Comentariile membrilor:

 =  paradox. studiu de caz
hamat petru sebastian
[19.Jan.08 08:36]
domnule dan herciu, am citit cu atenție poemul dumneavoastră și pot spune că mi-a plăcut construcția lui, ideile ce transpar din lumea cotidianului, a banalului, sunt foarte bine articulate în cadrul discursului poetic. uneori simplitatea versului dă forță textului, construind un spațiu, o lume, imaginativă ce pare a tulbura liniștea din care eul poetic este scos în evidență ca un simplu actant. un poem, probabil, scris dintr-o suflare, pe un șervețel, acasă, la birou, în tramvai sau autobuz, ce mi-a descrețit fruntea într-o dimineață de ianuarie...
cu respect, petru sebastian

 =  măi...
cezara răducu
[19.Jan.08 11:00]
...măi, măi. aș putea să te acuz de ...reducționism,,,,,sistemul meu de valori
de alfel destul de rezonabil,, dar apreciez refuzul compromisului într-o post-relație, doar de dragul de a face conversație. nu știu de ce, dar mi se potrivește(chiar mă încurajează să procedez la fel în perioada asta). dpvd al poeziei, pentru se cade să-ți spun și ceva despre asta, nu am clipit citind.
cu sinceritate,

+ frust
Adrian Suciu
[19.Jan.08 12:20]
Un poem pe care-l gasesc intru totul reusit. Dincolo de caracterul asumat frust al scriiturii, reusita nu e doar estetica. Pe mine m-a impresionat "feminitatea" viziunii, coerenta ei si intensitatea. As putea detalia, dar cred ca am fost destul de explicit.

 =  semn...
Petruț Pârvescu
[19.Jan.08 13:24]
Dane,
am citit cu placere. un text radiografic, de introspectie asupra realului intim, a cotidianului laptos si a Visului-Dual.
cateva sugestii:
- elimina cat poti din cuvintele de legatura... am obesevat un anumit abuz;
- elimina versul:bucuros de minune/ e prea explicit...;
- fara ultima strofa... n.b. in rest, un poem reusit! succes...

cu prietenie,



 =  hamat petru sebastian
dan herciu
[19.Jan.08 13:29]
în primul rând as dori sa nu mai folosesti „domnului” : )...te rog mult!..si asa sunt relativ „bătrân”. ok?
Este un comentariu complet și frumos pentru o poezie dragă mie.Mulțumesc!
„Studiu de caz” e întradevăr „un poem, scris dintr-o suflare” pe ...spatele unui dosar cu nu știu ce acte : ).
cu prietenie
dan
p.s. te mai aștept.

 =  cezara răducu
dan herciu
[19.Jan.08 13:44]
cred că orie sistem de valori trece prin schimbări, în funcție de evoluția individului și a societății în care viețuiește, având posibilitatea să evolueze prin adăugare sau, din contră să involueze prin reducere de principii. De aici și „sistemul meu de valori /de alfel destul de rezonabil „ .
Referitor la compromisul post-relație cred că funcționează doar în momentul în care între cei doi nu a existat sentimentul de iubire (cel puțin dintr-o parte ).Poate e o prejudecată dar ...e a mea : ).
„ nu am clipit citind „ este unul dintre cele mai frumoase lucruri spuse despre un text scris de mine.Mulțumesc mult!
cu prietenie
dan

 =  Adrian Suciu
dan herciu
[19.Jan.08 13:55]
am încercat în ultimul timp să simplific destul de mult modul transmitere a mesajului în textele mele încercând „să strecor „ cumva ideea în acestă exprimare care poate părea banală.Mă bucură faptul că ți-a plăcut „Studiu de caz” și te mai aștept cu noi comentarii pe viitoarele texte.
cu prietenie
dan


 =  dan, revin
cezara răducu
[19.Jan.08 13:55]
perfect adevărat cu sistemul de valori.intervin atâția factori..
și mai adevărat: o iubire nu poate dura, cînd numai unul oferă..
cu aceeași sinceritate,

 =  Petruț Pârvescu
dan herciu
[19.Jan.08 14:02]
Bine ai venit la mine pe pagină și îți mulțumesc de apreciere.
Referitor la sugestii o să încerc să țin cont de ele cu toate că îmi e câteodată foarte greu să mai modific ceva dintr-un text publicat.”Abuzul” cuvintelor de legătură este o problemă mai veche de-a mea pe care încerc pe cât posibil să o rezolv.
cu prietenie
dan


 =  da. bun.
Sorin DespoT
[19.Jan.08 14:51]
corectează:

de alfel - de alTfel

cappucino - cappucCino (aici nu e o problemă prea mare :P )


rețin din acest text:

te duci la doctor
și îl rogi
să îți mai trimită prin poștă
câte o bucată,
așa de dragul amintirii unei anumite utilități


și

un fel de victimă
din insectarul meu de prejudecăți


per total, mi se pare un text bun. numai bun de recomandate. ;)

sd

 =  da
elis ioan
[19.Jan.08 15:43]
eh...dacă zice și despotul ...:)

remarc și eu prima strofă. pentru mine poema se termină la "ca dimineața să te țin în brațe", în rest explici prea mult, mă direcționezi prea tare.

"insectarul de prejudecăți" mi se pare forțat puțin, deși vizual este o imagine bine construită.

nu înțeleg de ce ar fi percepția imorală. imorală pt cine? dar asta contează mai puțin. este un text bun, transparent, cu mesaj și respirație pe care mă bucur să îl găsesc la recomandate.

 =  mă gândeam/ părere
Mihai Robea
[19.Jan.08 16:26]
că ultimului Ludovic îi plăcea să meșterească nu-ș ce, se întâmplau și atunci minuni...fără "imorală" din ultima strofă ar fi o reflexie reușită poetic, "afterdespărțire" no comment, cât despre ce mai trimiți prin poștă, "câte o bucată", sigur trebuie recomandată.

 =  :)
Carmen-Manuela Macelaru
[19.Jan.08 17:03]
mi-a placut insectarul de prejudecati si mai ales faptul ca ti-au fost premiate scrierile.
mcm

 =  blitztext
Victor Sosea
[19.Jan.08 17:06]
un text pe care il sorbi cu un ochi inainte sa apuci sa il deschizi pe celalalt. frumos

 =  Nu-ți place mlaștina
Plopeanu Petrache
[19.Jan.08 20:43]
Și s-ar dori și nu, și s-ar vrea și nu...
Dan, foarte bine strunită materia acestui splendid memento de după iubire. Oricine dă dreptate acestui eu al tău care, făcând aceste corespondențe pseudo-anatomice între sentimentul fost și apendicul extirpat, nu se lasă păcălit de ideea prieteniei postdespărțire și-și argumentează sieși respingerea, prin respingătorul act al privirii inutilului maț. O comparație care ar trebui să facă pe oricine să înceteze cu propuneride tipul "să rămânem prieteni", după ce s-au desfășurat toate luptele din lume și au bubuit toate exploziile...
Nu poți bea un capuccino cu ea pentru că este imoral gândul care poate apărea că este posibil ca dimineața...iar tu nu vrei să fii părtaș la acest compromis care șterge tot ce a existat anterior, doar pentru ca ea să-și justifice despărțirea.Tu vrei să rămâi tu cu trăirile tale, cu ceea ce a fost, cu ceea ce nu a fost, dar tu.
Îmi place că nu-ți place bălăceala, mlaștina și fii sigur că aparent tu ești principalul suspect, și de ce nu , fii mnândru de asta!
Îmi place ce ai scris
Cu prietenie
PP

 =  Simplitate
Stancu Marius-Iulian
[19.Jan.08 22:16]
cel mai mult imi place simplitatea textului, fara artificii inutile care de multe ori au darul de a transforma poemele in "taine" si pentru acei ce le scriu...apropo, nici eu "nu cred in prietenie afterdespartire", prefer sa "ma gandesc invariabil ca este posibil ca dimineata sa te tin in brate bucuros de minune", se poate sa fie nevoie pentru inceput doar de un cappuccino...e si asta o posibilitate...

 =  raspunsuri
dan herciu
[20.Jan.08 11:25]
Sorin DespoT...multumesc de corectură și de aprecieri.aștept comentarii viitoare: )

Elis Ioan... „percepția imorală” aparține „universului nostru comun” . „ Comparativ cu senzația, percepția constituie un nivel superior de prelucrare si integrare a informației despre lumea externă și despre propriul nostru Eu” (sursa :wikipedia) : ) (te rog să nu iei această definiție ca o ofensă ; ) )..practic de aici am plecat în construcția strofei 3 ...rezultatul mesajului „prelucrat” din strofa 2 devine automat imoral pentru amândoi..
mulțumesc mult pentru aprecieri!

Mihai Robea...și totuși toată “treaba asta” poate să fie sau să devină..imorală : )
mersi mult de citire!

MCM...o bucurie să te găsesc din nou la „comentarii”...mulțumesc!

Victor Sosea...foarte faine cuvinte... mulțumesc de trecere!

Plopeanu Petrache...un comentariu complet și foarte interesant...ai intuit foarte clar mesajul transmis...mă bucură vizita. mulțumesc!

Stancu Marius Iulian..întradevăr există posibilitatea (re) începerii a „ceva” la un cappuccino..dar există și refuzul...e o problemă de asumare a riscului..oricum, sunt convins că majoritatea celor care rămân „prieteni” se gândesc , în spatele discuției „relaxate”, la acest lucru.

 =  dan,
elis ioan
[20.Jan.08 13:13]
in continuare....de ce imoral? nu imi defini perceptia. de adancesti prea mult in explicatii care nu au legatura cu intrebarea. nu este doar perceptie si atat? de ce imorala? iubirea nu e niciodata imorala pt tine, chiar daca ar parea asa din afara. sau oricum nu este prioritara moralitatea cand iubesti. iar in calitate de cititor ma intereseaza ce simti, nu moralitatea sentimentelor. ma intereseaza perceptia ta. viul. crudul. nu moralul. :) este un epitet in plus, care nu aduce niciun folos poemei. evident este o opinie, o constatare personala pe care trebuie sa o iei ca atare. altii pot spune altceva si ar avea dreptate din acel unghi. pana la urma este o problema de perceptie. :)

salutari si scrie. ai de unde.

 =  Critica
radu bonta
[20.Jan.08 13:44]
In spiritul sinceritatii care este clamat pe acest site voi sune si eu cateva cuvinte...,dar mi-e teama ca nu vor fi de lauda.
In primul rand nu inteleg de ce "Studiu de caz", pentru ca nu este nici pe departe vorba de asa ceva. Puteai sa iti intitulezi altfel poezia, titlul tau induce ideea unei chestiuni rafinate, a unei analize fine si detaliate.
Si in al doilea rand nici cu ideea pe care o promovezi nu sunt de acord:
"...nu cred
în prietenie afterdespărțire..."
Fiecare traim evenimentele asa cum subiectivismul nostru ne dicteaza.
Referitor la constructia poeziei, nu ma pricep prea bine - recunosc - asa ca nu am nimic de comentat.
Nu doresc insa, sa transpara un aer de ostilitate fata de tine din comentariul meu, ci doar unul de deplina sinceritate.
Cu respect si mult succes mai departe.
Radu Bonta

 =  Elis ioan
dan herciu
[20.Jan.08 15:19]
după ce am citit atent comentariul tău cred că dintr-un punct de vedere ..ai dreptate adică „percepția imorală” poate avea și alt sens sau „imorală” poate fi scos din text...o să mă gândesc la niște variante...
cu prietenie
dan

 =  radu bonta
dan herciu
[20.Jan.08 15:22]
în primul rând nu e nici o problemă în faptul de a avea alte păreri iar despre „aer de ostilitate nici vorbă” :)...nu e normal să fie pentru un text doar comm-uri pozitie (parerea mea :))
-înțeleg punctul tău de vedere referitor la titlul poeziei dar o asemenea „analiză fină si detaliată „ se poate face eventual în proză..eu am încercat să fac un „studiu de caz” prin versuri simple, „descărcate” de metafore
-este ok faptul că nu ești de acord cu mesajul poeziei este...dar nu înteleg mai departe..scopul meu nu e „să promovez” vreo idee..eu chiar cred în lucrurile care le-am scris, adică : „ nu cred în prietenie afterdespărțire”.......în comentariu te contrazici ( și mă ajuți pe mine) : „Fiecare traim evenimentele asa cum subiectivismul nostru ne dictează”...:)
cu prietenie
dan
p.s.te mai astept cu comentarii

 =  dan
Mihai Tița
[21.Jan.08 00:57]
as fi renuntat la acel intro plictisitor si as fi creat un inceput care sa-ti ofere totusi identitate, fara teoretizari aiurea ineficiente:

după fiecare operație de apendicită
ma duc la doctor
și îl rog
să îmi trimită prin poștă
câte o bucată,
de dragul unei utilități


poezia e placuta

 =  Mihai Tița
dan herciu
[21.Jan.08 16:50]
am încercat să vad cum „arată” poezia fară ceva versuri din prima strofă și nu e deloc rău...mă mai gândesc:): )..mersi de comm!
cu prietenie
dan

 =  baiatul cu berea
dorin cozan
[23.Jan.08 02:32]
este bine cand barbatii se consoleaza intre ei. cand pe redutele della separation gavroche ul poeziei are cui si ce alea alea. iar o poveste adolescentina, cu un apendice si capuccino, plus una buncata dulshe de psihosociofilosofie e mereu o poveste pe cinste. mai conteaza limbajul,tehnica, cand, in suferinta, omul nostalgic sufera? cand se impune barbateasca vointa de a spune nu si nu?! cand, de fapt, si baietii plang cateodat? ca lipseste gramul de nou, de etc etc care sa justifice garoafa?
ca se scrie simplu si curat? asta se nvata la pension, mon cher! la grupa mica samd

pe scurt, maxim o stelutza, de incurajare, cf regula

 =  dorin cozan
dan herciu
[23.Jan.08 08:51]
interesant comentariu…fără a părea că nu suport criticile, am impresia că ai înțeles foarte puțin din text…de obicei nu vreau să îmi explic textele..așa că te rog, dacă ai chef și timp, mai citește odată..dacă ajungi la aceiași concluzie, nu mai e vina mea...referitor la limbaj și tehnică se poate să ai dreptate; niciodată nu am considerat că trebuie să mă încadrez în anumite reguli prestabilite…de aceea te-am citit pentru a învăța câte ceva din tehnicile excepționale din poeziile tale ( si din limbajul elevat:) ) ; așa am ajuns la concluzia că întradevăr tu ești un poet foarte bun și eu doar un novice...totuși, dacă dorești așa de mult să intri și tu la pension o să încerc să îți pun o vorbă bună pentru grupa pregătitoare : )
cu maxim respect
dan


 =  ...
dorin cozan
[23.Jan.08 12:17]
inainte de a comenta, am recitit textul de vreo 3 ori. plus de cateva ori de cand a aparut.
parerea mea e aceeasi: modul in care tratezi pb si transpunerea ei in versuri nu arata decat ceea ce spui: rezonabilul gregor samsa,aici, in calitatea sa de victima neoficiala. iubirea ta, aici, e o iubire rezonabila, incheiata (desi sugerezi ca suferi mult, no?) - iata ce iti reprosez. iar ideea apendicelui/iubitei/relatiei care implica decizia extirparii si ulterior, ca posibila autodevorare (ceea ce sugerezi ca ar face iubita revenind asupra unui fapt infect) e pana la urma o atitudine teribilista, juvenila, de bravada.
un sentiment/raport caldutz...
etc

cat despre mine, e logica si previzibila atitudinea ta

 =  dorin cozan
dan herciu
[23.Jan.08 15:46]
referitor la raspunsul meu ...normal ca era previzibil..tu in loc sa comentezi doar textul, la final folosesti chestii de genul "asta se invata la pension, mon cher! la grupa mica samd" ... fara nici o legatura cu bunul simt,.. adica de offtopic..nu?...in fine, eu propun sa facem pace fiindca chiar nu are sens polemica asta...mie imi place ce scriu..tie nu-ti place...eu o sa scriu tot asa...tu nu o sa ma mai citesti... si toata lumea e happy!nu?


 =  ...
dorin cozan
[23.Jan.08 16:37]
nu

 =  moralitatea acestui text este intrucitva oprimanta
Catalin Pavel
[23.Jan.08 20:05]
autorul refuza constant incercarile de compromis. este un exemplu pentru noi toti. nu si textul insusi. se pare ca despartirea celor doi a avut loc in urma unei operatii de apendicita nereusite.
penibilul comparatiei chirurgicale ininteligibile din prima strofa e completat de “bucuros de minune” de mai jos care hardly sidesteps ideea de stupoare posterotica.

 =  catalin pavel
dan herciu
[23.Jan.08 21:25]
apreciez ironia din comentariu tau...:)..dar nu apreciez "penibilul"...ai o reactie tipic balcanica...vreau sa-ti spun si tie ce am spus intr-un comm mai sus...daca nu-ti place:"get out of here" :)..sunt totusi cateva mii de autori pe care sigur nu ai timp sa ii citesti
ps:din comentariul tau se observa o reactie la schimbul de replici cu cozan...ma insel?:))
cu un deosebit respect si inalta consideratiune!

 =  ???
Catalin Pavel
[23.Jan.08 21:45]
respect principiul tau "get out of here" si ma conformez. a fost intr-adevar un studiu de caz. cu bine, CP.

 =  n-as elimina nimic
Cristina Sirion
[26.Jan.08 20:46]
N-as elimina nimic din poezie, e poezie dincolo de frumusetea ce-ar reiesi din potrivirea cuvintelor. Mi se pare extraordinar cum unele poezii sunt poezii pur si simplu de idee. In general vad o constructie frumoasa purtata de cuvinte, sunt fascinata de echilibrul care se formeaza intrei idei si desemnantii lor. Dar sunt si mai fascinata cand cineva reuseste sa traiasca suficient de puternic pentru a nu mai avea nevoie de ancore materiale decat pentru a lasa "un semn". O vad ca pe un semn al unui eveniment de viata pe care l-as fi redat intr-o sofisticare absolut inutila. Interesant.

 =  Cristina Sirion
dan herciu
[26.Jan.08 23:18]
mulțu cristina de cuvintele faine…poezia asta îmi era foarte dragă încă inainte de apariția pe site (este scrisă undeva prin 2000)…îmi e foarte greu să schimb ceva, cu toate că multe din ideile din comm-uri sunt interesante …sa vdm…
cu prietenie
dan
p.s. te mai astept!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !