Comentariile membrilor:

 =  ...IUBIREA e singură?
MA
[13.Apr.06 00:30]
Cum se poate naște din IUBIRE PURÃ răul? Există el ? De ce?


Întrebări care nu îmi dau pace...

Cu respect
MA

 =  raul poate fi invins....!
Bianca Maria
[13.Apr.06 14:08]
Fireste...Exista raul, asa cum exista binele. Exista diavolul, asa cum exista Dumnezeu...
Din iubire nu se naste raul...dar raul intervine acolo unde exista binele. Diavolul isi foloseste puterea sa tulbure acolo unde exista armonie, dragoste, unde este lucrarea lui Dumnezeu.
Asa apar ispitele in familia crestina, intre oameni care se iubesc, se pretuiesc....
Dar eu, personal, sunt optimista...raul nu-i atat de puternic pe cat se crede...si importanta este relatia noastra cu Dumnezeu.
Multumesc mult ca mi-ati citit referatul.
Bianca

 =  ajută-mă să-mi țin o promisiune
Adrian Firica
[13.Apr.06 14:38]
am citit: "Referatul biblic al Creației, ne spune că Dumnezeu l-a creat pe om în urma sfatului dumnezeiesc, după chipul Său ..." și m-am oprit.
Stau încremenit în întrebarea: cine a fost cel ce a dat sfatul dumnezeiesc Lui Dumnezeu?
După ce mă lămurești, voi citi cu mare eliberare ce urmează. Promit.

 =  sfatul dumnezeisc!
Horia Patrascu
[13.Apr.06 16:30]
Bianca,
permite-mi sa-i raspund eu lui Adrian. Ei bine, sfatul dumnezeisc transmis lui D-zeu (sic!) poate veni de la un Dumnezeu "superior", creatorul fiind Demiurgul, adica D-zeul creaturilor sale. In afara de aceasta interpretare gnostica, sfatul dumnezeiesc poate veni de la Dumnezeu Insusi, ca un sfat pe care i-l da propria sa constiinta, si cum tot ce e al lui dumnezeu e dumnezeisc, si sfatul sau nu paote fi decat tot dumnezeiesc. Problema e, in acest din urma caz, ca sfatul nu poate fi ceva al nostru pentru noi, mult mai potrivit fiind "intentie" sau "gand". Dar, cu D-zeu se schimba perspectiva: diferenta dintre constiinta noastra si constiinta divina este ca cea din urma este absoluta, altfel spus sinele divin este in acelasi timp Altul sau, el este in egala masura identic si diferit fata de sine insusi (Eu sunt cel ce este), asa incat ceea ce noi numim intentie sau gand, la el se poate chema negresit sfat.

 =  hodoronc tronc
serban georgescu
[13.Apr.06 17:28]
Draga Horia, draga Bianca, ma scuzati ca intervin asa hodoronc-tronc, dar sa spui că "Dumnezeu l-a creat pe om în urma sfatului dumnezeiesc" este pur si simplu o tampenie care nu admite nici un fel de justificare

Nu cred ca e nevoie sa ne explice nimeni ca tot ce apartine sau provine de la sau din Dumnezeu este dumnezeiesc. Asta e de la sine inteles.

In cazul de fata e vorba de formula, nu de esenta

de forma si nu de fond

forma e tampita, adica expresia

capisci?

 =  am primit feed-back-uri interesante..:)
Bianca Maria
[13.Apr.06 19:01]
Adrian, Horia ti-a explicat dintr-un punct de vedere.
Sfatul dumnezeiesc, "ședința", "conclavul" sau cum vrem să-i spunem, a fost făcut din Dumnezeu Tatăl, Fiul și Sfântul Duh. Dumnezeu, este în trei persoane!(Tatăl, Fiul și Sfântul Duh)
Îți mulțumesc pentru interes și sper să-l termini de citit!

Horia, îți mulțumesc pentru ajutor.
Așa cum ai spus și tu, Dumnezeu a fost,este Atotștiutor.
Gândurile noastre sunt ale noastre, ale diavolului sau sfaturile lui Dumnezeu. Important este să avem "știința" să le diferențiem...și e greu....
Șerban, "forma" despre care vorbești tu, nu îmi aparține. Expresia o găsești în toate cărțile de specialitate.
Îți mulțumesc pentru interesul acordat lucrării mele.

 =  Nu era necesar...
Camelia Tripon
[13.Apr.06 19:13]
Nu era necesar nici un sfat,versetul este clar 1.26. Apoi Dumnezeu a zis:"Să FACEM om după chipul NOSTRU, după asemănarea NOASTRÃ;" Cât despre rău și bine sînt părți ale întregului nu se poate elimina ci doar putem avea prin tot ce facem o înclinație spre bine sau nu, așa cum este ziua și noaptele, anionul și cationul, răul este în fond un mare bine, dacă nu i-ar fi fost foame și frig omul n-ar fi evoluat ar culege și azi fructe...Iar cum Biblia a fost scrisă de bărbați, femeile sînt cel mai mare rău, deși s-ar putea să nu prea fie...căci este și mama lor...

 =  Camelia
Bianca Maria
[13.Apr.06 19:31]
Daca nu ar fi fost răul...omul ar fi rămas în Rai!
...cu privire la răul care îl reprezinta femeia...imi place umorul tau! Dar ce-ar fi sa-i intrebam pe barbati?

 =  Bianca,
keller victor-theodor
[13.Apr.06 19:31]
Felicitari pentru text
este mult scris dar bine documentat
as avea o sugestie a titlui mai scurt
as vrea sa-mi spui de ce avem SI IUBIM
icoanele daca noi stim ca Dumnezeu a facut omul dupa chipul si asemanarea lui
aceasta de fapt fiind
VOINTA
SENTIMENT
RATIUNE




 =  Să privim altfel...
Alexandru Vasile Sava
[13.Apr.06 20:10]
Un text bun... și a stârnit comentarii și conversații serioase pe temă. Acum contraziceți-mă dacă greșesc, dar nu poate fi considerat răul absența binelui? Prin urmare în lume nu există chiar atât rău ci prea puțin bine... Orice om are o parte divină a sa, numită și har, prin acea latură a sa omul putând să atingă îndumnezeirea(termen de care nu sunt chiar lămurit). Prin urmare un om are mereu bine în el, cât de puțin.

 =  in nici un fel
mardale stefan
[13.Apr.06 21:09]
"Din experiența de toate zilele, s-a constatat că a fi singur nu este decât o suferință".Cu asta nu sunt de acord in nici un fel.Am 42 de ani n-am fost casatorit.Am vrut dar daca n-a fost ce trebuie n-am facut-o.Am avut si clipe fericite si mai negre.
Dumnezeu m-a recompensat cu prietenia catorva persoane si din cauza asta ii multumesc de cate ori pot.
Restul materialului constitie sabloane , dar sabloane care ar trebui cunoscute de mai multa lume.
Ce s-a demolat sufleteste in perioada de dupa 1945 este foarte greu de reparat.Din pacate am cunoscut foarte putini oameni ai BOR care sa aiba macar un grai si o purtare blajina macar in interiorul bisericii.

 =  multumesc
Bianca Maria
[13.Apr.06 21:09]
Theodor-Victor, icoanele sunt facute sa ne cheme la inchinare, sa ne apropie cat mai mult de Dumnezeu!
Multumesc pentru aprecieri si ma voi gandi la un alt titlu! Poate ma ajuti!

 =  Alexandru Vasile
Bianca Maria
[13.Apr.06 21:09]
Comentariul tău a găsit ecou în sufletul meu...Omul este chemat la îndumnezeire, căci poate să ajungă acolo...așa l-a lăsat Dumnezeu...
Iar în lume este loc de mai bine, nu este îndeajuns să nu facem rău, ci trebuie să ne iubim...
Multumesc

 =  dual?
MA
[13.Apr.06 21:09]
Virtual, raul este continut in Dumnezeu, asa cum virtual EVA a fost în ADAM? (omul intreg)

Daca faci rau sau bine e acelasi lucru? pentru... Camelia Tripon

Cum poate binele sa se completeze cu raul?
sau altfel spus
Cum poate adevarul sa fie completat de minciuna?

De ce dual? (doar pentru a putea identifica mai bine una din parti, pentru a evolua in bine si rau?)

Cu riscul de a fi plictisitor sau chiar sacaitor...
Imi cer scuze daca...

MA

 =  dl. Mardale Stefan
Bianca Maria
[13.Apr.06 21:48]
Imi pare tare rau de experienta negativa avuta cu reprezentanții sau slujitori ai BOR. Imi doresc din suflet sa se evite pe viitor astfel de evenimente. Dar mai cred ceva, importanta e relatia cu Biserica, iar pentru reprezentanții ei să ne rugăm...
Eu nu condamn sau compătimesc singurătatea. Mulți oameni trăiesc fără a avea un partener de viață și sunt fericiți. Lucrarea mea tratează un subiect, doar atât.
Mulțumesc din suflet că mi-ați citit referatul.

 =  MA
Bianca Maria
[13.Apr.06 21:56]
Fiecare intervenție mă bucură....

Eu știu că în Dumnezeu nu există răul. Este "Calea, Adevărul și Viața."Dumnezeu este IUBIRE!!!!!!!!!

 =  De ce
Camelia Tripon
[13.Apr.06 22:09]
De ce este zi și noapte, alb și negru,viață și moarte, un profesor spunea:"Fără un necaz nu poți cunoaște fericirea"
Dacă universul a fost și este un întreg atunci noi și faptele noastre fac parte din acest întreg, sîntem precum niște celule într-un corp. Care este celula bună și care este cea rea,leucocita, hematiile...se poate trăi în natură numai cu animale ierbivore sau sînt necesare și cele de pradă? Eva este cea care a avut curajul să exploreze necunoscutul, este momentul trecerii omului din starea de ființă ca și animalele la ce în care a avut conștiință. A mâncat din mărul cunoașterii și și-a văzut trupul. Decât o legumă fără conștiiță în rai mai bine vreau să fiu cu rațiune pe pământ,dar poate voi evolua spre o cunoaștere profundă într-o zi...

 =  Icoana
Camelia Tripon
[13.Apr.06 22:15]
Icoana face parte din atașamentele pământești. Este adevărat că în toate religiile apar oameni valoroși sau sfinți. În jurul moaștelor acestor sfinți, se păstrează o energie pozitivă, din acest motiv chiar și la hinduși oamenii sfinți nu se incinerează,se îmbălsămează pentru a păstra cât mai mult energia pozitivă...sînt multe de explicat...

 =  ...
MA
[14.Apr.06 01:23]

Da sunt mule intrebari...raspunsuri...
Multumesc pentru raspunsuri Camelia.

Bianca, asta vreau sa cred si eu. Multumesc

Cu bine
MA


 =  Camelia
Bianca Maria
[14.Apr.06 16:22]
Iti multumesc mult, Camelia, pentru interes si explicatii.
Cu siguranta este nevoie de un eseu intreg sa vorbim despre icoane si sfintele moaste...poate il vom face intr-o zi!
Iti multumesc!

 =  MA
Bianca Maria
[14.Apr.06 16:22]
Iti multumesc ca mi-ai citit referatul. Am fost destul de incurajata de prezenta ta aici.
Bianca

 =  Bine si rau
Dan Norea
[14.Apr.06 17:45]
Spunea cineva mai devreme ca raul este absenta binelui. Eu sustin ceva similar, dar invers: binele este absenta raului. Exemplul tipic este sanatatea. Starea normala nu poate fi considerata "bine" decat in momentul in care ai o suferinta. Abia prin comparatie boala este "rau" iar sanatatea devine "bine".

Mai am un argument, am citit odata (din pacate nu retin autorul) "Fericirea este numai una, nefericiri sunt nenumarate". Cu alte cuvinte necazuri sunt de tot felul, diversitatea e aproape infinita, si calitativ si cantitativ. Dar fericirea este numai una: absenta necazurilor. Cel putin a celor majore.

Cu asta fericirea pare sa fie o stare pasiva, in care daca nu se intampla nimic e "bine". Dar... exista dragostea. Mai general sentimentele, emotiile, implinirile sufletesti. Fara ele fericirea nu poate exista. Abia impreuna - absenta raului si iubirea - pot aduce fericirea. Adica binele.

P.S. Varianta: absenta totala a iubirii este "rau", poate cel mai mare. Si atunci e suficient: binele este absenta raului.

 =  dl. Dan Norea
Bianca Maria
[14.Apr.06 18:57]
Lipsa iubirii, prea putin spus ca este cel mai mare rau...lipsa iubirii este moarte. Nu putem trai fara iubire...sa iubesti un om, o floare, zambetul unui copil sau pe Dumnezeu...
Iar ce e bine si ce e rau...aveti dreptate...dar imi este teama ca intram intr-un joc de cuvinte...
M-a bucurat vizita dumneavoastra. Va multumesc

 =  Taina unirii, prin casatoria celor doi, taina sa ramana!
Dumitru Florin Saygo
[15.Apr.06 15:56]
Stimata Bianca,

Felicitari!
Iata un articol frumos incitant si interesant, acum in praejama sarbatorilor pascale, al Invierii lui Hristos.
Poate si un moment de gandire si intoarcere in interior, la sufletul fiecaruia.
Femeia, Eva, subiect fascinant, mister nedezlegat, de la Geneza incoace!
Este misterul barbatului, al lui Adam la inceput, dar sa nu uitam, asocierea Evei cu Diavolul si pacalirea lui Adam, de a musca din mar, fructul oprit!
Desigur Dumnezeu in bunatatea lui, a harazit amandurora harul completarii reciproce, al iubirii spirituale, al rodniciei pantecului insamantat, asa a hotarat creatorul nostru, in intelepciunea lui si ne minunam si desfatam de adevarul care dainuie de cand au purces cei doi in lume!
Omenirea lui El si Ea, urmasa a harului si vointei Creatorului, se continua in iubirea Dumnezeiasca, in dragostea ce-i uneste pe barbat si femeie.
Taina unirii, prin casatoria celor doi, taina sa ramana!
Asa hotaratu-sa!
Da, o preocupare frumoasa a dvs, pentru spiritul nostru.
Multumesc!
Marcopt

 =  părere
Paul Bogdan
[15.Apr.06 20:33]
Mi-ați cerut să vă spun opinia mea despre acest subiect. În primul rând vreau să vă felicit pentru robustețea acestei teze și pentru studiul aprofundat. Părintele Stăniloae nu poate fi decât o sursă de încredere.
Din păcate lucrările de acest gen pot da curs unor discuții cu mult mai întinse decât cuprinsul lor, fiecare frază în parte putând fi interpretată în varii forme.
Nu am să spun decât că acolo unde există iubire nu există subordonare ierarhică.
Nu are rost să explic ce înseamnă "superioritatea" bărbatului și ce înseamnă "ascultarea" femeii, le-ați descris în amănunțime.
Mi-a venit în minte titlul. Poate îl schimbați. Conține un pleonasm. O relație, indiferent de natura sa, nu poate fi decât reciprocă.

Conform Bibliei, relatia soț-soție ar trebui descrisă mai degrabă ca una ierarhică decât una de egalitate? ...poate

 =  d-le Saygo
Bianca Maria
[16.Apr.06 21:53]
Va multumesc pentru comentarii, iar din cate a reiesit din lucrarea mea, este clar ca avem o viziune comuna in privinta acestei teme, iar asta nu face decat sa ma bucure.
Fragmentele din geneza amintite de dumneavoastra, le-am perceput ca pe o completare a lucrarii mele. Va multumesc mult!

 =  d-lui Paul Bogdan
Bianca Maria
[16.Apr.06 22:03]
Va multumesc mult ca ati zabovit asupra lucrarii mele...poate nu as fi indraznit sa va cer parerea, daca nu ar fi fost atat de comentata...Tinand cont de tema, chiar nu ma asteptam sa existe atata rabdare...
Nu m-am inscris aici sa fac o cariera literara, stiu ca nu am aceasta putere, talent etc...m-am inscris pentru bucuria de a fi aici...
Nici lucrarea nu a fost facuta special pentru site, ci pentru scoala, de aceea mi-am dorit in mod special sa va aflu parerea atat ca scriitor, cat si ca teolog.
Nu stiu daca voi fi capabila sa scriu si altceva in afara de acest tip de referat(in sensul ca voi combina utilul cu placutul.), dar sper din tot sufletul sa stati destul de aproape sa ma avertizati atunci cand o iau razna...:)
Va multumesc!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0