Comentariile membrilor:

 =  :)
Carmen-Manuela Macelaru
[14.Jul.08 09:41]
de mult nu am mai gasit o poezie cu rima, mi-a placut. deosebita ideea cu putrezirea in acelasi timp cu mortii, egalitatea pamanteana, apoi ruga fara camata si tatiatul plopilor sa nu mai faca umbra. strofa 3 ca_cel.
mcm

 =  Mi-a placut in pridvor...
sorina tanasoiu
[14.Jul.08 12:41]
Miroase usor a Arghezi. Din cauza lui "cuminec"? Din cauza ritmului? Din cauza "pridvorului interzis"? A atmosferei? Nu stiu. Stiu insa ca-mi place. Mult. Puternica imaginea lucratorului sarguincios intre doua lumi, iar versurile "Cu raza soarelui orbindu-mi ochii/Eu umbra o ascund tăindu-mi plopii" m-au prins in carligul lor rasucit.
Mi-era dor sa citesc ceva cu miez.

 =  "E usor a scrie versuri/Cand nimic nu ai a spune/Insirand la vorbe goale/Ce din
andrei dragomir
[15.Jul.08 02:00]
Rime facile, banale, pe alocuri chiar fortate. Daca scrii un poem cu ritm si rima, trebuie sa-l scrii asa pana la sfarsit. Din punct de vedere prozodic, sunt multe rateuri in acest poem. "Altar" nu rimeaza cu "egal". "Fiinta/nefiinta" e o rima mai mult decat facila. "Poarta" nu rimeaza cu "cealalta" decat cu indulgenta. Rima facila e folosita in exces (substantiv rimand cu alt substantiv, verb rimand cu verb, adjectiv rimand cu adjectiv, astea sunt prea la indemana si nu demonstreaza maiestrie a versificatiei, orice copil poate gasi astfel de rime). Remarcabila cacofonia "Ca cel". Remarcabila si folosirea eronata a cratimei: "cel cea-m". Remarcabila si ilogica exprimare "Eu umbra o ascund tăindu-mi plopii." Apropo, "plopii" si "ochii" nu prea rimeaza decat cu indulgenta, deoarece rima inseamna ca ultima silaba a celor doua versuri care se presupune ca rimeaza sa fie identica. Rima lui "mormant" cu "sfant" e mai mult decat previzibila. Ar mai fi multe observatii de facut aici, dar ma opresc deoarece deja presimt ca o sa te superi pe mine. O singura observatie, in final: greselile de prozodie sunt scuzabile daca nu apar in exces si daca nu afecteaza valoarea poemului, cu o singura conditie: poemul sa aiba o valoare care transcende restrictiile formale. Ceea ce nu e cazul aici. In poemul tau sunt foarte multe greseli care intuneca tot continutul, greseli care dau impresia ca te-ai fortat foarte mult sa versifici. Versificatia adevarata, cu substanta, e o arta, deci n-o dispretui, fiindca se va intoarce impotriva ta.

 =  despre comuri
Nincu Mircea
[16.Jul.08 23:35]
va multumesc pentru trecere, dragii mei! gandul ca am scris ceva care unora place, desi am facut/o nu tocmai respectand - pe buna dreptate - "legile" literaturii, imi gadila placut orgoliul. daca ar fi sa spun ceva, as zice ca pentru unii conteaza haina.

 =  nincu mircea
adelina manea
[17.Jul.08 20:47]
mircea, un poem frumos. ma fascineaza atmosfera religioasa de altfel foarte misterioasa pe care ai creionat-o.
obs: - un typo "cea-m" la ultima strofa.

 =  "Haina", in primul rand, face poemul cu ritm si rima
andrei dragomir
[18.Jul.08 01:58]
cand te apuci sa scrii poezii cu ritm si rima e evident ca "haina" e punctul de interes, altfel ce rost ar mai avea sa muncesti cautand rima cand "legile" literaturii actuale nu iti impun sa scrii astfel. Evident ca, daca nu are ce imbraca, haina e inutila. Dar, daca nu te intereseaza haina, mai bine expui trupul in splendoarea nuditatii sale decat sa prezinti un trup imbracat in zdrente soioase.

 =  andrei & com.
Nincu Mircea
[21.Jul.09 23:52]
multumesc de trecere. am observat ca si tu te-ai straduit din toate puterile sa comentezi. nu m-am suparat pe tine. cred ca recitind poemul te vei convinge. te mai astept cu toate intentiile tale bune.


de asemenea, va multumesc tuturor!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !