Comentariile membrilor:

 =  some precaution wouldn't harm my history
Raul Huluban
[17.Dec.07 09:55]
ai un text eminamente discursiv; asta e o latură importantă a ta și te evidențiezi prin acest fapt cum trebuie - reușești efecte notabile la acest capitol și mai știi să-ți organizezi cum trebuie mesajul, atât în ce privește consistența lui cât și întinderea pe care o acoperă.

 =  și
Raul Huluban
[17.Dec.07 09:56]
mă bucur că nu e nicio anomalie de găsit în acest text.

 =  varsta potrivita ptr poezie
dorin cozan
[17.Dec.07 10:08]
oricare, desigur. nu stiu daca de la o vreme e mai greu sau mai usor, depinde. o fi mai degraba pretext. si atunci intorci spatele si scrii.

 =  .
nica mădălina
[17.Dec.07 10:21]
ce plăcu mie este larghețea oferită lectorului în a detecta stările și ideea, datorată opțiunii de a nu mai stratifica discursul, de a nu mai strânge lațul. și nu se pierde progresia, nici luciditatea.
un câștig în limpezime, totuși.

+ nu e singura calitate
Adrian Suciu
[17.Dec.07 11:53]
Cind citesc un poem atit de discursiv (corecta observatia lui Raul) am un reflex: il studiez cu "pixul in mina" sa vad ce se poate taia din discurs fara sa-i amputeze din sensuri. Vreau sa spun ca am facut eforturi degeaba: nu se poate taia nimic de-aici decit cu riscul mutilarii. Si nu e singura calitate. :)

+ auto-relatare prin imagini trecut-deschise
Ela Victoria Luca
[17.Dec.07 12:28]
dincoace/dincolo de discursiv, de narativ, care este realmente o abilitate a ta, pe care o vei valorifica în proză cu atât mai mult decât în poezie, este de observat/explorat un spațiu poetic în care pânza de sensuri/semnificații reușește să cuprindă lectorul într-un bun acordaj reprezentare/figurabil - emoție/stare/trăire - cuvânt/sintagmă/frazare - mesaj, iar ce este mai important în acest punct al creației tale, este că toate aceste elemente nu se mai ascund unele prin altele, ci sunt vizibile, sunt direct și echilibrat transmisibile, fluiditatea, coerența sunt aici remarcabile. nu mai surprinzi printr-un mental diamantin, tăios și prețios, ci printr-o extindere a lui spre zone vii, congruente cu viața sufletească, cu o istorie interioară, temporală, de transmis, de spus, cu o istorie de scris, neînchisă în literă totuși, fiindcă se desfășoară în lector, chiar dacă "știi mai bine ca el" (parafrazez versul tău) din ce punct apare fascicolul de gânduri și în ce punct se sfârșește poesis-ul. Ce aș regândi aici este enumerarea din strofa 2 )gările, parcurile, scările... diminețile). Deși trecerea asta prin locuri, obiecte, lucruri, oameni nu face decât să extindă cercurile compozite, nu atât ale limbajului, cât ale afectelor impregnate în el. Mici mici disonanțe în strofa 2 (toate ... poate.. spate), în strofa 3 - "ca tine... de tine". Însă se pierd în ansamblul poeziei, una dintre cele mai bune poezii ale autorului din ultimele luni.
Mi s-au întipărit în memorie, cu gravitate: "între noi doar cimentul
nici măcar o mamă nu ne-ar fi putut apropia mai mult"


Ela

 =  p.s.
Ela Victoria Luca
[17.Dec.07 12:31]
aș renunța la foto inserată, imaginile din poezie sunt vii, îndeajuns de vii pt a nu mai fi necesară alăturarea unei alte imagini

 =  Forta interioara devine un punct
razvan rachieriu
[17.Dec.07 13:37]
Forța interioară “devine un punct” , “un vârf de fascicul”, care luminează pal “gările, parcurile, scările” din spațiile întinse în materia eului, atunci când greșelile se așează în straturi multiple ce cocoșează omul fără viziuni pozitive despre viață.
O poezie convingătoare și consistentă !


 =  hit
felix nicolau
[17.Dec.07 17:02]
ca intotdeauna cand simplifici, efectul e puternic. curand te voi bate la cap sa fii si sincer

 =  dane
Mihai Tița
[17.Dec.07 17:34]
da felix are mare dreptate si eu sunt de aceeasi parere imi place cand esti sau cel putin pari sincer si simplifici lucrurile atat cat sa fie sublime. mie poezia asta imi place cel mai mult dintre ale tale

 =  regula de aur
holobaca gheorghe
[17.Dec.07 17:50]
Nu tot ce așternem din primul impuls pe hârtie e neapărat poezie , proză ori teatru. Dihotomia spontaneitate-elaborare trebuie rezolvată cu acea regulă de aur a mediei ponderate. De ce-oi fi având această impresie după citirea acestui text?! Sper din toată inima să fi fost într-o pasă proastă de receptare.

 =  *
Mâncu Gabriela
[18.Dec.07 07:06]
despre discursivitate au spus mai sus raul si adrian, despre simplitatea lucrurilor prin care iti apropii cititorul au spus felix si mihai, mie nu mai imi ramane sa spun decat ca mi'a placut tare tare si ca... tind si eu sa spun ca mihai - cred ca textul asta imi place cel mai mult din tot ce am citit de la tine.

ai niste imagini foarte clare si frumoase mai sus

"nu sari din pat în toiul nopții să cauți
un preț mai mic pentru fiecare moment în care te poticnești"

"greșeala mereu în spate, într-un rucsac" - astea ar fi doar doua care mi'au placut mie tare... iar finalul este demential!

gabisa

 =  Domnule,
Bordei Maria-Roxana
[19.Dec.07 20:55]
Vai!Ce frumoasa e poema asta!Iar finalul cu riscul de a parafraza,e demential.Face mintile mai atente si sufletele boeme.

 =  doar cimentul...
Bogdan Nicolae Groza
[19.Dec.07 21:03]
Dane, foarte frumos poemul. Imi aminteste de poemele lui Ioan Es Pop. Sunt multe versuri care-mi plac la tine, sa mentionez cateva as nedreptati pe celelalte. Finalul este foarte bun.
Mai trec pe la tine.

 =  doar cimentul
dan mihuț
[07.Jan.08 02:34]
raul, discursivitatea, deseori, elimină anomaliile, ăsta e un avantaj de care se poate profita.

e mai greu după, dorine, eu așa știu. chiar și cu scrisul.

mădalina, așa, încurajază-mă să elimin deșeul lingvistic. că mă supăr eu și scriu numai foietaje ca să-și stoarcă eventualul lector creierii de tot.

adrian, bucuros de creionul tău.

ela, foarte atent la ce spui, la receptare. disonanțele se vor topi la macerare. imaginea îmi plăcu mult, știu că nu e în context, dar îmi amintește mie de ceva.

răzvan, cam metafizică observația ta. s-avem, deci, viziuni pozitive.

felix, am încercat aici acea sinceritate la care te referi, dar registrul voalează un pic, da.

mihai, mă bucur tare că-ți plăcu.

gheorghe, eu sper să mă fi înșelat eu ca să nu te înșeli tu. o să fiu mai atent la acea dihotomie dacă o exista. deși cred că e ceva mai spre core...

gabriela, bucuros de trecerea ta.

maria, ai fost așa admirativă, mai mare dragu!

bogdan, asociațiile vin, tot vin. da, ioan es pop e, chiar e. să tot treci!

qabale, aci aș putea să-ți dau dreptate, la retorism. cu sintaxa nu-s de acord, dar tu zi-mi când vezi vreo hibă.

mulțumesc frumos pentru treceri și semne.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !