Comentariile membrilor:

 =  ignore
Sorin DespoT
[20.Mar.06 15:26]
îmi cer iertare. am șters din greșeală textul în loc să îl modific. l-am repostat acum. eh! e același text. nu îl băgați în seamă dacă l-ați citit!

sd

+ calvarul începe vinerea
Zabet Mihai
[20.Mar.06 16:16]
Versurile lui Sorin din ținutul dezamăgirilor m-au întristat. Nu cred că trebuie să așteptăm femeia de serviciu să măture căcații – ar fi mai simplu să “nimerim” veceul – lucru destul de greu deoarece este un “instinct” care ține de cei 7 ani de acasă.
Fără speranță – nu o să “nimeresc” niciodată peste cele nesperate.
Putem însă discuta despre o atmosferă de intimitate vâscoasă, în care intoxicații vorbesc pentru a răpune cuvântul și se târăsc pentru a supraviețui.
Poem negru al realității ce nu umbrește esența mesajului.

 =  "am fost prea mândru să scormonesc în gunoi"
Alina Livia Lazăr
[20.Mar.06 16:18]
Da, am mai citit poemul în zori, uite că-l bag în seamă, însă la fel de fugitiv cum aș fi făcut-o și atunci. Întâmplare: pe drum, involuntar, cu fruntea rezemată de geamul lui 41 am văzut balcoanele unor blocuri și în minte, involuntar, mi-a apărut acest fragment:

"în capete, balconașele străvezii
dau amîndouă în aceeași stradă
/ mereu am spus / căminul ăsta e
ca o gaură de vierme sub tălpi
cojile de semințe scot urlete
înfundate pe lîngă pereți între uși
mozaicul împuțit parcă prinde viață
și mușcă"

Numai și pentru că mi-a apărut în minte strofa asta cred că e un semn bun. Pentru capacitatea de a fi creat imagini, desprinse din real. Și de a le dezvălui cititorului.

Acum: eu zic să te hotărăști la un singur stil de reliefare a cuvintelor, ai folosit toate posibilitățile word:) E însă un amănunt neinteresant.

Strofa aceasta:

"cea mai bună poezie a mea / cea care
urma să revoluționeze literatura și
lumea / a devenit un cornet în care dan
și-a scuipat cojile în sîmbăta în care
am plecat la buzău să îmi anunț succesul"

îmi zice BLÂND despre destinul cuvintelor noastre. :) Putea fi și mai rău, nu?!

Așadar, Sorin, cred că ai aici o scriere vie, curajoasă și, în ciuda sictirului aparent - implicată și angajată.
Strofa cu ciorba nu m-a convins. Poate și pentru că ai și un mesaj publicitar acolo (cartea lui soviany).

Confesiune: săptămânal, în weekend, fac vizite, tot cu niște cărți sub braț, în p24 :) Poate, de aceea, consider scrierea și un reportaj fidel realității. :)

În final:
dinamicaCojilor de semințe e vie; e semn și de plictis și de foame și de un anumit soi de Românie care, da, există.

prietenesc,
li

+ de numărul 9
Vasile Munteanu
[20.Mar.06 17:35]
contrazincându-și "tragismul", această poezie "beckettiană" trăiește prin imanența personajului; viața este un coridor la capătul căruia "luminița" este propria "împământare"; la limita unui monolog psihanalitic ("îmi spune"-"îmi spun"), inima este ceea ce "îmi rămân" între aceste ciudățenii normale ("ciorbe"); nu reușim să "răsturnăm lumii", reușim să nu triumfăm ("succesul"), ceea ce, elenizând dejecția, conferă lumii știința și progresul.

cu respect,

 =  petre
florin bratu
[20.Mar.06 19:17]
ți-a plăcut soviagny sau numai eu am înțeles trimiterea?
ludicitatea însă nu mai e pe gustul meu ca să îmi placă mult textul. și nici intertextualitatea lui petre, care sincer, e inserată destul de artificial în context, adică nu o leg cu nimic din arcadia. dar poate mă înșel!

 =  algocalmin țigări
Mihai Iordan
[20.Mar.06 22:22]
As fi vrut o exprimare mai concisa, la obiect, daca ai mers pe discursul acesta. Si in nici un caz n-as fi vrut sa gasesc versul 12. Nu ma intelege gresit, poemul zvacneste in cateva locuri, insa e un reflex tardiv, ami ales daca e asociat cu imagini-bloc atat de indepartate ideatic unele de altele. Un poem perfectibil, ce poate mai mult.

 =  ***
Sorin DespoT
[20.Mar.06 20:45]
am văzut toate comentariile. nu știu ce să vă spun.

sd

 =  sugestie
Alina Livia Lazăr
[20.Mar.06 20:49]

Că faci și tu cine cu alune și bere, ha?!

 =  sugestie
Alina Livia Lazăr
[20.Mar.06 20:49]

Că faci și tu cinste cu alune și bere, ha?!

 =  Hotel Cișmigiu miroase a ce vrei tu
ioan ghiocel
[20.Mar.06 22:09]
Amintirea căminelor te lovește cu mirosul pestilențial de la capătul coridorului și mizeria coridoarelor. Le cunosc, dar ca diferență eu nu am avut parte de liniștea celor care mergeau să se ușureze pe pereții dușurilor:

„scriu pînă dimineața / mă opresc
doar să ascult semințele sub picioarele
buimace ale vecinilor cînd merg să se
pișe / scriu cu furie pînă începe
să miroasă a pix”

Eu am avut parte de urletele celor chefuiau de fericire sau de tristețe, sau în cadere de la etaj, oricum cădeau de beți ce erau, având, cel mult, motivații sub(in)conștiente.

Vă că ești marcat de versurile de la „Vama Veche” arhicunoscute de noi, căminiștii, care nu dorim să ne mai aducem aminte de sforțările de a nu vomita la prima oră și care acum folosim pixul în încăperi mult mai salubre, ceea ce-ți doresc și ție ;)

 =  ***
Sorin DespoT
[20.Mar.06 21:40]
fac cinste cu alune și cu bere. de două ori. :P . și vă scot și la o cină romantică. pe toți. :))))))

 =  cam nu
Alina Livia Lazăr
[20.Mar.06 22:01]

Dacă tu vezi ceva romantic în întâlnirea cu mihai, ted și florin, află că eu nu! :)

Vrui să te tachinez că știu că ai simțul umorului. Și așa e lumea cam încor..dată pe aici!

Revenim la următorul poem, cu seriozitate.

li


 =  *
Zabet Mihai
[20.Mar.06 22:15]
Mulțumesc pentru invitație Sorin.
Eu nu sunt încor-dat deloc Li. Dimpotivă des-cor-dat. Chiar calm, pașnic, senin, visător.
Eu zîc că ar fi o întâlnire destul de romanțioasă.

 =  walk on
Mihai Tita
[20.Mar.06 22:21]
"scriu pînă dimineața / mă opresc
doar să ascult semințele sub picioarele
buimace ale vecinilor cînd merg să se
pișe / scriu cu furie pînă începe
să miroasă a pix

cea mai bună poezie a mea / cea care
urma să revoluționeze literatura și
lumea / a devenit un cornet în care dan
și-a scuipat cojile în sîmbăta în care
am plecat la buzău să îmi anunț succesul

eu nu mi-am răsturnat lumea cum am
promis pentru că am fost prea mîndru
să scormonesc în gunoi"

m-au intristat strofele, insa nu e cacatul chiar atat de negru :)) nu mai fi mandru si sa nu scormonesti. si ce daca ala mananca seminte pe poeziile tale? totusi le-ai scris, si gata :) macar nu le mai arata

placuta poezia,
mai revin

 =  ce cauti in gasca cu matusa ionut caragea?
felix narcis nicolau
[21.Mar.06 00:17]
Cred ca iti miroase rau de tot a pix si tie.Dincolo de faza cu Soviagny si cu poezia de camin pedaland pe "uratul mic",ma mira ca nimeni nu sesizeaza ca esti un clasic.Adica esti bine infipt in generatia bagau,care se screme de atata vreme sa ne convinga ce tragica viata duc ei.Eu cand scutur mana cu ei,ii vad bucalati si jucausi ca niste mielusei.
Treaba mare e ca nu iti trebuie 3 pagini ca sa descrii cacatii, flegmele si masturbatia! E o tehnica fumata deja de optzecisti si intoarsa cu lopata de bagau-istii lui Mincu si Soviagny.DOar materialul a fost nou:jegul,parul pubian,pisatul,vomatul,halcile de carne. Subliniez-A FOST!
Nu ma atacati tu si cu caragea cu definitia poeziei? (desi habar n-aveati de suprarealism?), Iaca-ta - prima conditie a poeziei bune e noutatea.
Sa nu-mi spui ca nu stii ce sa-mi spui,caci stiu ca nu stii

 =  felix narcis nicolau, un prieten al suprarealismuluiu
Sorin DespoT
[21.Mar.06 00:39]
spun numai că nu știi să îți citești comentarille de la texte. poți să te mulțumești cu rangul de boboc în gașca resentimentarilor de pe site-ul poezie.ro. ți-am luat apărarea în fața lui caragea, tinere... pentru că am impresia că ai scris un text bun. nu am venit să îți dau lecții.

în afară de asta, comentariul tău nu este unul rău, narcis. dar tipul ăsta de discurs și argumentele tale au apărut odată cu "generația 2000" (marin mincu, e adevărat, se tot laudă că ar fi descoperit ce era de descoperit în această zonă) și deja mă plictisesc teribil. nu știu însă de ce ești atît de pornit, tinere. cine te-a supărat?

în subsolul textelor mele poate veni oricine și poate emite orice tip de opinii. limitele sunt bunul simț, narcis, și limba română.

sd

 =  prietenul prietenului suprarealismului
felix narcis nicolau
[21.Mar.06 23:15]
pai vezi care e titlul comentariului meu - intrebam cum de ai comentat in tandem cu caragea,pt ca mi s-a parut ca nu aveti nimic in comun,literar vorbind.Cred ca a fost doar o nimereala.Asadar nu e nici un fel de resentiment in raspunsul meu,cel putin fata de tine.Unde mai pui ca distanta intre tine si caragea e una cel putin cosmica.AM contestat doar ideea cu definitie a poeziei,deoarece numai stiintele au un obiect care poate fi definit. In rest,ma bucur ca te-a plictisit Mincu,asta inseamna ca poate o sa devii si tu un prieten al supra-,ultra-realismului?

 =  prietenul prietenului suprarealismului
felix narcis nicolau
[21.Mar.06 23:15]
pai vezi care e titlul comentariului meu - intrebam cum de ai comentat in tandem cu caragea,pt ca mi s-a parut ca nu aveti nimic in comun,literar vorbind.Cred ca a fost doar o nimereala.Asadar nu e nici un fel de resentiment in raspunsul meu,cel putin fata de tine.Unde mai pui ca distanta intre tine si caragea e una cel putin cosmica.AM contestat doar ideea cu definitie a poeziei,deoarece numai stiintele au un obiect care poate fi definit. In rest,ma bucur ca te-a plictisit Mincu,asta inseamna ca poate o sa devii si tu un prieten al supra-,ultra-realismului?

 =  felix narcis nicolau
Sorin DespoT
[22.Mar.06 01:36]
fii atent, narcis. o spun o singură dată. și pe mine m-a stresat faza cu definiția atunci cînd a emis-o ionuț caragea. de aia am intervenit. nu ești atent. iar la textul lui LI (alina livia lazăr), am dat definiția poeziei (din dex) tocmai pentru a-i da peste nas lui ionuț.

:))) una peste alta pe mine mă oftică teribil neînțelegerile de tipul ăsta.

sd

 =  adică?
Sorin DespoT
[22.Mar.06 01:38]
Unde mai pui ca distanta intre tine si caragea e una cel putin cosmica. (felix narcis nicolau)

adică mai am de învățat pînă ajung la nivelul dumnealui? :P

:))) sd

 =  pentru Felix și Sorin plus despre un vers
Alina Livia Lazăr
[22.Mar.06 01:48]
Sunteți aerieni amândoi. De la astenie?! Sorin, permite-mi!

Felix, așa e cum zice Sorin. Ca autor al textului - eu, am simțit ce vrea el, Sorin Despot, comentatorul, să arate prin postarea acelei definiții. Fu ironic Sorin față de însăși definiția cu pricina. Față de definiție, ca și concept. Mai ales când e aplicat poeziei.

Sorin, Felix zice că e distanță pe orizontală aceea, nu neapărat ierarhică ! :)

De altfel, voi sunteți amândoi doi tipi grozavi!
Asta mă enervează.
De aceea am simțit că trebuie să vă spun eu astea, că s-o întâmplat la textul meu și să vă limpeziți. :)

Și să vă mulțumesc. :)

Ah, și că tot am venit, Sorin, am descoperit și versul "să ascult semințele sub picioarele vecinilor". Că am recitit și textul :) De abia acum mi-a tresărit și ideea germinării. Dar e prea târziu. :)

li

 =  de profundis clamavi
felix narcis nicolau
[22.Mar.06 13:51]
Sorin,cer scuze cu umilinta crestineasca;ai dreptate,tu ai ironizat definitia de dictionar,cum naiba de nu am vazut? cred ca ma enervase prea strasnic caragea si eram prea tarziu in noapte.
cat despre distanta cosmica,daca exista un abyssus superior si unul inferior,atunci pe caragea il plasam la cel inferior,desi parca abisal e prea mult pt el.
inca o data imi fac mea culpa si ii multumesc Alinei ca a intermediat acest scandal virtual

 =  de profundis clamavi
felix narcis nicolau
[22.Mar.06 13:52]
Sorin,cer scuze cu umilinta crestineasca;ai dreptate,tu ai ironizat definitia de dictionar,cum naiba de nu am vazut? cred ca ma enervase prea strasnic caragea si eram prea tarziu in noapte.
cat despre distanta cosmica,daca exista un abyssus superior si unul inferior,atunci pe caragea il plasam la cel inferior,desi parca abisal e prea mult pt el.
inca o data imi fac mea culpa si ii multumesc Alinei ca a intermediat acest scandal virtual

 =  pai daca
Cosmin Dragomir
[27.Mar.06 20:59]
e de bere,a lune si cina romantica - ti-am mai facut declaratii sorine - atunci postez și un com. Flroin are dreptate mare cu scrisorile din arcadia. din păcate generația asta seamănă atît de multe înăutrul ei încît îmi e greu să deosebesc anumite glasuri. așa că mai lasati-l pe soviangy si treceti la fapte marete. revolutionati si voi mă.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0