Nos corps enlacés
Ne faisaient qu'une ombre
Lorsque je t'embrassais.
Nous échangions ingénûment
Joue contre joue bien des serments
|: Tous deux, Lily Marlène. :|

Le temps passe vite
Lorsque l'on est deux!
Hélas on se quitte
Voici le couvre-feu...
Te souviens-tu de nos regrets
Lorsqu'il fallait nous séparer?
|: Dis-moi, Lily Marlène? :|

La vieille lanterne
S'allume toujours
Devant la caserne
Lorsque finit le jour
Mais tout me paraît étrange
Aurais-je donc beaucoup changé?
|: Dis-moi, Lily Marlène. :|

Cette tendre histoire
De nos chers vingt ans
Chante en ma mémoire
Malgré les jours, les ans.
Il me semble entendre ton pas
Et je te serre entre mes bras
|: Lily...Lily Marlène :|


 =  ..."placă de patefon, scârțâind în abis"
paul blaj
[16.Mar.06 18:50]
... Carmen, frumos sfârșit de poem. Pentru a nu rămâne ..."ghinionista" spun pe limba ta "lively" așa afirma-t-am că ești, acesta fiind termenu' gândit.
În altă ordine de idei... tu ai tot ce îți trebuie, imaginație și stimul pe vizual și auditiv, în poeme, de ce nu le faci tu mai scurte maică:)? Fiindcă, bunăoară, iluministul Voltaire spunea și spunea săracul ca prostu'că :"Deosebirea dintre proză și cuvinte e faptul că poezia spune mai multe lucruri în mai puține cuvinte." Dar, eh, alte vremuri trăim maică. Noroc că nu realizez:)! Lapidar: plăcut ce e poezie în poem, mult. Înghesuiala de cifre nu, repetițiile cu efect și de aliterație, nu. Cu drag, cu gânduri bune,
yester

 =  make love not war!
mihaela visalon
[16.Mar.06 20:49]
Gabriela,
De data aceasta, te contrazic. Nu este vorba de romantism. Eu nu am fost niciodata romantica. Sentimentala poate, protestatara, cu siguranta, Poezia asta este un protest, la adresa razboiului de orice fel:)

Tania,
O sa ma GANDESC daca nu pot sa scriu o replica la replica. Sunt cateva puncte nevralgice atinse de tine, si, mai devreme sau mai tarziu, o sa raspund la provocare. Cat despre asistenta reala pe care o acorzi insomniilor mele, spun doar: MULTUMESC!

Ionut,
Daca nu ma insel impartim aceeasi imagine. O sa intru pe pagina ta, ca sa-mi reimprospatez memoria, si sa vad de este vreo legatura, intre lilly a mea si poezia ta.
Cat despre culori, trebuie sa te contrazic. Lili Marleen,
nu poarta culorile lui Delacroix. Ea are o rochie neagra si lenjerie de dantela sangerie. Citeste commul lui Adrian.

Adrian,
Sa stii ca atunci cand am postat poezia am avut emotii. Mi-am dorit SA SE INTELAGA ca nu este un tribut platit ororii. Chiar daca, cantecul, rasunand la gramofon, in germana este CUMPLIT de dureros, totusi asta este limba in care trebuie auzit: doar imaginile de pe front,din lagare, din inchisori, ii pot face pe oameni sa opreasca razboiul de orice fel. Nimeni niciodata, sub nici o forma, nu are voie sa se joace cu vietile oamenilor. Nici macar de dargul artei.

Mai am de dat 3 raspunsuri, dar trebuie sa plec un pic.

Onorata de vizita, scuze pentru greseli. Nu am timp sa corectez.
Carmen

 =  raspuns
Enache Ionut Laurentiu
[16.Mar.06 20:57]
Nop, nu impartim aceeasi imagine. A fost stearsa de mult la mine, am preferat sa o fac cadou cuiva drag. nu are nici o legatura lilly cu poezia mea, eu scriam ceva de mare. :)
eu am rupt o bucatica din scena si am spus ca se aseamana cu pictura.. nu am asociat-o pe lilly cu cea din imagine :)

 =  Ionut
mihaela visalon
[16.Mar.06 22:17]
Bine ca mi-ai spus. Nu mai caut textul. Pictura este intradevar frumosa, si sugestiva. Doar culorile nu se potrivesc, desi..., chiar daca dupa cel de-al II-lea razboi mondial, Europa nu a fost salvata, ci, mai curand, spiritual vorbind, ingropata, intotdeauna ma bucur cad intrevad o umbra de final fericit. Poate Apollo sa o salvele pe Lili din ghiarele supraomului care ne-a cotropit pe toti. Adevarul este ca eu sunt de acord cu Friedrich Nietzsche cand spune ca: intre maimuta si om este aceeasi distanta ca intre om si supraom, dar drumul ales de om de a parcurge distanta este gresit, deoarece acumularile cantitative intelectuale, teritoriale, financiare si genetica aplicata nu o sa-l vindece pe Adam de pacatul originar. Inca o data multumiri pentru speranta ca nimfa va fi sa salvata:)
Cu drag,
carmen

 =  urme-comm repostat-pentru Naan Lea
mihaela visalon
[17.Mar.06 00:04]
= Urme

"în curtea tribunalului un copac contorsionat
dezarticulate zbateri cuvintele
crengi pe care mugurii nu se mai nasc
ziua trece ca o nălucă"
Naan,
am ajuns pe: http://www.agonia.ro/index.php/poetry/171564/index.html,
si m-a atins poveste penei fara pescarus.
Ma bucur ca te-am intalnit si acolo si aici. Maine, poate se va naste o altfel de lume, fara de masti si fara copaci contorsionati. Ti-am citit textul care a ajuns in atelier si nu am inteles de ce. Poate nu este capodopera ta, dar, este o poezie la fel de buna, sau la fel de rea, ca 88% din creatiile de pe site.
"tîrziu ne-am așezat la masă
de-o parte și de alta
două măști
dezarticulate cuvintele
astă seară"
Cu drag,
Carmen


 =  Domnule Mircea Florin Sandru,
mihaela visalon
[17.Mar.06 18:15]
Trebuie sa va contrazic. Eu nu scriu poezie "in joaca", ci, doar pe nerasuflate, pentru ca, desi lup singuratic, sunt o persoana extrem de comunicativa. Daca subiectul ma intereseaza si/sau impresioneaza si comunicarea nu cere efort, replica se naste de la sine. Verbele mele sunt "a sti", "a impartasi", "a aplauda", "a cuvanta in scris", asa ca nu rezist sa nu dau o replica la o poezie care reuseste sa pescuiasca din adancuri intrebari sau raspunsuri importante. Uneori, uit automat aceste comentarii pentru ca sunt prea subtiri, alteori, bag commul in "service" si-l prelucrez pe forma, sau pe fond, si dupa un timp, daca nu-l pierd, il postez.
Rareori, sunt atat de "incantata" de replica incat, imediat, o public de sine statator.
In cazul in speta, suntem in situatia de la punctul 3. Lili Marleene, zacea in mine de un lung amar de ani...poezia dumnevoastra a scos-o la suprafata. Poezia Silviei, desi minunata, este mult mai egocentrista, si nu pot sa o consider ca sursa de inspiratie, deoarece nu are nici o legatura cu ceea ce ma framanta pe mine: inutilitatea razboiului creator de progres spre nicaieri.
Cat despre productivitate, eu as numi-o mai curand receptivitate si dorinta de dialog.
In ceea ce priveste nevoia de a ma vedea pe site, mi-e teama ca judecati tabloul dupa "detaliu". Sunt multe de spus legate de acest subiect si un raspuns amplu v-ar plictisi.

Onorata de vizita. Ganduri bune.


 =  Paul,
mihaela visalon
[17.Mar.06 20:18]
Multumesc pentru laude, dar mai ales pentru ca mi-ai comunicat ce nu ti-a placut. M-ar fi ajutat mult sa-mi dai varianta finala, care, in opinia ta, este mai buna.
Totusi, cu riscul de a nu avea dreptate, si de a cobori poezia cu cateva trepte, trebuie sa-ti spun ca eu scriu, pentru mine si pentru ca sunt bantuita de tot felul de fantome, obsesii, sau convingeri.
Una dintre ele este legata de puterea oculta a numerelor, in special a unitatilor. Cred ca sunt energii necreate, de care Dumnezeu s-a servit ca sa ordoneze creatia in multiplele dimensiuni si forme de manifestare.
Cred ca cel care va fi in stare sa-l intelega pe Dumnezeu-asa cum este El prezentat in Evangheliile Eseniene, ca manifestare masculina si feminina deopotriva, va afla cheia spre poarta vietii, iar cel care va intoarce dualitatea in unitate se va elibera de karma. Cel care gaeste cheia spre poarta vietii omoara zeu, cel care se elibereaza de karma moare ca "eu". Ce urmeaza, nu stiu, dar, cred ca are legatura cu renuntarea la politeism:)In ceea ce priveste repetitiile nici ele nu sunt doar de dragul artei. Poezia a fost o reactie spontana la poezia domnului Sandru, dar, asa cum am mai spus, subiectul LILI MARLEEN, ma bantuia de niste ani. De cand am vazut filmul, sau poate, de cand am ascultat prima data in germana cantecul. Nu intelegeam nimic decat LILI MARLEEEN: care pentru mine se traducea instantaneu in "cherchez la femme", "cherchez la femme", Depinde numai de noi daca o vom gasi pe Lilith sau pe EVA.
Acum as putea da explicatii ref. la femeia din noi: anima, sau la ...dar iar am vb. prea mult.
Onorata de vizita. Ganduri bune,
Carmen

 =  “dragostea e mai rece decât moartea”
Edilberto González Trejos
[16.Dec.06 17:07]
“dragostea e mai rece decât moartea”
make love not war,
Idealista, spiritual, ¿influenza de Leonard Cohen?
mmm...
Multumesc Carmen
Salut de Panama

SONGO

 =  Edilberto González Trejos
carmen mihaela visalon
[05.Jan.07 19:15]
Spre rusinea mea nu sunt o mare admiratoare a lui Cohen, dar, o influenta tot exista. Expresionismul m-a fascinat intotdeuna si flimele lui Rainer Werner Fassbinder, la fel. "Dragostea este mai rece decat moartea este o replica sau poate un film al Fassbinder.Nu-mi amintesc exact. Poezia asta s-a nascut la minut ca o replica la " Ce rochie roșie Lili Marlene", de Silvia Caloianu și "Gigantic era trupul fetei. Ideea ei este: To love or not to love, that is the question.

Multumesc pentru citire, intelegere si semn,

Carmen




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0